Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
Tuli hankittua kuvan rautakannet ja niistä pitäisi tehdä toimivat. Ensiksi kiinnostaisi tietää mitkä on orkkis 289:n venttiilien koot?
Ilmeisesti noihin kansiin sopivat venttiilit olisi : Imu 1,85"/ pituus 5,075" ja pako 1,55"/ pituus 5,075" ?
Otan mielelläni vielä vastaan vinkin, mistä saisi sopivasti venttiileitä.
Ilmeisesti noihin kansiin sopivat venttiilit olisi : Imu 1,85"/ pituus 5,075" ja pako 1,55"/ pituus 5,075" ?
Otan mielelläni vielä vastaan vinkin, mistä saisi sopivasti venttiileitä.
Mustang Convertible -68
Re: Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
289:n kansissa on tainnut olla useita eri venttiilikokoja. Katsomalla valukoodin ja hakemalla Googlella löytää taulukoita. Tosin ainakin itse olen todennut etteivät ne aina pidä paikkaansa...
Viime talvena rakentelin oman koneen uusiksi rautakansilla ja mulle tuli 1,9" / 1,6" venttiilit. Nuo alkavat olla jo melko maksimit mitä mahtuu:
http://mustang66project.blogspot.fi/201 ... games.html
Viime talvena rakentelin oman koneen uusiksi rautakansilla ja mulle tuli 1,9" / 1,6" venttiilit. Nuo alkavat olla jo melko maksimit mitä mahtuu:
http://mustang66project.blogspot.fi/201 ... games.html
1966 Mustang HT / A-code 289 / 4 vaihteinen manuaali
Projektiblogi: http://mustang66project.blogspot.fi/
Projektiblogi: http://mustang66project.blogspot.fi/
Re: Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
Kiitos Pete tuo on hyvä taulukko jota yritin etsiä netistä. Mukava tietää mitkä tulee olemaan muutokset tulevaan.
Löysin nuo 1,85"/1,55" venttiilin US- Partsin sivulta ja noista saa varmasti työstettyä noi 1,84 ja 1,54 venttiilit.
Hyvä blogi Bruthal
Tuossa on monta hyvää juttua, jonka kanssa on tullut ja tulee pähkäiltyä.
Tosiaan jos joltain löytyy nurkista ylimääräisiä ja käyttökuntoisia 351:n venttiilit, niin laita ihmeessä viestiä.
Löysin nuo 1,85"/1,55" venttiilin US- Partsin sivulta ja noista saa varmasti työstettyä noi 1,84 ja 1,54 venttiilit.
Hyvä blogi Bruthal

Tosiaan jos joltain löytyy nurkista ylimääräisiä ja käyttökuntoisia 351:n venttiilit, niin laita ihmeessä viestiä.
Mustang Convertible -68
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
Siinähän on milleissä vain pari kymppiä eroa, sehän tulee jo melkein seetipintojen koneistuksesta, mun mielestä...ainakin pakopuoli näyttää kuvassa olevan ruvella.Nelkku kirjoitti:Kiitos Pete tuo on hyvä taulukko jota yritin etsiä netistä. Mukava tietää mitkä tulee olemaan muutokset tulevaan.
Löysin nuo 1,85"/1,55" venttiilin US- Partsin sivulta ja noista saa varmasti työstettyä noi 1,84 ja 1,54 venttiilit.
Hyvä blogi BruthalTuossa on monta hyvää juttua, jonka kanssa on tullut ja tulee pähkäiltyä.
Tosiaan jos joltain löytyy nurkista ylimääräisiä ja käyttökuntoisia 351:n venttiilit, niin laita ihmeessä viestiä.
Tilaat nuo US-Partsin venat ja ajatat seetit oikeaan mittaan, niin tulee ainakin hetkeksi tiiviit.
