Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Mulla on tollaiset hyllyssä tuli jonkun osakasan mukana en tosiaankaan laita näitä mihinkään.
Kaikki laakerit väljät jne.
kaara91 kirjoitti: ↑25 Huhti 2018, 21:53
Näitä ei varmaankaan kannata suositella edes pahimmalle vihamiehellekkään. (Todistettua kilpailu voemaa)
Race Proven Power
These Proform extruded aluminum roller rocker arms will help rid your engine of internal friction. They feature a race-proven, full needle-bearing fulcrum and roller tip. And they not only unleash horsepower, but they also lengthen valvetrain component life and reduce wear and tear on valve stem tips. These rockers are precision-machined to ensure consistency and ratio accuracy, and they have a great looking blue anodized finish.
Eikös jossain testissä niitä keinuja laitettu just niin päin , että imupuolelle 1,6 keinut ja pakopuolelle 1,7, jolloin saatiin enemmän hepoja ulos? Kyse taisi juuri olla FORDin moottorista. Siinä mainittiin juuri fordin kansien ahdas pakokanava.
Ei päde enään aftermarket kansilla. Näissä pakopuoli virtaa. Nykyaikana on nokkavaihtoehdot ja saatavuus niin hyvä, että ei ole oikein järkeä? Kustomoitu nokka räätälöitynä koneelle maksaa 300€
Viimeksi muokannut Antti66HT, 29 Huhti 2018, 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep. Jyri varmaan vuosikymmenensä kokemuksella, lähes samankalataisten moottorien kanssa pelatessa osaa kokemuksen nokan valintaan. Itse, koska vasta 8:s SBF conspiraatio, niin joudun vielä tilaamaan aasian tuntijoilta, kuten ED Curtis, Flowtechinduction.com .
Seuraavat kepit taidetaan tehdä kotimaassa. Noissa valmiissa kun tahtoo löytyä erinäisiä hiontavirheitä toisinaan. Ja päästään käyttämään maksimi kiihtyvyyksiä tällä tavoin, eli kun tehdään aihioon ja hiotaan nc koneella. Saadaan äkäisempi avautuma ( ei turhaa puristuspaineen laskua) ja negatiivinen kiihtyvyys tulee myös parempi ( akselista tulee todella tarkka).
Koneisto pysyy paremmin mukana, sekä äänekkyys pienentyy myös koko koneistossa.
Moro, moottoriremppa meneillään/(osien hankinta). Alakerta porattu ja laiteltu. Kone tulee vakiokansilla D7OE muistaakseni eli 69cc palotiloilla. Katsastuksen vuoksi, motti euro Fordissa. Alkuperäiset keinut aikansa eläneet, joten ajattelin vaihdella rullakeinua tilalle. Menisi hyvin vakiot, mutta leiman jälkeen tarkoitus vaihdella nokkaa ja kansia paremmiksi. Joten olisiko kompromissia mikä toimisi hetken suhteelisen vakiossa ja sit hieman viritetyssä. Harkinassa noi: https://www.uspartsperformance.fi/keinu ... -rulla-3-8
Kristian_89 kirjoitti: ↑29 Joulu 2018, 18:59
Moro, moottoriremppa meneillään/(osien hankinta). Alakerta porattu ja laiteltu. Kone tulee vakiokansilla D7OE muistaakseni eli 69cc palotiloilla. Katsastuksen vuoksi, motti euro Fordissa. Alkuperäiset keinut aikansa eläneet, joten ajattelin vaihdella rullakeinua tilalle. Menisi hyvin vakiot, mutta leiman jälkeen tarkoitus vaihdella nokkaa ja kansia paremmiksi. Joten olisiko kompromissia mikä toimisi hetken suhteelisen vakiossa ja sit hieman viritetyssä. Harkinassa noi: https://www.uspartsperformance.fi/keinu ... -rulla-3-8
Mä meinasin käyttää myös noita compin keinuja jo kolmannen kerran. Hyvin toiminut aiemmissa moottoreissa.
Mutta jos joskus vaihtaa vipusuhdetta 1,72 een. Silloin ainakin vaihtaisin paksumpiin studeihin.
Kristian_89 kirjoitti: ↑29 Joulu 2018, 18:59
Moro, moottoriremppa meneillään/(osien hankinta). Alakerta porattu ja laiteltu. Kone tulee vakiokansilla D7OE muistaakseni eli 69cc palotiloilla. Katsastuksen vuoksi, motti euro Fordissa. Alkuperäiset keinut aikansa eläneet, joten ajattelin vaihdella rullakeinua tilalle. Menisi hyvin vakiot, mutta leiman jälkeen tarkoitus vaihdella nokkaa ja kansia paremmiksi. Joten olisiko kompromissia mikä toimisi hetken suhteelisen vakiossa ja sit hieman viritetyssä. Harkinassa noi: https://www.uspartsperformance.fi/keinu ... -rulla-3-8
Mä meinasin käyttää myös noita compin keinuja jo kolmannen kerran. Hyvin toiminut aiemmissa moottoreissa.
Mutta jos joskus vaihtaa vipusuhdetta 1,72 een. Silloin ainakin vaihtaisin paksumpiin studeihin.
Ostin myös tuon setin viikko sitten ja eilen, kun aloin asentelemaan, niin paketista löytyi 16 vipua ja 15 säätömutteria. Voi olla toimiva setti 7 sylinteriin . Kai sen yhden puuttuvan jäsenetuliikkeestä saa jotenkin. Muistelenko oikein, että jollain muullakin oli hiljattain tullut virheellisesti pakattu Compin setti ?
Hyvä, elikkä ei ole myöskään riskiä, että jousi "pohjaa" eihän tuo suhde niin paljoa nostoa tuo lisää ? Oisko nyt kuitenkin hyvä vaihtaa uudet jouset, kun kuitenkin tulee purettua kannet, ja oisko suositusta mitkä noihin vois, tai kannattaisi laittaa ?
Vakio nokka jää,ja nuo vipat tuli kattilan mukana, ja eivät oo vielä olleet paikalla, eikä muitakaan nyt ole . Myyjä vain höpisi että jouset täytyy vaihtaa, mutta hyvä oli tämäkin viisaammilta varmistaa Kannet on jo aiemmin vingutettu, ja imusarja sovitettu kanaviin. Lopputeho otetaan kahella turbolla .
Hyvä! täytyypä tutkia summitin sivuilta jousia, tosin vois jossain puntaroida nuo nykyjousetkin, kun ei tiedä onko ne vakiot tai muut. Ajatus on pitää paineet max 0.4bar