Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Mulla on tollaiset hyllyssä tuli jonkun osakasan mukana en tosiaankaan laita näitä mihinkään.

Kaikki laakerit väljät jne.

kaara91 kirjoitti: 25 Huhti 2018, 21:53 Näitä ei varmaankaan kannata suositella edes pahimmalle vihamiehellekkään. (Todistettua kilpailu voemaa) :LMAO:

Race Proven Power
These Proform extruded aluminum roller rocker arms will help rid your engine of internal friction. They feature a race-proven, full needle-bearing fulcrum and roller tip. And they not only unleash horsepower, but they also lengthen valvetrain component life and reduce wear and tear on valve stem tips. These rockers are precision-machined to ensure consistency and ratio accuracy, and they have a great looking blue anodized finish.

https://lmr.com/item/PFM-66911/1-6-Rati ... Block-Ford

http://forums.corral.net/forums/5-0-5-8 ... -help.html
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Eikös jossain testissä niitä keinuja laitettu just niin päin , että imupuolelle 1,6 keinut ja pakopuolelle 1,7, jolloin saatiin enemmän hepoja ulos? Kyse taisi juuri olla FORDin moottorista. Siinä mainittiin juuri fordin kansien ahdas pakokanava.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Ei päde enään aftermarket kansilla. Näissä pakopuoli virtaa. Nykyaikana on nokkavaihtoehdot ja saatavuus niin hyvä, että ei ole oikein järkeä? Kustomoitu nokka räätälöitynä koneelle maksaa 300€
Viimeksi muokannut Antti66HT, 29 Huhti 2018, 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Jep. Jyri varmaan vuosikymmenensä kokemuksella, lähes samankalataisten moottorien kanssa pelatessa osaa kokemuksen nokan valintaan. Itse, koska vasta 8:s SBF conspiraatio, niin joudun vielä tilaamaan aasian tuntijoilta, kuten ED Curtis, Flowtechinduction.com .
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja porttari »

Seuraavat kepit taidetaan tehdä kotimaassa. Noissa valmiissa kun tahtoo löytyä erinäisiä hiontavirheitä toisinaan. Ja päästään käyttämään maksimi kiihtyvyyksiä tällä tavoin, eli kun tehdään aihioon ja hiotaan nc koneella. Saadaan äkäisempi avautuma ( ei turhaa puristuspaineen laskua) ja negatiivinen kiihtyvyys tulee myös parempi ( akselista tulee todella tarkka).

Koneisto pysyy paremmin mukana, sekä äänekkyys pienentyy myös koko koneistossa.
Anti -Histamiini 65
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

ak72 kirjoitti: 27 Huhti 2018, 11:04Joo kun kuvan näkee niin valtava ero, äkkiä eroon 3/8" studeista :-)

Onhan nuo mulla kestäny lähes viidennes vuosisadan, jospa ne kestäis vielä pari viikkoa kunnes saan 7/16" hilippeet.
Luonnonvalinnalla tänään yhdestä pääsin eroon. ARPin 134-7104 saa suosituksia korvata nuo AFR:n studit.
Kristian_89
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 15 Syys 2016, 18:25

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 »

Moro, moottoriremppa meneillään/(osien hankinta). Alakerta porattu ja laiteltu. Kone tulee vakiokansilla D7OE muistaakseni eli 69cc palotiloilla. Katsastuksen vuoksi, motti euro Fordissa. Alkuperäiset keinut aikansa eläneet, joten ajattelin vaihdella rullakeinua tilalle. Menisi hyvin vakiot, mutta leiman jälkeen tarkoitus vaihdella nokkaa ja kansia paremmiksi. Joten olisiko kompromissia mikä toimisi hetken suhteelisen vakiossa ja sit hieman viritetyssä. Harkinassa noi: https://www.uspartsperformance.fi/keinu ... -rulla-3-8
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Kristian_89 kirjoitti: 29 Joulu 2018, 18:59 Moro, moottoriremppa meneillään/(osien hankinta). Alakerta porattu ja laiteltu. Kone tulee vakiokansilla D7OE muistaakseni eli 69cc palotiloilla. Katsastuksen vuoksi, motti euro Fordissa. Alkuperäiset keinut aikansa eläneet, joten ajattelin vaihdella rullakeinua tilalle. Menisi hyvin vakiot, mutta leiman jälkeen tarkoitus vaihdella nokkaa ja kansia paremmiksi. Joten olisiko kompromissia mikä toimisi hetken suhteelisen vakiossa ja sit hieman viritetyssä. Harkinassa noi: https://www.uspartsperformance.fi/keinu ... -rulla-3-8
Mä meinasin käyttää myös noita compin keinuja jo kolmannen kerran. Hyvin toiminut aiemmissa moottoreissa.

