302 efi vanhempaan musseen
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
302 efi vanhempaan musseen
Moro
Tuli hommattua tuollainen moottori ja aikomus on laittaa se vanhempaan musseen.
Moottori on 86 ltd;stä.
Nyt on pari kysymystä. Mistä helpoiten löydän kytkentä kaavion josta näen mitä johtoja johtosarjasta tarvitsen.
Toki tarvisten myös itse ecun ja sellaistakin saa ehdoittaa.
Ja huom tästä tulee kruiseri niin ihan vakio systeemit riittää.
Tuli hommattua tuollainen moottori ja aikomus on laittaa se vanhempaan musseen.
Moottori on 86 ltd;stä.
Nyt on pari kysymystä. Mistä helpoiten löydän kytkentä kaavion josta näen mitä johtoja johtosarjasta tarvitsen.
Toki tarvisten myös itse ecun ja sellaistakin saa ehdoittaa.
Ja huom tästä tulee kruiseri niin ihan vakio systeemit riittää.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Ei taida Mustangin johtosarja ja ECU käydä LTDn koneeseen. Se on nimittäin 5.0 std kone (~150 Hv)kun mussessa 5,0 HO 225 hv. Ohjauksessa aika paljon eroja.
Onko 86 LTDn kone jo monipisteruisku? Rockautokin on myynyt vielä kunnostettuja ecuja moniin tuon ikäluokan Fordeihin.
Onko 86 LTDn kone jo monipisteruisku? Rockautokin on myynyt vielä kunnostettuja ecuja moniin tuon ikäluokan Fordeihin.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
-
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11 Elo 2013, 20:35
- Auto: 1960 Ford F100 5L EFI
1959 Ford F700 kippi lava
1972 Vauxhall Firenza 1600 - Paikkakunta: Espoo
Re: 302 efi vanhempaan musseen
fuelinjectedford.com hyvät ohjeet löytyy tuolta. Minulla oli ensin -86 Ltd alipaine efi hommasin ebaysta uudemman käytetyn johtosarjan ja ton Kaaran mainitseman boksin, ei tosin mustangissa mutta -60 Fordissa kuitenkin.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 302 efi vanhempaan musseen
8 piste ruisku tuo on.
Missä tässä on map? Pitää kaivaa koodit esille ja katsoa mikä tuo on.
Tämä lienee se helppo ratkaisu.
https://www.ebay.com/itm/1965-70-Mustan ... SwGIJdAaAV
Missä tässä on map? Pitää kaivaa koodit esille ja katsoa mikä tuo on.
Tämä lienee se helppo ratkaisu.
https://www.ebay.com/itm/1965-70-Mustan ... SwGIJdAaAV
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Moro
Tämän mukainen pitäisi siis sarja olla jos haluaa uudemman kompuutterin?
http://www.veryuseful.com/mustang/tech/ ... iagram.gif
Tämän mukainen pitäisi siis sarja olla jos haluaa uudemman kompuutterin?
http://www.veryuseful.com/mustang/tech/ ... iagram.gif
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Ruisku mäkeen ja kaasari tilalle -> kerralla toimiva kone, eikä yhtään ongelmia.
Säädöt kerralla kohdileen eikä FunRun jälkeen.
Kuvassa yhden ruiskukoneen kohtalo -95 5.0. Kevyt piristys 334 hp 452 Nm. Tuo meni yhteen 65 avoon.
Säädöt kerralla kohdileen eikä FunRun jälkeen.
Kuvassa yhden ruiskukoneen kohtalo -95 5.0. Kevyt piristys 334 hp 452 Nm. Tuo meni yhteen 65 avoon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Moro
Tämä vaihtoehto on toteutettavissa hyvinkin helposti ja saatan siihen päätyäkkin.
Ostoslistalle duraspark jakaja ja loput osat hyllystä.
Minkä kokoinen kaasari tuossa oli? Hyllyssä nyt 600, 650 ja 750.
Tämä vaihtoehto on toteutettavissa hyvinkin helposti ja saatan siihen päätyäkkin.