Noille kanteen koneistetuille seetipinnoille pitäisi jotakin lisäainetta tarjota nykypensan seassa.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
Hieno homma että jollekin on mun raapustuksista apua
Toivottavasti en hirveästi ole valheita ja vääriä tietoja levittänyt 
Omissakaan kansissa ei seetejä ole vaihdettu joten käytän 98 bensaa ja seassa Motonetin lyijynkorviketta:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602001/L ... 50ml--250L
Toki muutaman tuhannen kilometrin vuosiajoilla en tiedä miten paljon lisäaineella on merkitystä mutta tuleepahan käytettyä kaiken varalta


Omissakaan kansissa ei seetejä ole vaihdettu joten käytän 98 bensaa ja seassa Motonetin lyijynkorviketta:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602001/L ... 50ml--250L
Toki muutaman tuhannen kilometrin vuosiajoilla en tiedä miten paljon lisäaineella on merkitystä mutta tuleepahan käytettyä kaiken varalta

1966 Mustang HT / A-code 289 / 4 vaihteinen manuaali
Projektiblogi: http://mustang66project.blogspot.fi/
Projektiblogi: http://mustang66project.blogspot.fi/
Re: Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
Ei oikein näytä 289 kansilta.Nelkku kirjoitti:Tuli hankittua kuvan rautakannet ja niistä pitäisi tehdä toimivat. Ensiksi kiinnostaisi tietää mitkä on orkkis 289:n venttiilien koot?
Ilmeisesti noihin kansiin sopivat venttiilit olisi : Imu 1,85"/ pituus 5,075" ja pako 1,55"/ pituus 5,075" ?
Otan mielelläni vielä vastaan vinkin, mistä saisi sopivasti venttiileitä.
Mikä valu koodi?
Tosin eipä sillä väliä. Kannet käy kyllä 289:n päälle ilman ongelmia. Nuo 1,85" imu ja 1,55" pakoventtiilit käy kyllä. Oliko tarkoitus tehdä jotain muuta kansille kuin vaihtaa venttiilit?
Normaali 289 65-66 kannen palotila on kuvan mukainen.
- Liitteet
-
- 289 kannet#2.jpg (7.42 KiB) Katsottu 4791 kertaa
-
- 289 kannet#!.png (38.19 KiB) Katsottu 4791 kertaa
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
Oikeastaan houkutti noissa kansissa portatut kanavat. Ei ole muuta tarkoitus tehdä, kun siistiä pinnat ja laittaa uudet kilkkeet.
Omat kannet on tiensä päässä ja niille olisi pitänyt tehdä melkein samat fiksaukset.
En tiedä mitä "jälkiä ja rikosta" peitetty, mutta kaikki valumerkinnät hiottu pois.
Tuossa muutama kuva ihmeteltäväksi. Otetaan mielipiteitä vastaan.
Omat kannet on tiensä päässä ja niille olisi pitänyt tehdä melkein samat fiksaukset.
En tiedä mitä "jälkiä ja rikosta" peitetty, mutta kaikki valumerkinnät hiottu pois.
Tuossa muutama kuva ihmeteltäväksi. Otetaan mielipiteitä vastaan.
Mustang Convertible -68
Re: Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
En ole vielä päättänyt. On tullut selailtua nettiä ja pähkäiltyä mikä olisi sopiva vaihtoehto noihin kansiin.pete66 kirjoitti:Oletko jo sen nokan päättänyt?
Nyt kuin kysyit, niin heitetäänpä kysymys tänne forumille. Täältä löytyy paljon kokemusta, niin otan mielelläni mielipiteitä vastaan.
Tosiaan kone on 289 ja kannet tähän pataan nuo keskustelun yllä. Imusarja on Edelbrock performer ja kaasari Edelbrock 1404 500CFM.
Pakosarjat Hedmanin Elite pitkät peltisarjat. Puristukset noilla kansilla 9,5 ja palotilat 58cc.
Tarkoitus olisi saada koneesta parempi vääntö matalilla ja keskialueen kieroksilla. Kone saisi olla kierosherkempi ja vastata paremmin kaasuun.
Haluaisin säilyttää kohtalaisen rauhallisen käyntiäänen, ettei se olisi mikään "ränttä tänttä".
Itse olen miettinyt vaihtoehtoina Comp Camin XE256H-10 ja XE262H-10 nokkia.
Mustang Convertible -68
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
Jos kannet ovat portatut, niin ehdottomasti vakiota isommat venat. 1.85 on 351w vakio koko. Nuokin toimii, eikä isoa eroa välttämättä ole, mutta olisin ehkä kuitenkin kallistunut 2.02 / 1.6 kaavaan.
