Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford
Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford
http://www.hotrod.com/articles/pit-stop ... utm_source
Hyvä tietää. Noita kampiakselin päitäisvälys laakereiden kulumis ongelmia on tääläkin jonkinverran esiintynyt.
On A Small Block Ford, The Center (No. 3) Main Journal And Its Bearing Absorb Engine Thrust. If Endplay Is Wrong, They’ll Fail First. Wear At The Rear Of The Thrust Surface Indicates The Flexplate/torque Converter Or Flywheel/clutch Is Forcing The Crank To Move Forward In The Block. It’s Not Cost Effective To Try And Repair Crank Thrust Surface Wear On Everyday Cranks.
Hyvä tietää. Noita kampiakselin päitäisvälys laakereiden kulumis ongelmia on tääläkin jonkinverran esiintynyt.
On A Small Block Ford, The Center (No. 3) Main Journal And Its Bearing Absorb Engine Thrust. If Endplay Is Wrong, They’ll Fail First. Wear At The Rear Of The Thrust Surface Indicates The Flexplate/torque Converter Or Flywheel/clutch Is Forcing The Crank To Move Forward In The Block. It’s Not Cost Effective To Try And Repair Crank Thrust Surface Wear On Everyday Cranks.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford
Vähän OT mutta en malta olla kertomatta : Tampereella Suomen HiTek-jenkkipajalle oli tuotu 302 Ford jossa oli RUNSAASTI kampiakselin päittäriä.
Syynä oli että thrust bearing oli asennettu runkolaakeripukki nro 5:een !
Älkää kysykö miten se on mahdollista, en mäkään tiedä.
Syynä oli että thrust bearing oli asennettu runkolaakeripukki nro 5:een !
Älkää kysykö miten se on mahdollista, en mäkään tiedä.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford
Toinen juttu mikä syö tuota päittäis laakeria varsinkin uudemmissa manuaali vaihteisissa jenkeissä on: Asennetaan jäykempi kytkin, ja aina startatessa pitää painaa kytkin pohjaan, muuten ei anna startata. Sitten jos on ongelmia käyntiin lähdössä ja joutuu sahaamaan pitempään ennenkuin lähtee käyntiin niin kyllä syö hyvin tuota laakeria. Tuli todettua tuo aikoinaan cobrassa. Siitä välyksestä se koneremontti lähti liikkeelle.
Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford
Se on just se turvallisuus juttu tuossa mustangissa, ja varmaan kaikissa saman aikakauden jenkeissä.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford
Turvallisuus ja jenkkien tottumattomuus manuaaleihin tuon kytkennän aiheutti 80-luvulla. Nyttemmin taitaa olla yleistynyt muuallakin maailmassa.
Tosin noissa vanhemmissa asia on hyvinkin helposti korjattavissa. Katkasija on kiinni kytkinpedaalin mekanismissä, helppo löytää. Johto vain irti ja hyppylanka johtoon niiden kahden navan väliin. Itse tein tämän omaan foksiin melkein heti kun mulle tuli. On niin ärsyttävä ominaisuus varsinkin tallissa auton kanssa puuhaillessa kun pitää konetta käynnistellä.
Tosin noissa vanhemmissa asia on hyvinkin helposti korjattavissa. Katkasija on kiinni kytkinpedaalin mekanismissä, helppo löytää. Johto vain irti ja hyppylanka johtoon niiden kahden navan väliin. Itse tein tämän omaan foksiin melkein heti kun mulle tuli. On niin ärsyttävä ominaisuus varsinkin tallissa auton kanssa puuhaillessa kun pitää konetta käynnistellä.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford
Sama täällä, minäkin laitoin sinne johtolenkin, niin ei tarvitse kytkin olla pohjassa kun starttaa. 
