Äänen vaimennusta Earlyyn

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja mussette »

Onpas mielenkiintoisia ratkaisuja Juke66:lla ja Kaara91:lla , koskaan kuullutkaan.
Tarvis vaan 2kpl noita Juke66:n systeemejä. Taidan antaa niiden motonettien olla siellä taka-akselin etupuolella, kun olen jo hirmu vaivan nähnyt taka-akselin ylitysten rakentamisen kanssa.
On siellä kuskinpuolella takana enempikin tilaa kun tuo putkea hieman alaspäin eikä yritäkkään tunkea koko putkea sinne väliin.
Mun mielestä on katuuskottavampi kun tulee isot putket takahelmapellin alta ulos :D
Vanhoja Fordeja
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Noita cut-out venttiilejä mäkin just tarkoitin.
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja mussette »

Vanhoja Fordeja
Gunwold
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Marras 2014, 18:38

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja Gunwold »

Helpoimmalla pääset laittamalla x-putken tuohon, nythän ääni sun autossa on kokolailla karmea veikkaan..x-putkella ääni muuttuu vaimeammaksi ja sivistyneeksi kaikilla kierrosalueilla ja säilyy täydelläkaasulla brutaalina. Tämä ehdotus jos pystyt itse hitsaamaan esim summitin tai hedmanin koottqvan x-putken kasaan toinen kalliimpi ja hyvä varmaan tuo kaaran ehdottama xforce.
Gunwold biginch 351
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja mussette »

Gunwold kirjoitti:Helpoimmalla pääset laittamalla x-putken tuohon, nythän ääni sun autossa on kokolailla karmea veikkaan..x-putkella ääni muuttuu vaimeammaksi ja sivistyneeksi kaikilla kierrosalueilla ja säilyy täydelläkaasulla brutaalina. Tämä ehdotus jos pystyt itse hitsaamaan esim summitin tai hedmanin koottqvan x-putken kasaan toinen kalliimpi ja hyvä varmaan tuo kaaran ehdottama xforce.
Gunwold biginch 351
Aiémmin oli x-pipe tehtynä kahdestä 3" taka-akselin ylityksestä vastakkain hitsattuna, reikä tietysti välissä. Tehon lisäyksen takia sen aikoinaan laitoin, mutta kun tehoa on tarpeeksi ilman tuotakin.
Se miksi ajattelin poistaa oli se, että ajettelin suorilla putkilla tulevan enempi V8 saundia. Muistelen jonkun niin joskus väittäneen.
Eikös x ja h sotki hieman saundia ? Meteliä se tietysti pienentää ja lisää tehoa.
Henkisesti olen alkanut valmentautumaan siihen, että jo hankitut motonetit pois ja tilalle ei suorat pöntöt ja ehkä ulostulojen yhteyteen läpivirtaavat resonaattorit.
Kuvan mukaisella systeemillä aina mennyt katsastuksesta läpi, mutta meteli on hirveä kierroksilla sellainen woiman ääni.
Liitteet
WP_20141125_001.jpg
Viimeksi muokannut mussette, 25 Marras 2014, 22:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vanhoja Fordeja
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja mussette »

kaara91 kirjoitti:Tommoset sitten putken päihin.



Jos siellä koneessa on oikeesti +500hp, niin miiihin.... sillä katu-uskottavuudella pyritään, jos takana vielä pitää näkyä paksut putket. Mä luulen että kun takapäähän antaa kunnolla raippaa ja edestä ilmaa koneelle, niin hetken päästä takaapäin sitä koko autoa ei näy, saati jotain sisältä punaiseksi maalattuja putken päitä. :spank:
Koneen eka versiosta dynotettiin 470hv ja lohkon halkeamisen takia tehtyy uuteen versioon laitettiin uutta palikkaa. Olen oikeastaan samaa mieltä kaara91 kanssa noista putken päistä, mutta pitäähän sen katsurin saada ne pillinsä johonkin kiinni, alle se ei mahdu ryömimään.
Vanhoja Fordeja
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja jls »

Ei se X ääniä poista, saati paljoa pienennä. Saundi ehkä muuttuu, mutta ei kyllä hirveesti vaimenna. Mulla on samanlaisia ongelmia vastaavassa motissa. 3" putket X:llä. Ääntä on naapurien mielestä liikaa. Ite haluaisin sellasen, että pihasta vois lähtä hiljaa (aamulla), mutta sen jälkeen moottorin ääni saa kuulua, myöskin tyhjäkäynnillä. Kai se ei kulje tarpeeksi, kun pitää äänillä rehennellä, mutta mun mielestä earlysta pitää kuulua ääntä eika suhinaa.

Ainoa aihtoehto itellä taitaa olla se cut outin laittaminen, ja vaimentimena joku kunnolla vaimentava. Mutta vaatii cut outin osallekin vaimentimen, ja ahdasta on earlyn alla laittaa useampia vaimentimia rinnakkain. Summitin cut outit on aika edulliset, mutta ilmeisesti vuotavat helposti.