Mutta jos joskus vaihtaa vipusuhdetta 1,72 een. Silloin ainakin vaihtaisin paksumpiin studeihin.
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Topias74 kirjoitti: 29 Joulu 2018, 22:05
Kristian_89 kirjoitti: 29 Joulu 2018, 18:59 Moro, moottoriremppa meneillään/(osien hankinta). Alakerta porattu ja laiteltu. Kone tulee vakiokansilla D7OE muistaakseni eli 69cc palotiloilla. Katsastuksen vuoksi, motti euro Fordissa. Alkuperäiset keinut aikansa eläneet, joten ajattelin vaihdella rullakeinua tilalle. Menisi hyvin vakiot, mutta leiman jälkeen tarkoitus vaihdella nokkaa ja kansia paremmiksi. Joten olisiko kompromissia mikä toimisi hetken suhteelisen vakiossa ja sit hieman viritetyssä. Harkinassa noi: https://www.uspartsperformance.fi/keinu ... -rulla-3-8
Mä meinasin käyttää myös noita compin keinuja jo kolmannen kerran. Hyvin toiminut aiemmissa moottoreissa.

Mutta jos joskus vaihtaa vipusuhdetta 1,72 een. Silloin ainakin vaihtaisin paksumpiin studeihin.
Ostin myös tuon setin viikko sitten ja eilen, kun aloin asentelemaan, niin paketista löytyi 16 vipua ja 15 säätömutteria. Voi olla toimiva setti 7 sylinteriin :D . Kai sen yhden puuttuvan jäsenetuliikkeestä saa jotenkin. Muistelenko oikein, että jollain muullakin oli hiljattain tullut virheellisesti pakattu Compin setti ?
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Onko 302 Cobran 1.72 cranen F3ZE-6529-AB vipat Bolt on kamaa E7TE vakiokansiin ? Vai vaatiiko jousipäivityksen ? Koneessa vakio rullakeppi.
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Hyvä, elikkä ei ole myöskään riskiä, että jousi "pohjaa" eihän tuo suhde niin paljoa nostoa tuo lisää ? Oisko nyt kuitenkin hyvä vaihtaa uudet jouset, kun kuitenkin tulee purettua kannet, ja oisko suositusta mitkä noihin vois, tai kannattaisi laittaa ?
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Vakio nokka jää,ja nuo vipat tuli kattilan mukana, ja eivät oo vielä olleet paikalla, eikä muitakaan nyt ole . Myyjä vain höpisi että jouset täytyy vaihtaa, mutta hyvä oli tämäkin viisaammilta varmistaa :) Kannet on jo aiemmin vingutettu, ja imusarja sovitettu kanaviin. Lopputeho otetaan kahella turbolla .
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Hyvä! täytyypä tutkia summitin sivuilta jousia, tosin vois jossain puntaroida nuo nykyjousetkin, kun ei tiedä onko ne vakiot tai muut. Ajatus on pitää paineet max 0.4bar
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Hyvä kiitos! yritin jo etsiä jousia, mutta Summitiltakaan en löytänyt mitään osanumeroa, eikä Compilta millä vois hakea esim uspartsin sivuilta .. :shock:
:krooh:
Vastaa Viestiin