Mussen ajettavuus
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mussen ajettavuus
Täällä ei vieläkää oo kovin paljoo tietoo potilaasta. Okei, tehostettu ohjaus. Onko vakio vai muunneltu (madallettu, jarruja, spindlejä tms. vaiheltu?), mitkä renkaat; halkasija, profiili, leveys ja vaikka merkki, kuluneisuus.
Vinkkejä täällä on jo ehoteltu mutta jos ihan vakio auto nii bumbsteerin ei pitäs olla kaukana oikeesta katuajoon sopivasta.
Vinkkejä täällä on jo ehoteltu mutta jos ihan vakio auto nii bumbsteerin ei pitäs olla kaukana oikeesta katuajoon sopivasta.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Mussen ajettavuus
Pyörän kulmat kohdilleen niin saattaa vähän parantua. Lopun vetelyn veikkaan tulevan tehostin systeemistä. Omassa(-69) oli myös vetely ongelmaa ja vaihdoin hammastangon. Tehostettu borgeson on myös kuulemma toimiva ratkaisu. Ja onhan noita muitakin. En sitten tiedä auttaako uudet jämäkät puslat myös asiaan. Varmaan vähän. Syyhän on se, että simpukan kääntövarsi liikuttaa venttiilipaketin karaa, joka antaa tehostusta sylinterille, joka kääntää renkaita. Siinä on aina viivettä. Saattaa jollain toimiakin, mutta ei ainakaan mulla. Satasen vauhdissa uraisella tiellä sai ohjata kokoajan vetelyä. Tämä siis vain minun mielipide. 

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Mussen ajettavuus
Vanha Mustang on aikansa tuote jossa on aikansa ajo-ominaisuudet ja siihen liittyvä ajamisen tunnelma. Jos haluaa ajella nykyauton ominaisuuksilla niin kannattaa hankkia nykyauto.
Jos early Mustangiin on vaihdettu lähes kaikki ohjauksen ja alustan osat niin auto ei ole enää early Mustang vaan jotakin muuta.
Onhan se selvää että kun vain nykyautolla ajanut hyppää orginellin early Mustangin ratin taakse niin ensimmäiset sadat kilometrit menevät aivan matkustajana. Pitää vain totutella ajamaan ja pitää vauhti ainakin jonkin verran alle kahden sadan.
Jos early Mustangiin on vaihdettu lähes kaikki ohjauksen ja alustan osat niin auto ei ole enää early Mustang vaan jotakin muuta.
Onhan se selvää että kun vain nykyautolla ajanut hyppää orginellin early Mustangin ratin taakse niin ensimmäiset sadat kilometrit menevät aivan matkustajana. Pitää vain totutella ajamaan ja pitää vauhti ainakin jonkin verran alle kahden sadan.
Mustang -67HT
Re: Mussen ajettavuus
Kulmiltahan se kuulosta, jos kumitkin kuluu väärin. Jollakin oli muuten tehostimessa sellainen vika, että alkoi aina kääntämään jompaan kumpan suuntaan (roska vai rikkoutunut osa). Omassa (tehostaamattomassa) tuntuu kuorma vaikuttavan kovasti; yksin voi tosiaan pätkän päästellä vaikka handsfreenä, auto täynnä tuntuu vaativan enemmän ohjastamista.
Re: Mussen ajettavuus
Letkut voi laittaa myös väärinpäin, jolloin tekee tuota.tomeri kirjoitti:Jollakin oli muuten tehostimessa sellainen vika, että alkoi aina kääntämään jompaan kumpan suuntaan (roska vai rikkoutunut osa).
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mussen ajettavuus
Samoin jos tehostin on säätämättä tai väärin säädetty.Arto65FB kirjoitti:Letkut voi laittaa myös väärinpäin, jolloin tekee tuota.tomeri kirjoitti:Jollakin oli muuten tehostimessa sellainen vika, että alkoi aina kääntämään jompaan kumpan suuntaan (roska vai rikkoutunut osa).
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Mussen ajettavuus
Tässä on erittäin hyvä dokumentti josta saa hyviä neuvoja miten ajettavuus parannetaan. http://www.set-engineering-team.com/Tec ... ng_web.pdf
Vaati myös vähän kielitaitoa...
Mulla oli alussa samantyyppisiä ongelmia kuin seffuli. Syy oli kulmien väärät säädöt ja löysä ohjaustehostin.
Youtubesta löytyy hyviä neuvoja miten ohjaustehostin voidaan tarkistaa.
Vaati myös vähän kielitaitoa...

