nyt alkaa jo helpottaa..
nyt alkaa jo helpottaa..
lopultakin näyttää siltä että auto on pääsemässä maalaukseensa!
varmaan aika harva -65 HT on saanut noin paljon uutta nahkaa päällensä. takalokarit kokonaan uusiks ja molempien puolien ovet ja lokarit täynnä paikkoja ja kuskin lattia ihan uusiks. ja täytyy sanoa että olen aikas ylpeä suorituksesta koska kyseessä on eka auto johon olen koritöitä tehnyt. saumatkin on kaikki tinattu..
ja maalauksen aikana tekniikka-puoli ruuditetaan kuntoon 
KUKA V*TUN TUNING?!
Tärkeintähän tuossa projektissa on tietenkin että on tyytyväinen omaan työnjälkeensä, noita kuvia kun kattelin niin heräsi kysymys jos toinenkin, laitoit sitten vain korjauspalat takalokareihin. olisit vaihtanut koko siivet olis vaan aina parempi, tärkeintähän se on että on ehjä. Muistitkos pestä hapot pois tinauksen jälkeen että ei tule ylläriä kun saa kosteutta on muuten ruosteessa alta aikayksikön. ei muuta kun menestystä projektin suhteen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Onhan toi haastavampi... Itse oli pakko laitta koko siipi kun ei osaa...ROKI kirjoitti: laitoit sitten vain korjauspalat takalokareihin. olisit vaihtanut koko siivet olis vaan aina parempi, tärkeintähän se on että on ehjä.
Tuo sun lattia paikkaus... Katselin tuossa MTV:ltä Pimp my Ridea, kun laittoivat 67 mustia kuntoon.....
Laittoivat siinäkin poppareilla vaan uutta pelti etu jalkatilaan...
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Ei kai siinä sen isompaa taikaa ole kuin vanha pelti leikataan pois, ja tilalle hitsataan vastaavan muotoinen pelti paikalleen.JoeCool kirjoitti:Mitenkäs se lattia pitäis oikeaoppisesti korjata?
Kun ei oo tietoo...
Itse suosin näissä päittäistä saumaa, eli ei kahta peltiä päällekkäin.
Omat lattiat on tehty, muodoltaan lähelle alkuperäistä, eli sellaisiksi kuin sikkaus koneella sai itse tehtyä.
http://tinyurl.com/att6fharmi80 kirjoitti:Hitsasitko muuten MaG:lla vai TiG:llä? Oli tuo sauma ainakin omaani verrattuna sen vertta nättiä, etten usko ikinä pääseväni tuollaiseen ainakaan MaG:lla. TiGillähän jo saakin vähän nätimmän näköistä, mutta kyllä täytyy sanoa että siistiä jälkeä on!
Harri
Tuotako meinaat.
Pitkää saumaa, onko laitettu piste sinne ja toinen tänne eikä yhteen kyytiin. Ei toi kyllä näytä vedelleenkään.
EDIT: Toimisko toi linkura?
Viimeksi muokannut Arto65FB, 16 Marras 2005, 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Not FoundArto65FB kirjoitti:
http://www.mustangclub.fi/galleria/kuvat/c9f0f895fb98
The requested URL /galleria/kuvat/c9f0f895fb98ab915998b302c6f14f15201ed8
was not found on this server
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Kiitosta kehuista!
Ihan MAGilla vaan. TIGillä on paha hitsata tollasia paikkoja kun peltien pitää olla sillon tasan ilman mitn rakoa päittäin. Tollasia leikatessa tulee melkein aina kuiteski jotain rakoa ainakin mulla. Ja tigillä paha hitsaa pisteinä kun ei saa mennä yhtään päällekkäin tai sulaa läpi. Kun pelti oli hepattu kohilleen niin siitä vaan sitte n. 5cm välein pisteitä "kiertäen" ympyrää, ja kun saumaa oli niin pitkä matka niin ehti hyvin jäähtyä välissä. kyllähän ne kyljet ihan vähän veteli mutta se oli ihan ok juttu kun eka pisterundi oli vedetty nakuttelin pellin just ja just sisäänpäin joten vetely teki sopivan tinausvaran. Ei taida olla "oikea" tapa mutta toimii. Kyllä olis ollu helppoa voimavirtakoneella tehä ei tulis vetelyjä ku ei tarvis polttaa pistettä niin kauaa. Valovirta-kone ei "ehdi mukaan kun on pienempi virran taajuus.
Lattian korjauspala oli muuten todella hintansa väärtti!!!! oli sen verran ylimäärästä peltiä mukana että rällököin siitä korjauspalat oviin ja etulokareihin.
oli varmaan 1,2mm paksua ja oli tosi hyvää hitsattavaa. muut paikat oli 1mm peltiä mut olis saanu olla paksumpaa...
Täs on muuten kuva oven kulmasta joka tehtiin uusiks kantteineen päivineen koko kaareva osa ja pinta osa..
aikaa män noin 3 tuntia. lesoomiseks menee. 

