mitä laatikkoöljyä sn 95

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

mitä laatikkoöljyä sn 95

Viesti Kirjoittaja 2065 »

Moikka

Mitä vaihteistoöljyä suosittelette 94 mustangiin? Auto on manuaali.
Redline?? yms..

Kun öljyt vaihtaa, onko suodattimia tms.. mitä samalla kannattaa huomioida??

Kiitti

8)
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Viesti Kirjoittaja hannu »

2065 kirjoitti:Moikka

Mitä vaihteistoöljyä suosittelette 94 mustangiin? Auto on manuaali.
Redline?? yms..

Kun öljyt vaihtaa, onko suodattimia tms.. mitä samalla kannattaa huomioida??

Kiitti

8)
Red Line MTL , pitäis mennä n. 2,5L. Ei ole suodattimia, proput auki vaan ja uutta sisään.
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Häh! Pitääkö manuaaliin vaihtaa laatikkoöljyt? :shock: Missä täyttöreikä ja öljytikku ovat? :shock:
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Late »

djcombo kirjoitti:Häh! Pitääkö manuaaliin vaihtaa laatikkoöljyt? :shock: Missä täyttöreikä ja öljytikku ovat? :shock:
Ei niitä öljyjä kai vaihtaa tarvitse, voi myös vaihtaa koko laatikon kun vanha hajoaa :twisted: Ei vaan, vakavasti ottaen kyllä niitä manuaalin öljyjä kannattaa vaihdella, käytössä nekin kuluvat. Öljy menettää iän myötä ominaisuuksiaan ja kerää laatikosta irtoavia metallihiukkasia. Tehtaat eivät juuri vaihteistoöljyille vaihtovälejä ilmoittele, koska ne kestävät sen kymmenisen vuotta, mikä maailmalla lasketaan auton normaaliksi käyttöiäksi. Sinunkin kymmenvuotiaan auton laatikkoöljy alkaa viimeistään nyt olla vaihtoiässä samoin kuin peräöljy jos niitä ei ole koskaan vaihdettu. Itse pitäisin molempien vaihtovälinä n. viisi vuotta varsinkin jos auto on normaalissa käytössä eikä pelkästään tallin koristeena.

Öljytikkua saat etsiä kauan, sitä ei nimittäin manuaalista löydy. Laatikon kyljessä on kaksi proppua. Alemmasta valutetaan öljy ulos ja ylemmästä täytetään uusi liemi sisään reiän alareunaan saakka.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 2065 »

kiiiitoss!!!

On tää vaan hyvä foorumi.... 8)
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Synthetic ATF
First of all don't use anything but ATF (Mercon-Dextron II / III) in your T5. Unlike many manual transmissions, T5's do not work with gear oil or MTF. While many people question the value of synthetics, we've found that the T5 shifts smoother and there is less grinding with synthetics. Since you are only going slightly less than three quarts, it's worth spending the $10. Plus it will last longer and won't need replacing as often as conventional ATF. Mobil one full synthetic works great.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

T5 laatikkoöljysuositus ei liene sen kummempi vaikka vuosimalli eri kuin topikissa (85-89). Eli Mobil 1 Synthetic ATF:ää sisään. Kapasiteetti näyttäisi olevan 2,55L-2,6L riippuen lähteestä.

http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... c_ATF.aspx

Taitaa viikonloppuna päästä valutteleen... :) :D :) :D
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Aika monilla autonvalmistajilla tuntuu olevan tyylinä se että ilmoitetaan ettei loota/perä öljyjä tarvi vaihtaa.
Se on vaan markkinointi-ihmisten propagandaa. Jokainen tajuaa että öljyyn tulee kondenssikosteutta ja metalli ym. jäämiä. Työkoneissa vaihdetaan vähintään kerran vuoteen kaikki öljyt (hydr., vaiht., perä, napa ym) vaikka ei ajettaisikaan paljoa, ihan sama pätee autoihin.
Tietysti jos joku ajaa mustilla 2tkm vuodessa kesällä niin ehkä sitten ei tarvi vaihtaa.
Minä vaihdoin juuri käyttövessan manuaalilootan toisen kerran öljyt, ajossa minulla ollut nyt 2,5v/95000km. Taas oli magneettipropussa metallihilettä ja öljy (ATF) mustunut eli ei tosiaan ole aivan turhaa hommaa.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Mites liemet tremeciin, toploaderiin ym? ATF myos?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

On todellakin tärkeätä muistaa,niin kuin 457:n tekstistä käy ilmi, että BW & Tremec manuaalivaihteistoihin vuodelta 85 ja eteenpäin ei pidä koskaan mennä laittamaan normaalia GL 4 tai GL5 vaihteistoöljyä, koska ne irrottavat jo hyvin lyhyessä ajassa näiden synkronirenkaiden erityiset orgaaniset kitkapinnat.