Ostoslistalle duraspark jakaja ja loput osat hyllystä.
Minkä kokoinen kaasari tuossa oli? Hyllyssä nyt 600, 650 ja 750.
Re: 302 efi vanhempaan musseen
600 db varmaan 600 / 650 vacum olisi parempi rauhaliseen ajoon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Moro
Tarkoitus oli juurikin herättää keskustelua.
Tässä koneessa voin oikeastaan testata kaikkia vaihtoehtoja.
Osat on hyllyssä ja nyt vaan haluankin kokeilla näitä juttuja samalla haastaa itseäni esim laittamalla tuon efin tuohon.
Tallissa kun on kaasarilla oleva auto ja ohjelmoitavalla ruiskullakin oleva niin kai tähän sit jotain muuta taas.
Tarkoitus oli juurikin herättää keskustelua.
Tässä koneessa voin oikeastaan testata kaikkia vaihtoehtoja.
Osat on hyllyssä ja nyt vaan haluankin kokeilla näitä juttuja samalla haastaa itseäni esim laittamalla tuon efin tuohon.
Tallissa kun on kaasarilla oleva auto ja ohjelmoitavalla ruiskullakin oleva niin kai tähän sit jotain muuta taas.
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Tohon, ettei kaasutin osaa säätää itse itseään. Vastaisin, että kyllä se säätää. Aika monta kaasutin konetta on dynossa ajettu ja aika pienillä muutoksilla niiden lambda arvot pysymään halutulla tasolla koko kierroslukualueen, niin osakaasulla kuin kiihdytys rikastuksissa jne. Sen jälkeen kaasutin toimii kuin junan vessa. Ehkä suurin etu kaasutin koneessa on virittämisen helppous. Harvoin ollaan vuositolkulla säädetty läppäreiden ja analysaattoreiden kanssa kaasutin konetta optimi toimintaan. On vaan valittu lähtökohtaisesti sopivat osat ilman sen suurempaa mittaamista. Sivusta seuranneena olen huomannut, ettei monikaan viritetty tai jälkiasennettu EFI ole ensimmäisenä kesänä saavuttanut optimi säätöjä eikä vielä seuraavinakaan kesinä. Ei tarvitse antaa esimerkkejä tarvitsee vain seurata tätä palstaa ja kuunnella kerholaisten komentoja. Toinen asia on siten tehdas kokoonpanossa olevat autot, joita kukaan ei ole vielä räplännyt, ne toimii hyvin.
Toisaalta bensiinillä käyvät ottomoottorit ovat toimineet kaasuttimilla aina keksimisestä lähtien tähän päivään asti ja toimii edelleen, OK päästöt voi olla hieman korkeammat kuin EFI koneissa.
Mutta onhan se mielenkiintoista harrastamista tuo koneen säätäminen tietokoneella, vaatii vaan hieman opiskelua ja kokemusta. Mutta missään tapauksessa se ei ole bolt on juttu.
PS. jotain kokemuksia on myös minulla EFI koneista. Oman koneen säätö tapahtui dynossa (moottori dyno ja sen jälkeen rulla dyno ja loput säädöt ajaessa) säädöt saatiin aika lailla kohdilleen mutta ei optimaaliseksi kaikille osa-alueille. Uskoisin, että tämän EFI koneen säätäjä on yksi maamme parhaimmista.
Toisaalta bensiinillä käyvät ottomoottorit ovat toimineet kaasuttimilla aina keksimisestä lähtien tähän päivään asti ja toimii edelleen, OK päästöt voi olla hieman korkeammat kuin EFI koneissa.
Mutta onhan se mielenkiintoista harrastamista tuo koneen säätäminen tietokoneella, vaatii vaan hieman opiskelua ja kokemusta. Mutta missään tapauksessa se ei ole bolt on juttu.
