351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Kuinka toivottomat nuo isolla palotilalla eli ns. open chamber olevat Clevelandin kannet on virikäytössä ja siinä lähinnä mietityttää nakutusherkkyys, joka noissa on ollut ongelmana. Vai onko?

Miten paljon tilannetta voi parantaa dekkitasoon tulevalla tasapäämännällä vai onko merkitystä, kun tuohon ei muodostu quench-aluetta?

Kokemuksia, miten tuo pelaa ahtokoneessa vai ollaanko entistä syvemmällä suossa?
Mach1 -71
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys

Viesti Kirjoittaja porttari »

Vaikken näistä pipoista juurikaan tiedä, niin ihan yleisluontoisesti se männän ja kannen väliin jäävä tila vaikuttaa mm. nakutusherkkyyteen. Mutta se on vain yksi asia. Toinen tietysti valittu puristussuhde vs. nokka-akseli> puristuspaine. Imuilman lämpö, sytytysennakon määrä, polttoaine jne.

Tietysti mikäli palotila on suuri, niin ainakin hyvät sytkävehkeet olisi syytä hankkia, ettei jää sitä polttamatonta mokkoa niin paljon sylinteriin.

Paljonko meinasit ponnistaa ahdettuna?
Anti -Histamiini 65
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Näinhän se on, että ei ole vain yhdestä asiasta kiinni.

Ihan täysin alustavaa miettimistä. Hyllyssä on joutavana 6771 Masterpower (eli 67mm imusiipi ja 71mm pakosiipi), hukkaportti, dumppi ja laipat, niin se olisi aika sopiva tuollaiseen pannuun, jos ihan taivaita ei tavoittele. Peraatteessa päälle 600hv pitäisi aika kivuttomasti irrota. Ahtimen tuotto riittää 800hv.

Tuossa vielä huono kuva kannesta.
2017-10-03 21.50.54.jpg
Mach1 -71
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Kiitos hyvästä linkistä.

Allekirjoittaa meidän moottorigurut tuon? 🤔

The quench combustion chamber was designed to reduce combustion chamber volume and increase the compression ratio; the quench combustion chamber is not more resistant to detonation nor does it improve thermal efficiency. The small size of the quench areas prevents any fuel-air mixture from being shielded from the flame front. Flat - shallow chambers create turbulence evenly throughout the chamber, and direct (and reflect) the energy of the flame front better. The combustion chamber being open (open chamber heads) or centered over the piston dome (quench chamber heads) means the expanding flame front pushes downward much more centrally, at a better angle (perpendicular), more completely and evenly over the entire piston dome; approaching the ideal combustion chamber performance of a two-stroke motorcycle engine. 
Mach1 -71
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys

Viesti Kirjoittaja porttari »

Suomenna tuo ensin, Lontoo ei taivu :)
Anti -Histamiini 65
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Google
Sammutuspolttokammio suunniteltiin vähentämään polttokammion tilavuutta ja lisäämään puristussuhdetta; sammutuspolttokammio ei kestä räjähdyksettä enempää, eikä se parane lämpötehokkuutta. Sammutusalueiden pieni koko estää polttoaine-ilman seoksen suojaamisen liekin etuosasta. Tasomaiset matalat kammiot muodostavat turbulenssin tasaisesti koko kammioon ja ohjaavat (ja heijastavat) liekin etuosan energian paremmin. Polttokammio on auki (avoimet kammion päät) tai keskitetty männän kupolin yli (sammutuskammion päät) tarkoittaa, että laajeneva liekin etu työntyy alaspäin paljon keskitetysti, paremmalla kulmalla (kohtisuorassa), täydellisemmin ja tasaisemmin koko männän kupolin ympäri; lähestyy kaksitahtisen moottoripyörämoottorin ihanteellista polttokammion suorituskykyä.
Sammutus = quench
Liekin etu = liekkirintama

Kirjoittaja on Pantera International a deTomaso Car clubin pj.

On se vaan kumma, että AFR, TF ym tekee sitten noita quench-kansia.
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Arto65FB kirjoitti: 04 Loka 2017, 19:59
Kirjoittaja on Pantera International a deTomaso Car clubin pj.

On se vaan kumma, että AFR, TF ym tekee sitten noita quench-kansia.
No sepä siinä, kun tuo haiskahtaa enemmän mutuilulta, kuin faktalta...
Mach1 -71
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Tai sitten ei pitäis vaan jännittää liikaa... :P
Mach1 -71
Avatar
jarzap
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 13:03
Auto: -Ford Mustang SR 1969
-Dodge Challenger 1970 R/T SE
Paikkakunta: St. Lake

Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys

Viesti Kirjoittaja jarzap »

Itsellä samanlaista mietintää meneillään oman 4V open head motin kanssa, että mitä siitä alkaisi tekemään.

Eräs opus artikuloi asian näin:
Liitteet
_20171016_201450.JPG
-Ford Mustang SR 1969 351W + FMX
-Dodge Challenger 1970 R/T SE
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

9.3:1 kestää hyvin ainakin Comp XE262 nokalla. Täältä saapi männät jos haluaa tehdä 400M pyörivillä osilla:

https://www.tmeyerinc.com/product-p/kb2347.htm

360hv / yli 600nm (vääntö oli putoamassa jo jarrutuksen alkaessa).
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 351C 4v open chamber kannet ja nakutusherkkyys

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Miten olisi tuollaiset Aussie 302 cleveland heads?
Nehän menee 351C:n hatuiksi myös.
Ei kokemusta 351 C päällä, mutta 302 rally koneessa noi 450 hp.
Niitä näyttäisi vielä löytyvän.
Liitteet
Ausie 302 Cleveland heads
Ausie 302 Cleveland heads
Aussie vs. USA
Aussie vs. USA
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin