Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Olisiko ideaa miten saisi startin säädettyä siten ettei lyö tyhjää hammaskehälle ennen kuin jotain särkyy?
Kyseessä manuaali,otin startin paikaltaan kun katsoin lohkon valunumeroita ja en älynnyt piirtää mitään jälkeä
millä kohdalla startti oli.
Nyt olen koittanut väännellä ja käännellä mutta tyhjää lyö vähintään joka toinen kerta kun avaimesta kääntää.
Toimivaa ei pitäisi näköjään mennä sorkkimaan
Mulla on myös sellainen kumma muistikuva että omassa '66:ssa manuaalin startti käyttäytyi juuri samallalailla. Hommasin tilalle automaatin startin ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. En muista mistä tuo johtui niin kauan aikaa kun tuon asian kanssa pähkäilin.
ak72 kirjoitti: ↑21 Elo 2017, 10:45
Mulla on myös sellainen kumma muistikuva että omassa '66:ssa manuaalin startti käyttäytyi juuri samallalailla. Hommasin tilalle automaatin startin ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. En muista mistä tuo johtui niin kauan aikaa kun tuon asian kanssa pähkäilin.
Niissä on erona hammaspyörän paikan syvyys. Siksi juuri riippuen kombinaatiosta täytyy valita oikea startti.
Liitteet
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Startti on uusi ja vaihteisto T5 lohko 289 ja auto 66.
Ja toimi moitteettomasti ennen kuin otin startin irti kun katsoin mikä lohko oikeasti on.
Jonkin verranhan starttia voi liikutella pultinreijissähän on kuitenkin sen verran väljää.
Täytyy ottaa uudestaan irti ja tutustua paremmin miksi ei mene hampaalle.
ak72 kirjoitti: ↑21 Elo 2017, 10:45
Mulla on myös sellainen kumma muistikuva että omassa '66:ssa manuaalin startti käyttäytyi juuri samallalailla. Hommasin tilalle automaatin startin ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. En muista mistä tuo johtui niin kauan aikaa kun tuon asian kanssa pähkäilin.
Niissä on erona hammaspyörän paikan syvyys. Siksi juuri riippuen kombinaatiosta täytyy valita oikea startti.
Kiesin kuvassa näkyy hyvin ero. Vasemmanpuoleinen on 4-vaiht. manuaalin startti ja oikeanpuoleinen on automaatin SEKÄ T5 manuaalin startti.
Bendixhampaan ulkonemassa on se n. 10mm ero josta kyseinen "tyhjää" lyöminen johtunee. Asiaahan on puitu useampaan otteeseen aiemminkin.
Oikea startti minulla on purin tuon niin selvisi sen verran että kiinalainen startti ja meksikolainen hammaskehä ei tykkää toisistaan.
Startin pendix hammasratas on toivottoman pehmeää metallia ja kun törmännyt kehälle niin tyssännyt hampaat surkeaan kuntoon
koitin jujulla siistiä ratasta mutta auttoi vain muutaman startauksen varmasti siinä samalla hävisi rattaasta loppukin pintakarkaisu ja
todennäköisesti tyssääntyi entiselleen.
Täytyy hommata uusi startti ja jos on hyviä kokemuksia jostain muista kuin kiinalaisista niin saa kertoa.
Kannattaa ehkä soitella Tuumacidiin tai Tradepartsiin ja kysellä mikä ois hyvä. Sanoa heti ettei Kiinalainen ole vaihtoehto, nuitakin taitaa olla jos minkälaisia nykyään ja osa vielä Made in USA.
Ongelmahan ratkesi lopulta uudella startilla oli ameriikan joe valinnut väärän startin eli juurikin sen mitä kirjat
sanoisivat eli 289+manuaali mutta ei ollut sitten älynnyt että vaihteisto ole alkuperäinen vaan T5.
Ohessa kuva mistä hyvin näkee tuon eron.
Väärä kesti 1000 mailia.
Suuret kiitokset vastanneille joiden avulla pääsin perille millainen tuon pitää olla.
mikkok kirjoitti: ↑02 Syys 2017, 09:27
Itse painiskelin saman asian kanssa tässä taannoin => minulla 302+4v toploader ja siihen meni tuo "automaatin" startti pitkällä nokalla...
Mulla tää oli toinen paini auton kanssa, parin startin jälkeen, otin ton pidemmän nokan ja mittasin etäisyydet ja totesin, että n. 4 millin prikoilla hampaat ovat kohdillaan hyvin.