Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Ja nuo Kaasen P-38 kannetkin olisi hyvät 
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Tässä tapauksessa ei ilmeiseti tehty kovin isoja muutoksia Box R imusarjaan.
http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... gine-build
http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... gine-build
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Biltemasta hakemaan vielä 7 taka-akselin ylitystä niin siitä se imusarja lähtee hahmottumaan. 
Voisiko tuosta olla apua siihen miten paljon tuo tuleva koneesi tarvitsee ilmaa. Jos auttaa niin tuolla voisi hieman hahmottaa kuinka paljon imusarjan ja kannen tulisi virrata, että tavoitteeseen pääsisi.
https://www.rbracing-rsr.com/calcboost.html

Voisiko tuosta olla apua siihen miten paljon tuo tuleva koneesi tarvitsee ilmaa. Jos auttaa niin tuolla voisi hieman hahmottaa kuinka paljon imusarjan ja kannen tulisi virrata, että tavoitteeseen pääsisi.
https://www.rbracing-rsr.com/calcboost.html
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Se on sitä kaasupatsaan kineettistä energiaa
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Mitä teho lukuja tässä nyt haetaan?
Tossa 800 heppaa perinteisellä imarilla.
Tossa 800 heppaa perinteisellä imarilla.
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
http://www.morrisonoz.com/FordManifolds.html
https://buildandtune.com/sheet-metal-intake-manifolds/
Kättä vaan syvemmälle.
https://buildandtune.com/sheet-metal-intake-manifolds/
Kättä vaan syvemmälle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
https://www.hogansracingmanifolds.com/c ... manifolds/
Tuolta luulis löytyvän sellainen mikä virtaa.
Tuolta luulis löytyvän sellainen mikä virtaa.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Virtauksista tiedä, mutta olis noi Morrisonozit katu-uskottavat. Kauniit ku pylly pienenä
.

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
We offer a full range of custom billet and fabricated intake manifolds, as well as manifold parts. Contact us anytime for your manifold needs!
https://www.hogansracingmanifolds.com/about-us/
Yhteyttä vaan valmistajaan ja ilmoittaa minkälaisen sarjan haluaa ja kuinka paljon sen tulee virrata. Uskon että, saa mitä tilaa.
Yleensä nuo huippu sarjat tehdään tilauksesta, asiakkaan moottoria varten asiakaan vaatimusten mukaan mikäli se on jotenkin edes mahdollista.
Monet tiimit tekee itse loppusilauksen imusarjoihin useiden virtausmittausten ja dynoajojen perusteella.
Eihän minullakaan ole yhtään konetta jossa olisi suoraan laatikosta olevaa imusarjaa, kaikkia on muutettu jollain lailla. Sama koskee myös sylinterin kansia. Pitää myös ymmärtää mikä on riittävä tavoitteisiin nähden. Monesti yli mitoittaminen ei tuota hyvää tulosta ja tulee siten myös kalliiksi.
Kone on eri komponenttien kokonaisuus ja kun ne saa soimaan hyvin yhteen niin yleensä saavutetaan haluttu tulos.
Massatuotanto on lähinnä tarkoitettu harrastajille jotka eivät halua tai osaa vaatia parempaa, varmaan yli 90% ostajista ovat hyvin tyytyväisiä massatuotanto osiin. Massa tuotannolla pystytään pitämään hinnat kohtuullisina. Enkä usko, että kukaan valmistaja tahallaan tekee paskaa (pois lukien Speedmaster entinen Pro Comp tosin noistakin saa ihan hyvät suurella työllä) joskus vaan sattuu, ettei asiakas ymmärrä mitä on ostamassa. Huippu osien valmistajia on vähän koska kysyntä on pientä siitä johtuen myös hinnat ovat korkeat, käsityö maksaa aina enemmän kuin koneellinen massatuotanto.
En usko, että monikaan tiimi ilmoittaa tarkkoja tietoja koneistaan ja niiden rakenteesta, ei varsinkaan jostain virtauslukemista tai miten ne on saavutettu. Yleensä tiimille riittää että laite on kilpailukykyinen ja lähes sääntöjen mukainen.
https://www.hogansracingmanifolds.com/about-us/
Yhteyttä vaan valmistajaan ja ilmoittaa minkälaisen sarjan haluaa ja kuinka paljon sen tulee virrata. Uskon että, saa mitä tilaa.
