olikos jxa:ssa tilttoni? Artoo?Antti66HT kirjoitti:Kelläs niitä Tiltonin tuotteita on autossa? Onko ne toiminut?
Nestekytkin?
Re: Nestekytkin?
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Nestekytkin?
Jaamäävai ?? 
Kuusseiskaan taidettiin änkeä Modern driveline sarja. Käyttökokemuksia ei vielä ole mulle kertyny muuta kuin talvelta, säätöö se ainakin nyt huutelee.

Kuusseiskaan taidettiin änkeä Modern driveline sarja. Käyttökokemuksia ei vielä ole mulle kertyny muuta kuin talvelta, säätöö se ainakin nyt huutelee.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Nestekytkin?
Moderndriveline pelaa tilttonin kamoilla. Muistaakseni Uljaksen mustissa oli kans toi modernin sarja, ja toimi.
Jos tuo McLeodi vielä kiukuttelee, niin sitte käännytään Tiltonin tuotteisiin, ainakin täällä. Sitten vaijeri jos ei muu auta.
Jos tuo McLeodi vielä kiukuttelee, niin sitte käännytään Tiltonin tuotteisiin, ainakin täällä. Sitten vaijeri jos ei muu auta.
Re: Nestekytkin?
Nostan vanhan topicin ylös,
Olisiko antaa vinkkiä hyvästä ja toimivasta hydraulisesta kytkimestä 68 mustangiin T5 laatikolla? Cruising käyttöön tulisi. Nykyisellään autoon on asennettu King Cobran levy ja asetelma. Poljin tuntuma on melko raskas mekaanisella välityksellä.
EDIT. Löytyi jonkin verran viestiketjuja, joissa suositeltiin tiltonia. Jos jollain on vinkkejä tai suosituksia vaijerikytkimen toteutuksesta, niin nekin kiinnostaisi. Tarkoitus on päästä eroon jälkikäteen rakennetusta mekaanisesta välityksestä.
Olisiko antaa vinkkiä hyvästä ja toimivasta hydraulisesta kytkimestä 68 mustangiin T5 laatikolla? Cruising käyttöön tulisi. Nykyisellään autoon on asennettu King Cobran levy ja asetelma. Poljin tuntuma on melko raskas mekaanisella välityksellä.
EDIT. Löytyi jonkin verran viestiketjuja, joissa suositeltiin tiltonia. Jos jollain on vinkkejä tai suosituksia vaijerikytkimen toteutuksesta, niin nekin kiinnostaisi. Tarkoitus on päästä eroon jälkikäteen rakennetusta mekaanisesta välityksestä.
Re: Nestekytkin?
Tuo MODERN DRIVELINE yläpäähän näyttäis viisaalta ratkaisulta itse olen wilwoodin sylkän kanssa temppuillut ja alapuolella kokeilin alkuun mcleodia mikä pääs sitten heti alussa alussa pyörähtää rikkoen toisen letkun kiinnityksen.Tiltonin hankin sen jälkeen ja kolmas wilwood menossa sekä toinen tiltonin työsylkkä.Nyt viimeisin kokoonpano ja kun kasasin olinkin ajatuksissa jättänyt todennäköisesti pari kolmemillii alkuperäisestä mitasta liika taakse sylkän ja ei kytkin sitten irrota jospa sais motivaatiota tutkia aihetta lisää ja auto ajoon kesäksi
.Itse jos lähtisin hommaa tekee löytyy varmaan parempia asetelmia mulla on joku mielestäni ehkä liika jäykkä asetelma centerforce.Kaupungissa ajo ollut aina helvettiä ja jos stadissa käynyt lenkin ajaa on ollut ilo päästä motarille lepuuttaa vasenta jalkaa.Vakavasti jo ruvennut harkitsemaan automaatiksi muuttamista ihan vain mukavuuden tason nostamiseksi.Olen nyt rakentanut polkimeen stopparin ettei voi ylipolkea sitä kytkintä.Tais kaverillakin olla novassa mcleod ja centerforcen asetelma kovin on jäykkä sekin paketti ajaa tuolla kaupungissa.Kaippa sen vaijerikytkimen rakentelee itsellä oli sen alkuperäisen kanssa ongelma että kuumuus sulatti aina kaapelin hyvinkin nopeasti.

Re: Nestekytkin?
Tuohon kytkimen käyttömukavuuteen (keveyteen) on kyllä mekaanisen rakenteen vipusuhteen muutos kaikkein helpoin ja luotettavin tapa.
Mustang -67HT
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Nestekytkin?
Varmasti tämän muuallekkin kirjoittanut, mutta päivitetään nyt tähänkin.
Pääsylkky edelleen Wilwoodin .750, joka hyvin nyt otiminut jo vuosia.
Työsylkky vaihtui aikanaan Toploaderiin tarkoitettuun Tilttoniin, joka toimi mainiosti. Vaihteiston vaihtuessa Jericoksi, ja edelleen Tko-600:ksi, vaihdoin työsylinterin Tiltonin kytkinkoppaan tulevaan malliin. Tämäkin toiminut ongelmitta, ja vaikka McLeod RST kytkimenä, on kytkin kevyt ja tarkka käyttää. Raskaampi tietty kuin nykyautoissa, mutta paljon kevyempi kuin alkuperäisellä vivustolla.
Pääsylkky edelleen Wilwoodin .750, joka hyvin nyt otiminut jo vuosia.
