Bilteman sulake boksi suli

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Bilteman sulake boksi suli

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

varoituksen sana Bilteman asiakkaille.

30A sulakkeella varustettu sähköflektin kytkentä sulatti sulakkeen ja rasian. Molemmat biltemasta, sulake ja boksi. KOrvasin tuolla motonetin tuotteella.
Liitteet
Motonet.JPG
Biltema fuse box.JPG
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Bilteman sulake boksi suli

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Pahus kun muistais kumpi "laatutuote" mulla on!! :roll-roll:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
tomeri
Addikti
Viestit: 164
Liittynyt: 27 Marras 2013, 08:56
Auto: HT -65
Paikkakunta: Pori

Re: Bilteman sulake boksi suli

Viesti Kirjoittaja tomeri »

Saako siitä enää selvää, mitä on tapahtunut? Näyttäisi siltä, että itse sulake on ottanut huolella lämpöä...

Muoks. No niinhän siinä lukikin, että sulakekin Biltemasta. Se tässä näyttäisi syypäältä.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bilteman sulake boksi suli

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Mulla suli 850 volvon alkuperänen sulakerasia kerran kun koitin takalasin lämmitintä laittaa päälle. En tiedä mistä sulake oli, huonohan noita on ruveta testaamaankaa tulee nii kalliiks...

Maalataan piruja seinille, triumphin moottoripyörissä ainakin on tullu vastaan, että sulakerasia alkaa sulaa laturin/jännitteensäätimen sulakkeiden alta mikäli akku on suht tyhjä (apuvirralla käyntiin). Sulakkeet lämpiää kovassa käytössä, vaikkei ampeeri määrä ylittyisikään. Eli tässä tapauksessa kysymys toimiiko flekti muuten normaalisti, vai laittaako liikaa vastaan? Tottakai lämpiämistä auttaa hapettuneet ja löysät liitokset yms.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Bilteman sulake boksi suli

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

flekti on tommonen 2200 cfm:n cool.joku tuote. Ihan laatu kampe pitäisi olla.

tuossa tilanteessa oli hieman säätimen säädöt hukassa, eli alkoi huutamaan samaan aikaan kun termostaatti aukesi. Tuo oli sulanut noin 2x 20 min ajo session jälkeen...

Flektin mukana tuli sellainen "lämpösuoja" sulake, jonka tietty voisi myös tuohon linjaan laittaa. Tyhjäkäynnissä, nyt kun flektin asetus on siten että käynnistyy 205 f ja sammuu kun jäähtyy 200 f, niin pyörii noin minuutin kerrallaan. Toimivaa lämpömittaria ei mittaristossa tällä hetkellä ole, mutta ensi viikolla on :)

mites muuten on, voiko lämpötila anturin johdosta ottaa haaroituksen mittarille, vai meneekö mittaus sekaisin??? Anturin tyyppi tietty rajoittaa mittarivalikoimaa jännite aluineen
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Bilteman sulake boksi suli

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

30 A kuulostaa tosi vähältä. 14V x 30a =420W Onko flektin teho kerrottu, mikä on moottorin käämin vastus paikallaan, siitä saa laskettua käyntiinlähtövirran. Normaalisti flektin sulakkeet on pulttiliitoksella tai muuten järeämmillä liittimillä.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bilteman sulake boksi suli

Viesti Kirjoittaja starsky »

Antti66HT kirjoitti: mites muuten on, voiko lämpötila anturin johdosta ottaa haaroituksen mittarille, vai meneekö mittaus sekaisin??? Anturin tyyppi tietty rajoittaa mittarivalikoimaa jännite aluineen
Ei voi haaroittaa, menee virta kahta polkua anturiin ja molemmat mittarit näyttävät väärin, vaikka olisi sama anturityyppi oikea molemmille mittareille.

Yksi netissä ollut vinkki on kierteyttää lisäanturi (esim. ruiskuasennuksessa, kun ruisku tarvitsee oman lämpötilatiedon ja kuski haluaa katsella samaa tietoa orkkismittarista) lämmityslaitteen lähtömutkan yläpäähän. Jäähdytysnesteen lämpötilan mittaushan pitäisi tehdä ennen termostaattia olevasta kierrosta ja tuolla on imusarjassa yleensä vain kaksi valmista reikää (lämppärille ja lämpötila-anturille).

Kikka toimii tietysti vain earlyissä, jos ei ole mitään kuristuksia lämmitysläitteen kennon kierrossa. Meillähän on ainakin perus 65-66 malleissa jatkuva hullunkierto (ilmastointi taitaa muuttaa asiaa) lämppärissä ja lämpötilaa säädetään ilmankiertoa ohjaamalla.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Bilteman sulake boksi suli

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

starsky kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti: mites muuten on, voiko lämpötila anturin johdosta ottaa haaroituksen mittarille, vai meneekö mittaus sekaisin??? Anturin tyyppi tietty rajoittaa mittarivalikoimaa jännite aluineen
Ei voi haaroittaa, menee virta kahta polkua anturiin ja molemmat mittarit näyttävät väärin, vaikka olisi sama anturityyppi oikea molemmille mittareille.

Yksi netissä ollut vinkki on kierteyttää lisäanturi (esim. ruiskuasennuksessa, kun ruisku tarvitsee oman lämpötilatiedon ja kuski haluaa katsella samaa tietoa orkkismittarista) lämmityslaitteen lähtömutkan yläpäähän. Jäähdytysnesteen lämpötilan mittaushan pitäisi tehdä ennen termostaattia olevasta kierrosta ja tuolla on imusarjassa yleensä vain kaksi valmista reikää (lämppärille ja lämpötila-anturille).

Kikka toimii tietysti vain earlyissä, jos ei ole mitään kuristuksia lämmitysläitteen kennon kierrossa. Meillähän on ainakin perus 65-66 malleissa jatkuva hullunkierto (ilmastointi taitaa muuttaa asiaa) lämppärissä ja lämpötilaa säädetään ilmankiertoa ohjaamalla.
Tää oli hyvä vinkki. Kiitti!
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Bilteman sulake boksi suli

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mulla on tuossa leveessä syylärissä 2 flektiä, rele ohjattuna 25a sulakkeella ei ongelmia. Kuitenkin 2 kpl 30 senttisiä flektejä, pyörivät aikas uutteraan kesäkuumalla ja sitten viellä pakko ohjauksella jauhaa kaupunkiajossa koko ajan. Jos ei ole releistystä välissä, niin kannattaa laittaa loppuu sulake rasian sulamiset.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Bilteman sulake boksi suli

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

joo, on rele, mutta on molemmissa releen piirissä tietty sulake 5A / 30A. No nyt tulee rajummat releet ja suakkeet...
Vastaa Viestiin