Yleensä nuo huippu sarjat tehdään tilauksesta, asiakkaan moottoria varten asiakaan vaatimusten mukaan mikäli se on jotenkin edes mahdollista.
Monet tiimit tekee itse loppusilauksen imusarjoihin useiden virtausmittausten ja dynoajojen perusteella.
Eihän minullakaan ole yhtään konetta jossa olisi suoraan laatikosta olevaa imusarjaa, kaikkia on muutettu jollain lailla. Sama koskee myös sylinterin kansia. Pitää myös ymmärtää mikä on riittävä tavoitteisiin nähden. Monesti yli mitoittaminen ei tuota hyvää tulosta ja tulee siten myös kalliiksi.
Kone on eri komponenttien kokonaisuus ja kun ne saa soimaan hyvin yhteen niin yleensä saavutetaan haluttu tulos.
Massatuotanto on lähinnä tarkoitettu harrastajille jotka eivät halua tai osaa vaatia parempaa, varmaan yli 90% ostajista ovat hyvin tyytyväisiä massatuotanto osiin. Massa tuotannolla pystytään pitämään hinnat kohtuullisina. Enkä usko, että kukaan valmistaja tahallaan tekee paskaa (pois lukien Speedmaster entinen Pro Comp tosin noistakin saa ihan hyvät suurella työllä) joskus vaan sattuu, ettei asiakas ymmärrä mitä on ostamassa. Huippu osien valmistajia on vähän koska kysyntä on pientä siitä johtuen myös hinnat ovat korkeat, käsityö maksaa aina enemmän kuin koneellinen massatuotanto.
En usko, että monikaan tiimi ilmoittaa tarkkoja tietoja koneistaan ja niiden rakenteesta, ei varsinkaan jostain virtauslukemista tai miten ne on saavutettu. Yleensä tiimille riittää että laite on kilpailukykyinen ja lähes sääntöjen mukainen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Ei se tuo tehtaan oma sarjakaan ihan paska ole.
Riittää suurimmalle osalle meistä.
http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... ifold-test
Riittää suurimmalle osalle meistä.
http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... ifold-test
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Vastaukset:
1. noin 250 - 280 cfm
2. noin 250 - 280 cfm vain dyno kertoo tehon lisäyksen ei virtaus arvot
3. noin 230 - 270 cfm
Koska on muitakin tekijöitä jotka vaikuttavat yhdistettyyn virtaukseen.
Yksittäisten osien vaikutus kokonaisuuteen on vaikea verrata koska kone kone kokonaisuus.
Jos koneelle riittää 250 cfm niin kaikki siitä ylöspäin on turhaa.
Lähtökohtaisesti pitäisi laskenta aloittaa siitä minkälaista konetta ollaan tekemässä:
- koneen kuutiotilavuus cid
- teho / vääntö tavoite
- ahtopaine (paine) imusarjassa (plenumissa)
- kierrosluku alue min -> max
- nokka-akseli
Nuo virtaus arvot ovat lähinnä suuntaa antavia lukuja joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä lopputuloksen kanssa.
1. noin 250 - 280 cfm
2. noin 250 - 280 cfm vain dyno kertoo tehon lisäyksen ei virtaus arvot
3. noin 230 - 270 cfm
Koska on muitakin tekijöitä jotka vaikuttavat yhdistettyyn virtaukseen.
Yksittäisten osien vaikutus kokonaisuuteen on vaikea verrata koska kone kone kokonaisuus.
Jos koneelle riittää 250 cfm niin kaikki siitä ylöspäin on turhaa.
Lähtökohtaisesti pitäisi laskenta aloittaa siitä minkälaista konetta ollaan tekemässä:
- koneen kuutiotilavuus cid
- teho / vääntö tavoite
- ahtopaine (paine) imusarjassa (plenumissa)
- kierrosluku alue min -> max
- nokka-akseli
Nuo virtaus arvot ovat lähinnä suuntaa antavia lukuja joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä lopputuloksen kanssa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Kyllä hyvin tehty kone kokonaisuus pystyy savuttamaan yli 100% täytöksen!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Vaparin virittäminen/hyötysuhteen parantaminen perustuu paine-eroihin. Ja edelleenkään pelkästään sinne imukanavaan sielun valaminen ei tuo parasta lopputulosta aikaan. Jälkitäytös ratkaisee hyvin paljon, kuin myös se, kuinka pytty täyttyy tasaisesti sylinterissä imutahdin aikana/lopussa.
