Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

http://www.hotrod.com/articles/pit-stop ... utm_source

Hyvä tietää. Noita kampiakselin päitäisvälys laakereiden kulumis ongelmia on tääläkin jonkinverran esiintynyt.

On A Small Block Ford, The Center (No. 3) Main Journal And Its Bearing Absorb Engine Thrust. If Endplay Is Wrong, They’ll Fail First. Wear At The Rear Of The Thrust Surface Indicates The Flexplate/torque Converter Or Flywheel/clutch Is Forcing The Crank To Move Forward In The Block. It’s Not Cost Effective To Try And Repair Crank Thrust Surface Wear On Everyday Cranks.
Liitteet
nimetön.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Vähän OT mutta en malta olla kertomatta : Tampereella Suomen HiTek-jenkkipajalle oli tuotu 302 Ford jossa oli RUNSAASTI kampiakselin päittäriä.

Syynä oli että thrust bearing oli asennettu runkolaakeripukki nro 5:een !
Älkää kysykö miten se on mahdollista, en mäkään tiedä.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Toinen juttu mikä syö tuota päittäis laakeria varsinkin uudemmissa manuaali vaihteisissa jenkeissä on: Asennetaan jäykempi kytkin, ja aina startatessa pitää painaa kytkin pohjaan, muuten ei anna startata. Sitten jos on ongelmia käyntiin lähdössä ja joutuu sahaamaan pitempään ennenkuin lähtee käyntiin niin kyllä syö hyvin tuota laakeria. Tuli todettua tuo aikoinaan cobrassa. Siitä välyksestä se koneremontti lähti liikkeelle.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Se on just se turvallisuus juttu tuossa mustangissa, ja varmaan kaikissa saman aikakauden jenkeissä.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford

Viesti Kirjoittaja Late »

Turvallisuus ja jenkkien tottumattomuus manuaaleihin tuon kytkennän aiheutti 80-luvulla. Nyttemmin taitaa olla yleistynyt muuallakin maailmassa.

Tosin noissa vanhemmissa asia on hyvinkin helposti korjattavissa. Katkasija on kiinni kytkinpedaalin mekanismissä, helppo löytää. Johto vain irti ja hyppylanka johtoon niiden kahden navan väliin. Itse tein tämän omaan foksiin melkein heti kun mulle tuli. On niin ärsyttävä ominaisuus varsinkin tallissa auton kanssa puuhaillessa kun pitää konetta käynnistellä.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Sama täällä, minäkin laitoin sinne johtolenkin, niin ei tarvitse kytkin olla pohjassa kun starttaa. 8)
Vastaa Viestiin