Jos tyhjäkäynnillä ei tartte melua, silloin tuo läpällä varustettu vaimennin on helpoin tie, esim Dynomax VT.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja mussette »

Amerikan bussi toi 2kpl jousikuormitteista Dynomax vaimenninta.
Kokeillaanpa nyt niitä. Korkeutta on n. 120mm jolla sai 10mm lisää maavaraa Motonetteihin verrattuna, joissa kokonaiskorkeus oli n. 140mm.
Liitteet
WP_20141231_002.jpg
Vanhoja Fordeja
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja mussette »

Nyt on vaimentimet paikallaan.
Ei hiljentynyt tarpeeksi pelkillä Dynomaxeilla, laitoin pyöreät rst 3" Simonsin läpivirtaavat lisäksi ennen ulostuloja, hiljeni sen verran että nyt saa passata.
Putket laitoin taka-akselin alta jolloin lopputulos oli siistimpi ja yksinkertaisempi, kuin väkisten tehty ylitys.
3" putken vieminen taka-akselin yli madallettuun autoon ei ole aivan piece of cake jos hakee suht koht siistiä lopputulosta.
Vanhoja Fordeja
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja jls »

mussette kirjoitti:Amerikan bussi toi 2kpl jousikuormitteista Dynomax vaimenninta.
Rääkäseekö se yläkierroksilla kun läpät aukeaa? Ite oon kans ajatellu tuovan putket akselin ali, varsinkin kun Panhard on käytössä ja tilaa entistäkin vähemmän.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja mussette »

Etu kannattimia vaille valmis, pitänee töissä tehdä kannattimet.
Taka-akselin alitus tehty valmiista takasillan ylityksestä, joka ei earlyyn passaa sitten mitenkään.
C3 Corvettessa menee orkkis putkisto samalla lailla taka-akselin alitse.
Jls:lle , kyllä möykkää löytyy kierroksilla ihan tarpeeksi.
Liitteet
WP_20150101_003.jpg
WP_20150101_004.jpg
Katuuskottavuus on säilytetty
Katuuskottavuus on säilytetty
Vanhoja Fordeja
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Äänenvaimentajat näyttäisivät tulevan tosi alas. Ei liene ongelma, jos et tarvi esim trailerille ajaa...
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja mussette »

Antti66HT kirjoitti:Äänenvaimentajat näyttäisivät tulevan tosi alas. Ei liene ongelma, jos et tarvi esim trailerille ajaa...
Niin tulee alas, muttei voi mitään tuolla alustan korkeudella ja 3" putkella. Putki kulkee 10mm etäisyydellä pohjasta.
Tuolle nosturille ajaessa on ongelmaa, pitää laittaa lankun pätkät korokkeeksi.
Vanhoja Fordeja
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Taka-akselin ylitys tehdään siinä tilassa mitä on käytettävissä ja jos tilaa ei ole niin sitten alta tai sivusta ulos. Hienoin viritys mitä olen nähnyt oli 4 kpl 3" alituksia Ojalan Jarin rakentamassa '65 bloweri ht:ssa. Mun tanarissa on 89mm eli 3 1/2" putkisto alusta loppuun asti ja tuossa on tehty taka-akselin ylityksen ilman litistyksiä tms. kikkoja ja autoahan on madallettu 2" takapäästä. Tuossa kikka on ei kikkoja, toisaalta tilaa kun oli niin mikäs siinä. Tukirangallinen taka-akseli toi tukirangan lähelle ylitystä, joten pientä putkijumppaa on täälläkin tiedossa. Läpirvirtaus Dynomaxit 3 1/2" odottavat jonkun intoa.

Putkiston vs. peltisarjat vääntyilyä voi kompensoida joustoputkilla. Niitä saa mustasta raudasta esim. Biltemasta aina 76mm eli 3" asti. Rosterisia saa 4" asti KKD Motorsporstista.

Sitten jos virittelee sähköisiä pakoputken avaus systeemejä niin pitää aina muistaa että kaasarikoneilla jos putkisto vastustaa kaasun kulkua, niin äkillinen vastuksen poisto saattaa vetää koneen laihalle jos nokka-akseilssa on overlappiä kuten vaparinokissa yleensä on. Vaikutus lienee pieni, mutta sinnekin hevosia voi karata. Toisaalta jos on iso lauma mistä karata, nin paria konia tuskin edes huomaa.


---------
edit: niin joo, noi putkenpäät ovat kyllä isot... :shock: Meinasin viritellä 2 kpl takavaimentimia tanariini joissa oli 2x90mm ulostulot per vaimentaja. Onneksi eivät mahtuneet lehtijousien&putkiston&tankin väliin :mrgreen:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Re: Äänen vaimennusta Earlyyn

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

Nyt ku noista vaimentimista on keskusteltu näinkin paljon, ni onko kellään kokemusta slp loudmouth vaimentimista?
Youtubesta kuuntelin noitten äänimaailmaa ni on aika repivä... Saako suomesta jostain??
Vastaa Viestiin