Lisäksi imukanavan ahtain kohta ja se, kuinka pitkälle matkalle kuristava kohta asettuu, määrittää sisäänimetyn ilma/polttoaine seoksen synnyttämän tehon, vaikkakin pakosarjojen oikea suunnittelu tukee asiaa tahdin loppupuolella sulkeutuvan pakoventtiilin kautta syntyvästä alipaineesta. Myös sytytysennakko maksimiväännön kohdalla kertoo, kuinka hyvä täytös on ja kuinka paljon ennakkoa tarvitsee nostaa tultaessa maksimitehon kierroslukualueelle.
Ja jos kanavassa on liian kova vauhti, virtaus ei yksinkertaisesti pysty kunnolla kääntymään oikeaan suuntaan, vaan aikaansaa vastaheijastuksia, jolloin momentti kärsii.
Sahapukin moottori ei eroa sinänsä vajaasylinterisistä milläänlailla. Mutta se, kuinka hyvin ympäristö rakennetaan, sillä on lopulta paljonkin merkitystä. Yli 100% täytökseen kyllä päästään, mutta se vaatii asioiden osumista kohdalleen. Pakosarjat mm. ovat tärkeässä asemassa.
Ja tottakai imusarja on tärkeä, sehän kuuluu ns. "apulaitteisiin, kuten pakosarjatkin". Jos vaparissa pystyy saavuttamaan vaikkapa n. 4000rpm alueelle liki 80% maksimi momentista, voi olla todella tyytyväinen. Silloin moottorissa on käyttöaluetta n.4000rpm alueella. Tai siis niin, että jos väännön korkein arvo saavutetaan vaikkapa 5000rpm ja teho tulee 7000rpm eotus on 2000rpm.
Tehonkaavalla on helppo laskea, kuinka paljon tiettyyn tehoon tarvitaan momenttia kullakin kierrosluvulla, tai toisin päin. Ja se, kuka pystyy kumoamaan fysiikanlait, on kyllä melkoinen poppamies
Lisäksi imukanavan ahtain kohta ja se, kuinka pitkälle matkalle kuristava kohta asettuu, määrittää sisäänimetyn ilma/polttoaine seoksen synnyttämän tehon, vaikkakin pakosarjojen oikea suunnittelu tukee asiaa tahdin loppupuolella sulkeutuvan pakoventtiilin kautta syntyvästä alipaineesta. Myös sytytysennakko maksimiväännön kohdalla kertoo, kuinka hyvä täytös on ja kuinka paljon ennakkoa tarvitsee nostaa tultaessa maksimitehon kierroslukualueelle.
Ja jos kanavassa on liian kova vauhti, virtaus ei yksinkertaisesti pysty kunnolla kääntymään oikeaan suuntaan, vaan aikaansaa vastaheijastuksia, jolloin momentti kärsii.
Sahapukin moottori ei eroa sinänsä vajaasylinterisistä milläänlailla. Mutta se, kuinka hyvin ympäristö rakennetaan, sillä on lopulta paljonkin merkitystä. Yli 100% täytökseen kyllä päästään, mutta se vaatii asioiden osumista kohdalleen. Pakosarjat mm. ovat tärkeässä asemassa.
Ja tottakai imusarja on tärkeä, sehän kuuluu ns. "apulaitteisiin, kuten pakosarjatkin". Jos vaparissa pystyy saavuttamaan vaikkapa n. 4000rpm alueelle liki 80% maksimi momentista, voi olla todella tyytyväinen. Silloin moottorissa on käyttöaluetta n.4000rpm alueella. Tai siis niin, että jos väännön korkein arvo saavutetaan vaikkapa 5000rpm ja teho tulee 7000rpm eotus on 2000rpm.
Tehonkaavalla on helppo laskea, kuinka paljon tiettyyn tehoon tarvitaan momenttia kullakin kierrosluvulla, tai toisin päin. Ja se, kuka pystyy kumoamaan fysiikanlait, on kyllä melkoinen poppamies

Anti -Histamiini 65
Re: Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
mites tämmönen, briteistä löytyisi.. komee ja hinnakas.
https://rennsportfactory.co.uk/product/ ... -302-itbs/
https://rennsportfactory.co.uk/product/ ... -302-itbs/
Kettu 