351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys
351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys
Kuinka toivottomat nuo isolla palotilalla eli ns. open chamber olevat Clevelandin kannet on virikäytössä ja siinä lähinnä mietityttää nakutusherkkyys, joka noissa on ollut ongelmana. Vai onko?
Miten paljon tilannetta voi parantaa dekkitasoon tulevalla tasapäämännällä vai onko merkitystä, kun tuohon ei muodostu quench-aluetta?
Kokemuksia, miten tuo pelaa ahtokoneessa vai ollaanko entistä syvemmällä suossa?
Miten paljon tilannetta voi parantaa dekkitasoon tulevalla tasapäämännällä vai onko merkitystä, kun tuohon ei muodostu quench-aluetta?
Kokemuksia, miten tuo pelaa ahtokoneessa vai ollaanko entistä syvemmällä suossa?
Mach1 -71
Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys
Vaikken näistä pipoista juurikaan tiedä, niin ihan yleisluontoisesti se männän ja kannen väliin jäävä tila vaikuttaa mm. nakutusherkkyyteen. Mutta se on vain yksi asia. Toinen tietysti valittu puristussuhde vs. nokka-akseli> puristuspaine. Imuilman lämpö, sytytysennakon määrä, polttoaine jne.
Tietysti mikäli palotila on suuri, niin ainakin hyvät sytkävehkeet olisi syytä hankkia, ettei jää sitä polttamatonta mokkoa niin paljon sylinteriin.
Paljonko meinasit ponnistaa ahdettuna?
Tietysti mikäli palotila on suuri, niin ainakin hyvät sytkävehkeet olisi syytä hankkia, ettei jää sitä polttamatonta mokkoa niin paljon sylinteriin.
Paljonko meinasit ponnistaa ahdettuna?
Anti -Histamiini 65
Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys
Näinhän se on, että ei ole vain yhdestä asiasta kiinni.
Ihan täysin alustavaa miettimistä. Hyllyssä on joutavana 6771 Masterpower (eli 67mm imusiipi ja 71mm pakosiipi), hukkaportti, dumppi ja laipat, niin se olisi aika sopiva tuollaiseen pannuun, jos ihan taivaita ei tavoittele. Peraatteessa päälle 600hv pitäisi aika kivuttomasti irrota. Ahtimen tuotto riittää 800hv.
Tuossa vielä huono kuva kannesta.
Ihan täysin alustavaa miettimistä. Hyllyssä on joutavana 6771 Masterpower (eli 67mm imusiipi ja 71mm pakosiipi), hukkaportti, dumppi ja laipat, niin se olisi aika sopiva tuollaiseen pannuun, jos ihan taivaita ei tavoittele. Peraatteessa päälle 600hv pitäisi aika kivuttomasti irrota. Ahtimen tuotto riittää 800hv.
Tuossa vielä huono kuva kannesta.
Mach1 -71
Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys
Kiitos hyvästä linkistä.
Allekirjoittaa meidän moottorigurut tuon?
The quench combustion chamber was designed to reduce combustion chamber volume and increase the compression ratio; the quench combustion chamber is not more resistant to detonation nor does it improve thermal efficiency. The small size of the quench areas prevents any fuel-air mixture from being shielded from the flame front. Flat - shallow chambers create turbulence evenly throughout the chamber, and direct (and reflect) the energy of the flame front better. The combustion chamber being open (open chamber heads) or centered over the piston dome (quench chamber heads) means the expanding flame front pushes downward much more centrally, at a better angle (perpendicular), more completely and evenly over the entire piston dome; approaching the ideal combustion chamber performance of a two-stroke motorcycle engine.
Allekirjoittaa meidän moottorigurut tuon?
The quench combustion chamber was designed to reduce combustion chamber volume and increase the compression ratio; the quench combustion chamber is not more resistant to detonation nor does it improve thermal efficiency. The small size of the quench areas prevents any fuel-air mixture from being shielded from the flame front. Flat - shallow chambers create turbulence evenly throughout the chamber, and direct (and reflect) the energy of the flame front better. The combustion chamber being open (open chamber heads) or centered over the piston dome (quench chamber heads) means the expanding flame front pushes downward much more centrally, at a better angle (perpendicular), more completely and evenly over the entire piston dome; approaching the ideal combustion chamber performance of a two-stroke motorcycle engine.
