Mussen ajettavuus

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mussen ajettavuus

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Täällä ei vieläkää oo kovin paljoo tietoo potilaasta. Okei, tehostettu ohjaus. Onko vakio vai muunneltu (madallettu, jarruja, spindlejä tms. vaiheltu?), mitkä renkaat; halkasija, profiili, leveys ja vaikka merkki, kuluneisuus.

Vinkkejä täällä on jo ehoteltu mutta jos ihan vakio auto nii bumbsteerin ei pitäs olla kaukana oikeesta katuajoon sopivasta.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mussen ajettavuus

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Pyörän kulmat kohdilleen niin saattaa vähän parantua. Lopun vetelyn veikkaan tulevan tehostin systeemistä. Omassa(-69) oli myös vetely ongelmaa ja vaihdoin hammastangon. Tehostettu borgeson on myös kuulemma toimiva ratkaisu. Ja onhan noita muitakin. En sitten tiedä auttaako uudet jämäkät puslat myös asiaan. Varmaan vähän. Syyhän on se, että simpukan kääntövarsi liikuttaa venttiilipaketin karaa, joka antaa tehostusta sylinterille, joka kääntää renkaita. Siinä on aina viivettä. Saattaa jollain toimiakin, mutta ei ainakaan mulla. Satasen vauhdissa uraisella tiellä sai ohjata kokoajan vetelyä. Tämä siis vain minun mielipide. :roll:
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 537
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Re: Mussen ajettavuus

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Vanha Mustang on aikansa tuote jossa on aikansa ajo-ominaisuudet ja siihen liittyvä ajamisen tunnelma. Jos haluaa ajella nykyauton ominaisuuksilla niin kannattaa hankkia nykyauto.
Jos early Mustangiin on vaihdettu lähes kaikki ohjauksen ja alustan osat niin auto ei ole enää early Mustang vaan jotakin muuta.
Onhan se selvää että kun vain nykyautolla ajanut hyppää orginellin early Mustangin ratin taakse niin ensimmäiset sadat kilometrit menevät aivan matkustajana. Pitää vain totutella ajamaan ja pitää vauhti ainakin jonkin verran alle kahden sadan.
Mustang -67HT
Avatar
tomeri
Addikti
Viestit: 164
Liittynyt: 27 Marras 2013, 08:56
Auto: HT -65
Paikkakunta: Pori

Re: Mussen ajettavuus

Viesti Kirjoittaja tomeri »

Kulmiltahan se kuulosta, jos kumitkin kuluu väärin. Jollakin oli muuten tehostimessa sellainen vika, että alkoi aina kääntämään jompaan kumpan suuntaan (roska vai rikkoutunut osa). Omassa (tehostaamattomassa) tuntuu kuorma vaikuttavan kovasti; yksin voi tosiaan pätkän päästellä vaikka handsfreenä, auto täynnä tuntuu vaativan enemmän ohjastamista.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Mussen ajettavuus

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

tomeri kirjoitti:Jollakin oli muuten tehostimessa sellainen vika, että alkoi aina kääntämään jompaan kumpan suuntaan (roska vai rikkoutunut osa).
Letkut voi laittaa myös väärinpäin, jolloin tekee tuota.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Mussen ajettavuus

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Arto65FB kirjoitti:
tomeri kirjoitti:Jollakin oli muuten tehostimessa sellainen vika, että alkoi aina kääntämään jompaan kumpan suuntaan (roska vai rikkoutunut osa).
Letkut voi laittaa myös väärinpäin, jolloin tekee tuota.
Samoin jos tehostin on säätämättä tai väärin säädetty.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
xstang
Aktiivi
Viestit: 110
Liittynyt: 18 Kesä 2010, 10:30

Re: Mussen ajettavuus

Viesti Kirjoittaja xstang »

Tässä on erittäin hyvä dokumentti josta saa hyviä neuvoja miten ajettavuus parannetaan. http://www.set-engineering-team.com/Tec ... ng_web.pdf
Vaati myös vähän kielitaitoa... :wink:

Mulla oli alussa samantyyppisiä ongelmia kuin seffuli. Syy oli kulmien väärät säädöt ja löysä ohjaustehostin.
Youtubesta löytyy hyviä neuvoja miten ohjaustehostin voidaan tarkistaa.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Mussen ajettavuus

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Pikainen kyssäri, mahtaako steering box:sta kuulua naputusta kun nopeasti heiluttaa rattia vasemmalta oikealle siten etteivät renkaat käänny? Alkaako boxi olla finaalissa, ohan se jo 50v ja aika pitkä pätkä ajettu myös "kuivana" :lol:

Oisko Borgesonin hankinta mullaki edessä? Oon sijottanu jo sievoisen summan ohjaus/alustapalikoihin mutta silti ohjattavuus on aika kauhea. Tänään säädettiin kulmat ja vaihdettii roller bearing apusimpukka mutta silti ohjaus muljahtelee ja pitää naputusta. Vielä ois tarkotus roller spring perches:it laittaa Opentracker racingilta ja sitte tuo steering box.
Avatar
Salmja1
Aktiivi
Viestit: 49
Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
Auto: 1965 HT 289 GT
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mussen ajettavuus

Viesti Kirjoittaja Salmja1 »

Täällä toinen noviisi huutelee. Oman 65 ht:n historiaa. Ohjaustehostimen kanssa oli paljon vuotomurheita, joten otettiin nesteet ja tehostimen hihna pois, alle uudet 205 leveät renkaat (edelliset 225) ja kulmien säädöt kohdalleen sekä uudet iskarit. Puslia on myös uusittu. Ero vanhaan on tosi suuri. Auto hakee hieman vielä isommissa nopeuksissa varmastikin kuluneen simpukan takia. Eli, kyllä siitä vanhastakin hyvän saa jos perusasiat kohdallaan.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Mussen ajettavuus

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Nonnii kun rymyttiin tuola auton alla, vaihdettii putket ja roller spring perches niin huomattiin mistä kolahdus tulee kun rattia vemputtaa oikeelta vasemmalle. Centerlinkin pitmanarmin pään nivel ihan loppu, sepä se sielä kolisi, ei ihme jos auto vaeltaa mihin sattuu ja kun ohittaa esim maantiellä niin ei oikeen tiedä mihin suuntaan auto ampaisee. Nyt ei muutakun uus tilaukseen, jospa tuosta vehkeestä saatais vihdoin ihan ajettava ;-)
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 537
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Re: Mussen ajettavuus

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Joo, elikkä ihan normaalia kulumista :o eikä aiheuta koko ohjausjärjestelmän uusimista kuten joistakin kommenteista vois päätellä. :shock:
Mustang -67HT
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Mussen ajettavuus

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Taakse kun laittaa panhardin niin rauhoittuu käyttäytyminen aivan törkeesti.

Omaani tuon just laitoin. Nyt kääntyy ja menee sinne minne käsketään.

Juha
Vastaa Viestiin