Automaattiöljyissä on hyvin alhainen pintapaineen kesto ja siksi erityisesti tehokkaisiin autoihin näissä manuaalivaihteistoissa pitäisikin käyttää ATF:ää korkeamman pintapaineenkeston omaavia öljyjä. Tälläisiä öljyjä ei periaatteessa ole kuin muutama: Käytetyimpänä synteettiset Redline ja Rojal Purple joista Red Line on ylivoimaisesti suosituin. Ne antavat paremman kulumissuojan useimmissa manuaalivaihteistoissa joihin valmistaja suosittelee automaattiöljyä mikä onkin erityisen tärkeätä mm. kilpa-autoissa sekä tehokkaissa ja kovassa käytössä olevissa Mustangeissa.

GM:llä on itselläään myös vastaava öljy GM Synchromesh, joka onkin ensiasennusöljy omissa merkeissänsä ( GM käyttää myös BW ja Tremec vaihteistoja ). Näissä em. öljyissä on erityisominaisuutena synkroneiden nopeamman toiminnan tehostamiseksi erityistä lisäainetta joka tekee vaidoista pehmeämpiä ja nopeampia.

05 Mustangissa kuten muissakin voidaan toki kuitenkin käyttää ATF:ää esim. Red Line D 4 ATF joka antaa muista automaattiöljyistä poiketen GL 4 tasoisen korkeamman pintapaineenkeston. Top Loaderiin ATF öljyä ei vpitäisi käyttää.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

Tässä vielä Red Linen öljysuositukset Amerikkalaiset vaihteistot Borg-Warner (nykyään Tremec) T-5, T-45, T-56: MTL tai D4ATF (ympärivuotiseen käyttöön) ZF 6-vaihteinen (Corvette): MTL
Tremec 5-vaihteinen: MTL Richmond (Doug Nash) 5- ja 6-vaihteiset: 75W90NS (katu) tai ShockProof LW (kisa) Mopar A-883 4-speed: 75W90NS Muncie M20/M21/M22: 75W90NS
Borg-Warner T-10 ja Super T-10: 75W90NS
Ford Toploader: 75W90NS
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Täytyypä kysyä mikä on tuomio GULF ATF DX 3 automaatti öljystä?
Tollasta mulle suositeltiin vuosi sitten TKO 600:n.On ainakin 15tkm laatikko hyvin toiminut.Kun olis toi kytkin remppa edessä,ni samalla vois merkkiä vaihtaa, jos tarvetta moiseen?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

veekoo kirjoitti:Mites liemet tremeciin, toploaderiin ym? ATF myos?
Toploader öljyt!

http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2233
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re:

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

GTS kirjoitti:Tässä vielä Red Linen öljysuositukset Amerikkalaiset vaihteistot Borg-Warner (nykyään Tremec) T-5, T-45, T-56: MTL tai D4ATF (ympärivuotiseen käyttöön) ZF 6-vaihteinen (Corvette): MTL
Tremec 5-vaihteinen: MTL Richmond (Doug Nash) 5- ja 6-vaihteiset: 75W90NS (katu) tai ShockProof LW (kisa) Mopar A-883 4-speed: 75W90NS Muncie M20/M21/M22: 75W90NS
Borg-Warner T-10 ja Super T-10: 75W90NS
Ford Toploader: 75W90NS
Nostetaanpa tätä liitukauden aikaista topikkia, nyt kevään tullen olisi tarkoitus vaihtaa Borg-warner T-45 manuaali-laatikkoon ölyt,
paljon kehutaan Red Line MTL- öljyä, tämän mukaan sitä ei tulisi kuitenkaan käyttää T-laatikoissa vaan nimenomaan vain Mercon-Atf
merkittyä öljyä??Ota näistä nyt selvää...

http://www.moderndriveline.com/Technical_Bits/T-45.htm
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Viesti Kirjoittaja TPN »

Enpä tiedä miksi ei MTL:ää pitäis käyttää, ite laitoin syksylla ja loorasta tuli kun uus, ei ole kertaakaan sorvannu kolmoselle vaihtaessa niinku aiemmin ATF:llä.
1998 GT
Vastaa Viestiin