Työsylkky vaihtui aikanaan Toploaderiin tarkoitettuun Tilttoniin, joka toimi mainiosti. Vaihteiston vaihtuessa Jericoksi, ja edelleen Tko-600:ksi, vaihdoin työsylinterin Tiltonin kytkinkoppaan tulevaan malliin. Tämäkin toiminut ongelmitta, ja vaikka McLeod RST kytkimenä, on kytkin kevyt ja tarkka käyttää. Raskaampi tietty kuin nykyautoissa, mutta paljon kevyempi kuin alkuperäisellä vivustolla.
Re: Nestekytkin?
Kiitti vinkeistä,
Ehkä pitää vielä tarkastaa, saisiko mekaanisten vipujen välityssuhteita muuttamalla poljintuntumaa kevennettyä. Rakennelma ei ole alkuperäinen joten omille kokeiluille on sijaa.
Ehkä pitää vielä tarkastaa, saisiko mekaanisten vipujen välityssuhteita muuttamalla poljintuntumaa kevennettyä. Rakennelma ei ole alkuperäinen joten omille kokeiluille on sijaa.
-
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 22:16
Re: Nestekytkin?
Nestekytkin konversio varmaan hyvä ratkaisu.
Omaan -68 polleen rakensin vaijerikytkimen (kun ei ollut tallissa alkuperäisiä vivustoja ja palautin tehtaan toimituksen mukaisesti manuaaliksi), Lähtökohtana foxin kytkinvaijeri (missä tuli mukana alumiininen sektorikappale). Eli raudanpaloista rälläkällä vastaava sektorikappale (sen verran tymäkkää että siihen sai hiottua vaijerille uran) ja sopivaa kiinnitystä polkimeen niin että vaijerille mahdollisimman pitkä liike polkimen mukana. Läpivienti rintapeltiin ja siihen vahvike mihin kuori tulee. Alapäässä kytkinvipuun reikä mistä vaijeri menee läpi ja vaijerin alapäälle kiinnitys vaihteistoon (eli kuoren alapää liikkuu kun painaa kytkintä. Ja taisin käyttää vaijerin alapään ja kytkinvivun välissä orkkiksesta earlyn vivun "kuulasta" jalostettua välikappaletta nivelenä. Toimii mutta ei ole yhtään liian kevyt käyttää vaikka on koko polkimen liikematka käytössä. Ehkä se sektori pitäisi saada sijoitettua niin että olisi jonkinlaista progressista vivun liikettä?
Omaan -68 polleen rakensin vaijerikytkimen (kun ei ollut tallissa alkuperäisiä vivustoja ja palautin tehtaan toimituksen mukaisesti manuaaliksi), Lähtökohtana foxin kytkinvaijeri (missä tuli mukana alumiininen sektorikappale). Eli raudanpaloista rälläkällä vastaava sektorikappale (sen verran tymäkkää että siihen sai hiottua vaijerille uran) ja sopivaa kiinnitystä polkimeen niin että vaijerille mahdollisimman pitkä liike polkimen mukana. Läpivienti rintapeltiin ja siihen vahvike mihin kuori tulee. Alapäässä kytkinvipuun reikä mistä vaijeri menee läpi ja vaijerin alapäälle kiinnitys vaihteistoon (eli kuoren alapää liikkuu kun painaa kytkintä. Ja taisin käyttää vaijerin alapään ja kytkinvivun välissä orkkiksesta earlyn vivun "kuulasta" jalostettua välikappaletta nivelenä. Toimii mutta ei ole yhtään liian kevyt käyttää vaikka on koko polkimen liikematka käytössä. Ehkä se sektori pitäisi saada sijoitettua niin että olisi jonkinlaista progressista vivun liikettä?
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Nestekytkin?
Mulla earlyssa nestekytkin McLeodin RXT kytkimellä. Kevyt käyttää jopa tällaisen tikkujalan. Lähes yhtä kevyt kuin käyttöGolfin.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Nestekytkin?
Eli,
nestekytkimen pääsylinterisarjaksi voisi asentaa tällaisen Modern drivelinen sarjan:
https://threepedals.com/products/clutch ... -700-bore/
ja työsylinteriksi Throw out bearing tyyppisen Tiltonin:
https://www.summitracing.com/parts/til-60-6104
nestekytkimen pääsylinterisarjaksi voisi asentaa tällaisen Modern drivelinen sarjan:
https://threepedals.com/products/clutch ... -700-bore/
ja työsylinteriksi Throw out bearing tyyppisen Tiltonin:
https://www.summitracing.com/parts/til-60-6104
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Nestekytkin?
Mulla on juurikin tuo modern driveline, työsylkkyä en muista...
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Nestekytkin?
rale kirjoitti: ↑12 Helmi 2023, 14:17 Eli,
nestekytkimen pääsylinterisarjaksi voisi asentaa tällaisen Modern drivelinen sarjan:
https://threepedals.com/products/clutch ... -700-bore/
ja työsylinteriksi Throw out bearing tyyppisen Tiltonin:
https://www.summitracing.com/parts/til-60-6104
Kyllä toimii. .7 sylinterin tilavuus riittää todennäköisesti, ja on kevyempi kuin isommalla.
Re: Nestekytkin?
Tämmöisellä paketilla mentiin muutama vuosi, muuten hyvä mutta sinter kytkin oli kadulle hieman äkäinen. Muutoin on ollut nestekytkin käytössä yli kymmenen vuotta ilma minkäänlaisia ongelmia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.