Lattian korjauspala oli muuten todella hintansa väärtti!!!! oli sen verran ylimäärästä peltiä mukana että rällököin siitä korjauspalat oviin ja etulokareihin.
Täs on muuten kuva oven kulmasta joka tehtiin uusiks kantteineen päivineen koko kaareva osa ja pinta osa..

KUKA V*TUN TUNING?!
Pitää minunkin sohasta viellä, älä loukkaannu 200cid kyllä tuo jälki teeits mihelle kelpaa, mutta ei kelpais minulle olen totunut tekemään vähän turhankin tarkasti nuo pellit, pari virhettä olet tehnyt tuo hitsi sauma on niin sanottua vetoketju saumaa. Pistepisteen viereen tulee pirusti huokosia jota pitäis välttää, kyllä valovirta migillä saa siistiä saumaa kun koneen säätää oikein ja hitsari osaa hommansa, sitten toinen tuo ovi olet ilmeisesti kuvastapäätellen hitsannut pohjapellin pintapeltiin umpisaumaan. Ei pitäis tehdä vaan pellit taitetaan päällekkäin ja poratusta reijästä hititäpällä 5cm välein, nämä on näitä amatti pläkkärin kikkoja, sinääns olet suoriutunut ensikertalaiseksi yllättävän hyvin pojot siitä sinulle, tästä kommentista minut taas haukutaan pystyyn mut ei haittaa olen tottunut jo siihen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
En ROKI pahastu! Päinvastoin!
On aina hyvä saada palautetta. Siks tänne kirjoittelinkin.
En hitsannut pohjapeltiä pintaan kiinni. Pintakin on tehty uusiksi. Mutta miten muuten kuin pisteinä vierekkäin tota sitten olis hitsannu?? Olisko pitäny mennä enemmän päällekkäin? Ja koneessa oli semmonen kiva vika että virta juoksi kokoajan vaikkei katkaisijaa painanut.. kontaktorit kai sulaneet yhteen kun on hitsattu niin paljon paksua tavaraa täysillä virroilla.
En hitsannut pohjapeltiä pintaan kiinni. Pintakin on tehty uusiksi. Mutta miten muuten kuin pisteinä vierekkäin tota sitten olis hitsannu?? Olisko pitäny mennä enemmän päällekkäin? Ja koneessa oli semmonen kiva vika että virta juoksi kokoajan vaikkei katkaisijaa painanut.. kontaktorit kai sulaneet yhteen kun on hitsattu niin paljon paksua tavaraa täysillä virroilla.
KUKA V*TUN TUNING?!
Sillä tavalla kun säädät migin että palaa tasaseen virta suhteessa langan paksuuteen ja syöttönopeuteen, tais mennä liian tekniseksi. Eli otat pelti palan alat hitsata kuletusnopeus jos vedät hitaasti virtaa vähemmän syöttöä vähemmän, ja taas kun nopeammin virtaa lisää syöttöä lisää yksinkertaista vai mitä, joo enemmän limittäin hitsaten, oliskohan sulla ollut jaksohitsaus päällä siinä migissäsi tuo jälki muistutta paljon siltä. Muuten muistitkos pestä ne hapot pois tinauksen jälkeen vesirätillä hangaten homma hoituu sit kuivaus nopeasti, ja jos seisoo pitemmän aikaa suihkase spräty pohjamaalia kerros tina kohtiin, estää sen mahdollisen ruostumis ilmiön.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Yksinkertaista juu. Siis puhutko nyt suoran siis " jatkuvan" sauman vetämisestä auton peltiin?!?!? Kyllä yleensä migin saan säätöihin kun teen saumaa 8 tuntia/päivä töissä. Oma kone ei vaan oikeen toimi niinku pitäis.. Siellä kyllä teen suoraa saumaa 1mm tavaraan mutta se on sellasta jok ei vetele kun aina hitsataan putkea johonkin. En vaan nyt oikeen tajua mitä tarkoitat..ROKI kirjoitti: Eli otat pelti palan alat hitsata kuletusnopeus jos vedät hitaasti virtaa vähemmän syöttöä vähemmän, ja taas kun nopeammin virtaa lisää syöttöä lisää yksinkertaista vai mitä
KUKA V*TUN TUNING?!
Juu kyllä tarkoitan vaikka metri yhteen pötköön, se vain vaatii peltipuolen niksien osaamisen, kymmenien vuosien työn mukanaan tuoman opin saaneena, pystyn kyllä vetämään mihin kohti autoon tahaansa saumat jotka ei vetele kuin korkeintaan pikkasen, ainahan vähän pelti elää lämmönvaikutuksesta. Antaa elää kyllä se lämmölla tulee takaskin, enkä epäile yhtään ettäkö et osaisi hommiasi, mutta pelti on aivan eri asia kuin essim putkelle hitsaus, tästähän olis juttua vaik kuin mut ei olut tarkotus sotkea nyt aivan kaikkea. Edelleenkin tärkeintä on että on itse tyytyväinen tekemisiinsä, ei sen tarvii muita mellyttää jatka vaa kovalla tohinalla projektia, että nähtäis ens funrunnissa pirssi ajossa
.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302