Mach1 -71
Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys
Suomenna tuo ensin, Lontoo ei taivu 

Anti -Histamiini 65
Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys
Google
Sammutuspolttokammio suunniteltiin vähentämään polttokammion tilavuutta ja lisäämään puristussuhdetta; sammutuspolttokammio ei kestä räjähdyksettä enempää, eikä se parane lämpötehokkuutta. Sammutusalueiden pieni koko estää polttoaine-ilman seoksen suojaamisen liekin etuosasta. Tasomaiset matalat kammiot muodostavat turbulenssin tasaisesti koko kammioon ja ohjaavat (ja heijastavat) liekin etuosan energian paremmin. Polttokammio on auki (avoimet kammion päät) tai keskitetty männän kupolin yli (sammutuskammion päät) tarkoittaa, että laajeneva liekin etu työntyy alaspäin paljon keskitetysti, paremmalla kulmalla (kohtisuorassa), täydellisemmin ja tasaisemmin koko männän kupolin ympäri; lähestyy kaksitahtisen moottoripyörämoottorin ihanteellista polttokammion suorituskykyä.
Sammutus = quench
Liekin etu = liekkirintama
Kirjoittaja on Pantera International a deTomaso Car clubin pj.
On se vaan kumma, että AFR, TF ym tekee sitten noita quench-kansia.
Sammutuspolttokammio suunniteltiin vähentämään polttokammion tilavuutta ja lisäämään puristussuhdetta; sammutuspolttokammio ei kestä räjähdyksettä enempää, eikä se parane lämpötehokkuutta. Sammutusalueiden pieni koko estää polttoaine-ilman seoksen suojaamisen liekin etuosasta. Tasomaiset matalat kammiot muodostavat turbulenssin tasaisesti koko kammioon ja ohjaavat (ja heijastavat) liekin etuosan energian paremmin. Polttokammio on auki (avoimet kammion päät) tai keskitetty männän kupolin yli (sammutuskammion päät) tarkoittaa, että laajeneva liekin etu työntyy alaspäin paljon keskitetysti, paremmalla kulmalla (kohtisuorassa), täydellisemmin ja tasaisemmin koko männän kupolin ympäri; lähestyy kaksitahtisen moottoripyörämoottorin ihanteellista polttokammion suorituskykyä.
Sammutus = quench
Liekin etu = liekkirintama
Kirjoittaja on Pantera International a deTomaso Car clubin pj.
On se vaan kumma, että AFR, TF ym tekee sitten noita quench-kansia.
Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys
No sepä siinä, kun tuo haiskahtaa enemmän mutuilulta, kuin faktalta...
Mach1 -71
Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys
Tai sitten ei pitäis vaan jännittää liikaa... 

Mach1 -71
- jarzap
- Aktiivi
- Viestit: 64
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 13:03
- Auto: -Ford Mustang SR 1969
-Dodge Challenger 1970 R/T SE - Paikkakunta: St. Lake
Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys
Itsellä samanlaista mietintää meneillään oman 4V open head motin kanssa, että mitä siitä alkaisi tekemään.
Eräs opus artikuloi asian näin:
Eräs opus artikuloi asian näin:
-Ford Mustang SR 1969 351W + FMX
-Dodge Challenger 1970 R/T SE
-Dodge Challenger 1970 R/T SE
Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys
9.3:1 kestää hyvin ainakin Comp XE262 nokalla. Täältä saapi männät jos haluaa tehdä 400M pyörivillä osilla:
https://www.tmeyerinc.com/product-p/kb2347.htm
360hv / yli 600nm (vääntö oli putoamassa jo jarrutuksen alkaessa).
https://www.tmeyerinc.com/product-p/kb2347.htm
360hv / yli 600nm (vääntö oli putoamassa jo jarrutuksen alkaessa).
1966 HT 347 Stroker
Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys
Miten olisi tuollaiset Aussie 302 cleveland heads?
Nehän menee 351C:n hatuiksi myös.
Ei kokemusta 351 C päällä, mutta 302 rally koneessa noi 450 hp.
Niitä näyttäisi vielä löytyvän.
Nehän menee 351C:n hatuiksi myös.
Ei kokemusta 351 C päällä, mutta 302 rally koneessa noi 450 hp.
Niitä näyttäisi vielä löytyvän.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.