Laita joku 27x luokan nokka. Vakiokin taitaa olla 256 luokkaa...
Laita joku 27x luokan nokka. Vakiokin taitaa olla 256 luokkaa...
Re: Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
Tiettyä ristiriitaisuutta.Nelkku kirjoitti: Tarkoitus olisi saada koneesta parempi vääntö matalilla ja keskialueen kieroksilla. Kone saisi olla kierosherkempi ja vastata paremmin kaasuun.
Haluaisin säilyttää kohtalaisen rauhallisen käyntiäänen, ettei se olisi mikään "ränttä tänttä".
Itse olen miettinyt vaihtoehtoina Comp Camin XE256H-10 ja XE262H-10 nokkia.
Tavoite viittaisi pienikanavaisiin ja pieni venttiilisiin kansiin. Imusarja ja kaasari olisi kohdillaan, pakosarjana toimisi paremmin joku tri-y versio. Kierrosherkkyys saavutetaan oikeanlaisella kokonaisuudella ja pyöriviä massoja keventämällä.
Kuvaamasi nokat on aika lähellä vakio nokkia mutta rampit nopeammat. Kumpikin nokista täyttää tavoite vaatimuksesi, ehkä XE256H tai vastaava olisi lähempänä tavoitettasi.
Huolellisella pakoputkisto suunnittelulla saat sivistyneen käyntiäänen autoosi, vakio mallinen putkisto joko yhdellä 2½" putkella tai kahdella 2" putkella toteutuu hyvä vääntö moottori. Vaimentimia tulee olla molem-missa putkisto malleissa kaksi kappaletta per putki. Alkuperäinen putkisto olisi aikalailla sopiva tuohon tavoitteeseen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
Kiitos vastauksesta ja mielipiteestä Mexico. Voitko avata millainen toimintaero on tri-y sarjoilla verrattuna noihin Hedmanin pitkiin Eliteihin?
Mustang Convertible -68
Re: Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
Engine challenge masters -kisan hyvä puoli oli/on, että siinä usein haettiin "area under curve" yksittäisen piikkitehon sijaan. Kun noi kannet alkavat olla aika hyviä näissä V8 touhuissa, niin seuraava kehitysaskel on pakopuoli. Pakopulssien sovittaminen koneen pääasialliseen kierrosalueeseen tuo vielä vääntöä lisää.
Tri-Y ja X ovat tosiaan Nascar pakopuolen kirjaimet ja boombox niiden jälkeen. Kollektorit ovat myös jotain muuta kuin suoraa putkea.
Tri-Ykin on vielä vajaa kun vertaa esmes GT40 180 asteen putkistoon, mistä juttua
http://www.burnsstainless.com/BundleofSnakes-2.aspx
Tri-Y ja X ovat tosiaan Nascar pakopuolen kirjaimet ja boombox niiden jälkeen. Kollektorit ovat myös jotain muuta kuin suoraa putkea.
Tri-Ykin on vielä vajaa kun vertaa esmes GT40 180 asteen putkistoon, mistä juttua
http://www.burnsstainless.com/BundleofSnakes-2.aspx
Re: Mikä venttiilin koko 289:n. kansissa
Oisko niin, kun NASCAR sarjassa 180 asteinen putkisto on kielletty niin ei nähdä kaupallista kiinnostusta aiheeseen. Enemmän näen keskustelua aiheesta Euro / Japani v8 piireissä. Älkää unohtako 180 asteista Tri-Y vaihtoehtoa.Arto65FB kirjoitti:Engine challenge masters -kisan hyvä puoli oli/on, että siinä usein haettiin "area under curve" yksittäisen piikkitehon sijaan. Kun noi kannet alkavat olla aika hyviä näissä V8 touhuissa, niin seuraava kehitysaskel on pakopuoli. Pakopulssien sovittaminen koneen pääasialliseen kierrosalueeseen tuo vielä vääntöä lisää.
Tri-Y ja X ovat tosiaan Nascar pakopuolen kirjaimet ja boombox niiden jälkeen. Kollektorit ovat myös jotain muuta kuin suoraa putkea.
Tri-Ykin on vielä vajaa kun vertaa esmes GT40 180 asteen putkistoon, mistä juttua
http://www.burnsstainless.com/BundleofSnakes-2.aspx
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.