PS. jotain kokemuksia on myös minulla EFI koneista. Oman koneen säätö tapahtui dynossa (moottori dyno ja sen jälkeen rulla dyno ja loput säädöt ajaessa) säädöt saatiin aika lailla kohdilleen mutta ei optimaaliseksi kaikille osa-alueille. Uskoisin, että tämän EFI koneen säätäjä on yksi maamme parhaimmista.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Papan kanssa on helppo olla taas samaa mieltä. Omassa efi hommassa mennyt aikaa ja rahaa aika paljon. Jo pelkästään polttoainepuolen muutoksiin palaa rahaa, varsinkin jos tekee kunnolla. Saavutettuna etuna ollut parempi kaasuun vastaavuudesta, ja tietty ollut mielenkiintoista rakentaa. Järjellä on vaikea perustella, varsinkaan ihan ajelu autoon, muuta sitten kuin esim . Vakio HO ruoskumpottoria,
Viimeksi muokannut Antti66HT, 27 Kesä 2019, 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Järjellä tässä hommassa ei ole mitään tekemistä. Ja rahaa menee perkeleesti.
Mutta helvetin hyvää hermolepoa tuo harrastaminen on ja kaiken lisäksi siinä löytää hyviä tyyppejä/kavereita.
Tähän autoon on siis kaksi moottoria ja tässä se vaihtoehtoinen jolla nämä kokeilut aloitetaan.
Mutta helvetin hyvää hermolepoa tuo harrastaminen on ja kaiken lisäksi siinä löytää hyviä tyyppejä/kavereita.
Tähän autoon on siis kaksi moottoria ja tässä se vaihtoehtoinen jolla nämä kokeilut aloitetaan.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 302 efi vanhempaan musseen
1223 kirjoitti: ↑26 Kesä 2019, 17:06 Järjellä tässä hommassa ei ole mitään tekemistä. Ja rahaa menee perkeleesti.
Mutta helvetin hyvää hermolepoa tuo harrastaminen on ja kaiken lisäksi siinä löytää hyviä tyyppejä/kavereita.
Tähän autoon on siis kaksi moottoria ja tässä se vaihtoehtoinen jolla nämä kokeilut aloitetaan.




Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Tänään taas kokeiltiin näitä efin riemuja.
Tuohon omaan HT;n tuli uudet suuttimet niin kaikki säädöt uusiksi. 2 tuntia hierottiin nyt ensin ajamalla ajo karttoja kohdalleen.
Käynti ja kaasun vastaavuus parani aivan saakelisti.
Nyt seuraavaksi penkkiin niin sitten tuo oikeasti voi olla lähellä hyvää.
Eli summa summarun tämäkään ei ole oikotie onneen.
Jos tuohon 67 malliin tulee ruisku kone niin se on sitten aivan vakio. Korkeintaan muuten HI output version mukaiseksi.
Kaaran reseptillä siis edetään tuon kanssa. Tehdään nautittava ajo moottori.
Kansia tuohon hieman futsin kun tuossa hyllyssä on noita 60 luvun pikku palotila kansia. Olisiko niissä järkeä?
Tuohon omaan HT;n tuli uudet suuttimet niin kaikki säädöt uusiksi. 2 tuntia hierottiin nyt ensin ajamalla ajo karttoja kohdalleen.
Käynti ja kaasun vastaavuus parani aivan saakelisti.
Nyt seuraavaksi penkkiin niin sitten tuo oikeasti voi olla lähellä hyvää.
Eli summa summarun tämäkään ei ole oikotie onneen.
Jos tuohon 67 malliin tulee ruisku kone niin se on sitten aivan vakio. Korkeintaan muuten HI output version mukaiseksi.
Kaaran reseptillä siis edetään tuon kanssa. Tehdään nautittava ajo moottori.
Kansia tuohon hieman futsin kun tuossa hyllyssä on noita 60 luvun pikku palotila kansia. Olisiko niissä järkeä?
-
- Aktiivi
- Viestit: 122
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 14:01
- Auto: Mustang -69 coupe, -94 AVO
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Yksi vaihtoehtohan on laittaa jälkiasennusruisku esim maxxecu.
1x 69 ht 351c c6 9", 1x 94 gt 5.0 t45 avo
1x 69 ht 351c c6 9", 1x 94 gt 5.0 t45 avo