Taka-akselin ylitys tehdään siinä tilassa mitä on käytettävissä ja jos tilaa ei ole niin sitten alta tai sivusta ulos. Hienoin viritys mitä olen nähnyt oli 4 kpl 3" alituksia Ojalan Jarin rakentamassa '65 bloweri ht:ssa. Mun tanarissa on 89mm eli 3 1/2" putkisto alusta loppuun asti ja tuossa on tehty taka-akselin ylityksen ilman litistyksiä tms. kikkoja ja autoahan on madallettu 2" takapäästä. Tuossa kikka on ei kikkoja, toisaalta tilaa kun oli niin mikäs siinä. Tukirangallinen taka-akseli toi tukirangan lähelle ylitystä, joten pientä putkijumppaa on täälläkin tiedossa. Läpirvirtaus Dynomaxit 3 1/2" odottavat jonkun intoa.
Putkiston vs. peltisarjat vääntyilyä voi kompensoida joustoputkilla. Niitä saa mustasta raudasta esim. Biltemasta aina 76mm eli 3" asti. Rosterisia saa 4" asti KKD Motorsporstista.
Sitten jos virittelee sähköisiä pakoputken avaus systeemejä niin pitää aina muistaa että kaasarikoneilla jos putkisto vastustaa kaasun kulkua, niin äkillinen vastuksen poisto saattaa vetää koneen laihalle jos nokka-akseilssa on overlappiä kuten vaparinokissa yleensä on. Vaikutus lienee pieni, mutta sinnekin hevosia voi karata. Toisaalta jos on iso lauma mistä karata, nin paria konia tuskin edes huomaa.
---------
edit: niin joo, noi putkenpäät ovat kyllä isot...

Meinasin viritellä 2 kpl takavaimentimia tanariini joissa oli 2x90mm ulostulot per vaimentaja. Onneksi eivät mahtuneet lehtijousien&putkiston&tankin väliin
