BAMA

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Dyna
Aktiivi
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Heinä 2015, 10:15
Auto: Ford Mustang 4.6 GT Convertible 2005
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

BAMA

Viesti Kirjoittaja Dyna »

Onko kellään tietoa tuosta BAMA virityksestä? Saadaanko sillä lisäpotkua vapareihin, kun etu- ja takapään tukkoisuus on poistettu ja vaatiiko se nimenomaan virittämisen vai hoitaako Mussen oma ohjaus niin ettei mene laihalle? Auto on vm 2005 GT.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: BAMA

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

5-15 heppaa ilman muita virityksiä, ehkä 20-25 perus bolt-oneilla verrattuna vakioon. Kannattaa valita sellainen tuner johon saa ajettua räätäöidyn softan tarvittaessa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Jogiath
Aktiivi
Viestit: 57
Liittynyt: 26 Loka 2012, 09:57
Auto: Ford Mustang -05 4,6 GT
Paikkakunta: Helsinki

Re: BAMA

Viesti Kirjoittaja Jogiath »

Mikäs sitten olis se parempi ohjelma kun ajatuksena on vaihtaa vapari suodatin, läppäkotelo 2x60mm, suuttimet FR 9593 ja nokat FR hotrod perf. -05 GT:hen. avarsin cat backin omalla paketilla (oli vanhat aika tukkoiset) ja olen miettinyt tuota ohjelmaa mutta en ole ihan varma mikä sopisi tuon paketin kanssa yhteen.
Toin jenkeistä (tai vaimo toi) jo läppäkotelon ja suuttimet, loput menee tilaukseen asap kunhan saan tuon tunerin selville.
Pine Road Garage
sami92
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
Paikkakunta: Helsinki

Re: BAMA

Viesti Kirjoittaja sami92 »

Sen verran paljon muutoksia, että valmiiksitehdyt ohjelmat tuskin riittävät, ovat korkeintaan sinnepäin. Säädättäisin dynossa, esim. ilpower ja Ilpo Kotkassa voi varmaan auttaa. Käytin itse 2000GT:n tuolla nokkienvaihdon, stroker kampuran + muiden muutosten jälkeen ja suosittelen +++. SCT-kapula varmaan riittää.
Mustang GT vm.2000 Convertible
Avatar
Dyna
Aktiivi
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Heinä 2015, 10:15
Auto: Ford Mustang 4.6 GT Convertible 2005
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: BAMA

Viesti Kirjoittaja Dyna »

Penkissä saatiin moottoritehoa 17 HP ja vääntöä 43 Nm nousua vakiona ilmoitettuun, kun vapaavirtaus suodatin ja vähän avarammat änkkärit oli vaihdettu. Pelättyä laihalle menoa ei tapahtunut vaan päin vastoin, auto kulkee nyt hieman rikkaalla. Nyt odotellaan sitä BAMAa ja uutta ohjelmaa, niin keväällä penkitetään uudestaan. :D :D :D
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: BAMA

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Dyna kirjoitti:Penkissä saatiin moottoritehoa 17 HP ja vääntöä 43 Nm nousua vakiona ilmoitettuun, kun vapaavirtaus suodatin ja vähän avarammat änkkärit oli vaihdettu. Pelättyä laihalle menoa ei tapahtunut vaan päin vastoin, auto kulkee nyt hieman rikkaalla. Nyt odotellaan sitä BAMAa ja uutta ohjelmaa, niin keväällä penkitetään uudestaan. :D :D :D
Noni, viritys onnistu yli odotusten kun plussaa tuli :peukku: :peukku:

Täähän ei sitten ollu milläänmuotoa kenkkuilua vaan toteamus että oikeeseen suuntaan ollaan menossa!!!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Dyna
Aktiivi
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Heinä 2015, 10:15
Auto: Ford Mustang 4.6 GT Convertible 2005
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: BAMA

Viesti Kirjoittaja Dyna »

Eilen vedettiin peitto syrjään ja Tipuun ladattiin uusi program. Max kierrosluku nostettiin 5750:stä 6350:sen r/min ja tyhjäkäynti nostettiin 650:stä 750:sen r/min. Muitakin parametreja muutettiin ja lisäksi uuden ohjelman pitäisi nostaa vääntöä ja huipputehoa. Nyt pitäisi löytyä se 350 HP, saas nähdä. Auto lähti hyvin käyntiin ja tyhjäkäynti piti kutinsa. Koneen lämmettyä myös rajoitin pysähtyi tuohon 6350 r/min, joten ohjelma näytti näiltä osin toimivan. Keväällä sitten nähdään loput penkissä. Sitten kysymys? Paljonko tuota max kierroslukua voidaan nostaa, ettei kone ala poikimaan, koska SCT ohjelmahan sallii näköjään syöttöä aina tuonne 7000 r/min asti. 4,6 litraisessa rajoitin tulee normaalisti vastaan jo 5750 r/min ja kojoottikoneessa 6500 r/min.
Ruuvia kohtiahan tässä ollaan menossa, mutta ainakin ensikesä ajetaan vielä vaparilla ja ehkä tuo vaparin teho riittääkin kruisailuihin. :D :D :D
Liitteet
WP_20151110_001.jpg
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: BAMA

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

jos on vakiot pulveriveivit niin en itse nostaisi rajoitinta. Modulaarikoneiden ykkössyy täystuhoon.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Dyna
Aktiivi
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Heinä 2015, 10:15
Auto: Ford Mustang 4.6 GT Convertible 2005
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: BAMA

Viesti Kirjoittaja Dyna »

Annoin itselleni ymmärtää, että kun pysytään max 6500 r/min alapuolella ja tehoissa alle 450 HP, ei pitäisi isompia ongelmia olla vakiokoneella. :? :? :?
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: BAMA

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Jossain jenkkifoorumilla 32v koneen kanget suositeltiin vaihdettavaksi 400 hepan jälkeen. Mutta pulveriveivi ei varoita yhtään vaan napsahtaa kerrasta.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: BAMA

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Ei muuta kun kierrokset tappiin ja seisovaa mailia koittaan. Pokkinen kokeili jo eikä varmasti suosittele.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Dyna
Aktiivi
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Heinä 2015, 10:15
Auto: Ford Mustang 4.6 GT Convertible 2005
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: BAMA

Viesti Kirjoittaja Dyna »

On tainnut olla kierroksia ja tehoja hieman enemmän, kuin tuo 6500 r/min ja 350 HP, huh, huh, rumaa jälkeä, ei käy kateeksi tuo jälki. :roll: :roll: :roll:
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: BAMA

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Vastaa Viestiin