BAMA
- Dyna
- Aktiivi
- Viestit: 36
- Liittynyt: 11 Heinä 2015, 10:15
- Auto: Ford Mustang 4.6 GT Convertible 2005
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
BAMA
Onko kellään tietoa tuosta BAMA virityksestä? Saadaanko sillä lisäpotkua vapareihin, kun etu- ja takapään tukkoisuus on poistettu ja vaatiiko se nimenomaan virittämisen vai hoitaako Mussen oma ohjaus niin ettei mene laihalle? Auto on vm 2005 GT.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: BAMA
5-15 heppaa ilman muita virityksiä, ehkä 20-25 perus bolt-oneilla verrattuna vakioon. Kannattaa valita sellainen tuner johon saa ajettua räätäöidyn softan tarvittaessa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- Jogiath
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Loka 2012, 09:57
- Auto: Ford Mustang -05 4,6 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BAMA
Mikäs sitten olis se parempi ohjelma kun ajatuksena on vaihtaa vapari suodatin, läppäkotelo 2x60mm, suuttimet FR 9593 ja nokat FR hotrod perf. -05 GT:hen. avarsin cat backin omalla paketilla (oli vanhat aika tukkoiset) ja olen miettinyt tuota ohjelmaa mutta en ole ihan varma mikä sopisi tuon paketin kanssa yhteen.
Toin jenkeistä (tai vaimo toi) jo läppäkotelon ja suuttimet, loput menee tilaukseen asap kunhan saan tuon tunerin selville.
Toin jenkeistä (tai vaimo toi) jo läppäkotelon ja suuttimet, loput menee tilaukseen asap kunhan saan tuon tunerin selville.
Pine Road Garage
-
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
- Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
- Paikkakunta: Helsinki
Re: BAMA
Sen verran paljon muutoksia, että valmiiksitehdyt ohjelmat tuskin riittävät, ovat korkeintaan sinnepäin. Säädättäisin dynossa, esim. ilpower ja Ilpo Kotkassa voi varmaan auttaa. Käytin itse 2000GT:n tuolla nokkienvaihdon, stroker kampuran + muiden muutosten jälkeen ja suosittelen +++. SCT-kapula varmaan riittää.
Mustang GT vm.2000 Convertible
- Dyna
- Aktiivi
- Viestit: 36
- Liittynyt: 11 Heinä 2015, 10:15
- Auto: Ford Mustang 4.6 GT Convertible 2005
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: BAMA
Penkissä saatiin moottoritehoa 17 HP ja vääntöä 43 Nm nousua vakiona ilmoitettuun, kun vapaavirtaus suodatin ja vähän avarammat änkkärit oli vaihdettu. Pelättyä laihalle menoa ei tapahtunut vaan päin vastoin, auto kulkee nyt hieman rikkaalla. Nyt odotellaan sitä BAMAa ja uutta ohjelmaa, niin keväällä penkitetään uudestaan.




-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: BAMA
Noni, viritys onnistu yli odotusten kun plussaa tuliDyna kirjoitti:Penkissä saatiin moottoritehoa 17 HP ja vääntöä 43 Nm nousua vakiona ilmoitettuun, kun vapaavirtaus suodatin ja vähän avarammat änkkärit oli vaihdettu. Pelättyä laihalle menoa ei tapahtunut vaan päin vastoin, auto kulkee nyt hieman rikkaalla. Nyt odotellaan sitä BAMAa ja uutta ohjelmaa, niin keväällä penkitetään uudestaan.![]()
![]()


Täähän ei sitten ollu milläänmuotoa kenkkuilua vaan toteamus että oikeeseen suuntaan ollaan menossa!!!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Dyna
- Aktiivi
- Viestit: 36
- Liittynyt: 11 Heinä 2015, 10:15
- Auto: Ford Mustang 4.6 GT Convertible 2005
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: BAMA
Eilen vedettiin peitto syrjään ja Tipuun ladattiin uusi program. Max kierrosluku nostettiin 5750:stä 6350:sen r/min ja tyhjäkäynti nostettiin 650:stä 750:sen r/min. Muitakin parametreja muutettiin ja lisäksi uuden ohjelman pitäisi nostaa vääntöä ja huipputehoa. Nyt pitäisi löytyä se 350 HP, saas nähdä. Auto lähti hyvin käyntiin ja tyhjäkäynti piti kutinsa. Koneen lämmettyä myös rajoitin pysähtyi tuohon 6350 r/min, joten ohjelma näytti näiltä osin toimivan. Keväällä sitten nähdään loput penkissä. Sitten kysymys? Paljonko tuota max kierroslukua voidaan nostaa, ettei kone ala poikimaan, koska SCT ohjelmahan sallii näköjään syöttöä aina tuonne 7000 r/min asti. 4,6 litraisessa rajoitin tulee normaalisti vastaan jo 5750 r/min ja kojoottikoneessa 6500 r/min.
Ruuvia kohtiahan tässä ollaan menossa, mutta ainakin ensikesä ajetaan vielä vaparilla ja ehkä tuo vaparin teho riittääkin kruisailuihin.

Ruuvia kohtiahan tässä ollaan menossa, mutta ainakin ensikesä ajetaan vielä vaparilla ja ehkä tuo vaparin teho riittääkin kruisailuihin.



- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: BAMA
jos on vakiot pulveriveivit niin en itse nostaisi rajoitinta. Modulaarikoneiden ykkössyy täystuhoon.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: BAMA
Jossain jenkkifoorumilla 32v koneen kanget suositeltiin vaihdettavaksi 400 hepan jälkeen. Mutta pulveriveivi ei varoita yhtään vaan napsahtaa kerrasta.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: BAMA
Ei muuta kun kierrokset tappiin ja seisovaa mailia koittaan. Pokkinen kokeili jo eikä varmasti suosittele.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.