Mulla oli alussa samantyyppisiä ongelmia kuin seffuli. Syy oli kulmien väärät säädöt ja löysä ohjaustehostin.
Youtubesta löytyy hyviä neuvoja miten ohjaustehostin voidaan tarkistaa.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Mussen ajettavuus
Pikainen kyssäri, mahtaako steering box:sta kuulua naputusta kun nopeasti heiluttaa rattia vasemmalta oikealle siten etteivät renkaat käänny? Alkaako boxi olla finaalissa, ohan se jo 50v ja aika pitkä pätkä ajettu myös "kuivana"
Oisko Borgesonin hankinta mullaki edessä? Oon sijottanu jo sievoisen summan ohjaus/alustapalikoihin mutta silti ohjattavuus on aika kauhea. Tänään säädettiin kulmat ja vaihdettii roller bearing apusimpukka mutta silti ohjaus muljahtelee ja pitää naputusta. Vielä ois tarkotus roller spring perches:it laittaa Opentracker racingilta ja sitte tuo steering box.

Oisko Borgesonin hankinta mullaki edessä? Oon sijottanu jo sievoisen summan ohjaus/alustapalikoihin mutta silti ohjattavuus on aika kauhea. Tänään säädettiin kulmat ja vaihdettii roller bearing apusimpukka mutta silti ohjaus muljahtelee ja pitää naputusta. Vielä ois tarkotus roller spring perches:it laittaa Opentracker racingilta ja sitte tuo steering box.
- Salmja1
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
- Auto: 1965 HT 289 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mussen ajettavuus
Täällä toinen noviisi huutelee. Oman 65 ht:n historiaa. Ohjaustehostimen kanssa oli paljon vuotomurheita, joten otettiin nesteet ja tehostimen hihna pois, alle uudet 205 leveät renkaat (edelliset 225) ja kulmien säädöt kohdalleen sekä uudet iskarit. Puslia on myös uusittu. Ero vanhaan on tosi suuri. Auto hakee hieman vielä isommissa nopeuksissa varmastikin kuluneen simpukan takia. Eli, kyllä siitä vanhastakin hyvän saa jos perusasiat kohdallaan.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Mussen ajettavuus
Nonnii kun rymyttiin tuola auton alla, vaihdettii putket ja roller spring perches niin huomattiin mistä kolahdus tulee kun rattia vemputtaa oikeelta vasemmalle. Centerlinkin pitmanarmin pään nivel ihan loppu, sepä se sielä kolisi, ei ihme jos auto vaeltaa mihin sattuu ja kun ohittaa esim maantiellä niin ei oikeen tiedä mihin suuntaan auto ampaisee. Nyt ei muutakun uus tilaukseen, jospa tuosta vehkeestä saatais vihdoin ihan ajettava 

Re: Mussen ajettavuus
Joo, elikkä ihan normaalia kulumista
eikä aiheuta koko ohjausjärjestelmän uusimista kuten joistakin kommenteista vois päätellä. 


Mustang -67HT
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Mussen ajettavuus
Taakse kun laittaa panhardin niin rauhoittuu käyttäytyminen aivan törkeesti.
Omaani tuon just laitoin. Nyt kääntyy ja menee sinne minne käsketään.
Juha
Omaani tuon just laitoin. Nyt kääntyy ja menee sinne minne käsketään.
Juha