Bilteman sulake boksi suli
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Bilteman sulake boksi suli
varoituksen sana Bilteman asiakkaille.
30A sulakkeella varustettu sähköflektin kytkentä sulatti sulakkeen ja rasian. Molemmat biltemasta, sulake ja boksi. KOrvasin tuolla motonetin tuotteella.
30A sulakkeella varustettu sähköflektin kytkentä sulatti sulakkeen ja rasian. Molemmat biltemasta, sulake ja boksi. KOrvasin tuolla motonetin tuotteella.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Bilteman sulake boksi suli
Pahus kun muistais kumpi "laatutuote" mulla on!! 

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Bilteman sulake boksi suli
Saako siitä enää selvää, mitä on tapahtunut? Näyttäisi siltä, että itse sulake on ottanut huolella lämpöä...
Muoks. No niinhän siinä lukikin, että sulakekin Biltemasta. Se tässä näyttäisi syypäältä.
Muoks. No niinhän siinä lukikin, että sulakekin Biltemasta. Se tässä näyttäisi syypäältä.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Bilteman sulake boksi suli
Mulla suli 850 volvon alkuperänen sulakerasia kerran kun koitin takalasin lämmitintä laittaa päälle. En tiedä mistä sulake oli, huonohan noita on ruveta testaamaankaa tulee nii kalliiks...
Maalataan piruja seinille, triumphin moottoripyörissä ainakin on tullu vastaan, että sulakerasia alkaa sulaa laturin/jännitteensäätimen sulakkeiden alta mikäli akku on suht tyhjä (apuvirralla käyntiin). Sulakkeet lämpiää kovassa käytössä, vaikkei ampeeri määrä ylittyisikään. Eli tässä tapauksessa kysymys toimiiko flekti muuten normaalisti, vai laittaako liikaa vastaan? Tottakai lämpiämistä auttaa hapettuneet ja löysät liitokset yms.
Maalataan piruja seinille, triumphin moottoripyörissä ainakin on tullu vastaan, että sulakerasia alkaa sulaa laturin/jännitteensäätimen sulakkeiden alta mikäli akku on suht tyhjä (apuvirralla käyntiin). Sulakkeet lämpiää kovassa käytössä, vaikkei ampeeri määrä ylittyisikään. Eli tässä tapauksessa kysymys toimiiko flekti muuten normaalisti, vai laittaako liikaa vastaan? Tottakai lämpiämistä auttaa hapettuneet ja löysät liitokset yms.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Bilteman sulake boksi suli
flekti on tommonen 2200 cfm:n cool.joku tuote. Ihan laatu kampe pitäisi olla.
tuossa tilanteessa oli hieman säätimen säädöt hukassa, eli alkoi huutamaan samaan aikaan kun termostaatti aukesi. Tuo oli sulanut noin 2x 20 min ajo session jälkeen...
Flektin mukana tuli sellainen "lämpösuoja" sulake, jonka tietty voisi myös tuohon linjaan laittaa. Tyhjäkäynnissä, nyt kun flektin asetus on siten että käynnistyy 205 f ja sammuu kun jäähtyy 200 f, niin pyörii noin minuutin kerrallaan. Toimivaa lämpömittaria ei mittaristossa tällä hetkellä ole, mutta ensi viikolla on
mites muuten on, voiko lämpötila anturin johdosta ottaa haaroituksen mittarille, vai meneekö mittaus sekaisin??? Anturin tyyppi tietty rajoittaa mittarivalikoimaa jännite aluineen
tuossa tilanteessa oli hieman säätimen säädöt hukassa, eli alkoi huutamaan samaan aikaan kun termostaatti aukesi. Tuo oli sulanut noin 2x 20 min ajo session jälkeen...
Flektin mukana tuli sellainen "lämpösuoja" sulake, jonka tietty voisi myös tuohon linjaan laittaa. Tyhjäkäynnissä, nyt kun flektin asetus on siten että käynnistyy 205 f ja sammuu kun jäähtyy 200 f, niin pyörii noin minuutin kerrallaan. Toimivaa lämpömittaria ei mittaristossa tällä hetkellä ole, mutta ensi viikolla on

mites muuten on, voiko lämpötila anturin johdosta ottaa haaroituksen mittarille, vai meneekö mittaus sekaisin??? Anturin tyyppi tietty rajoittaa mittarivalikoimaa jännite aluineen
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Bilteman sulake boksi suli
30 A kuulostaa tosi vähältä. 14V x 30a =420W Onko flektin teho kerrottu, mikä on moottorin käämin vastus paikallaan, siitä saa laskettua käyntiinlähtövirran. Normaalisti flektin sulakkeet on pulttiliitoksella tai muuten järeämmillä liittimillä.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Bilteman sulake boksi suli
Ei voi haaroittaa, menee virta kahta polkua anturiin ja molemmat mittarit näyttävät väärin, vaikka olisi sama anturityyppi oikea molemmille mittareille.Antti66HT kirjoitti: mites muuten on, voiko lämpötila anturin johdosta ottaa haaroituksen mittarille, vai meneekö mittaus sekaisin??? Anturin tyyppi tietty rajoittaa mittarivalikoimaa jännite aluineen
Yksi netissä ollut vinkki on kierteyttää lisäanturi (esim. ruiskuasennuksessa, kun ruisku tarvitsee oman lämpötilatiedon ja kuski haluaa katsella samaa tietoa orkkismittarista) lämmityslaitteen lähtömutkan yläpäähän. Jäähdytysnesteen lämpötilan mittaushan pitäisi tehdä ennen termostaattia olevasta kierrosta ja tuolla on imusarjassa yleensä vain kaksi valmista reikää (lämppärille ja lämpötila-anturille).
Kikka toimii tietysti vain earlyissä, jos ei ole mitään kuristuksia lämmitysläitteen kennon kierrossa. Meillähän on ainakin perus 65-66 malleissa jatkuva hullunkierto (ilmastointi taitaa muuttaa asiaa) lämppärissä ja lämpötilaa säädetään ilmankiertoa ohjaamalla.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Bilteman sulake boksi suli
Tää oli hyvä vinkki. Kiitti!starsky kirjoitti:Ei voi haaroittaa, menee virta kahta polkua anturiin ja molemmat mittarit näyttävät väärin, vaikka olisi sama anturityyppi oikea molemmille mittareille.Antti66HT kirjoitti: mites muuten on, voiko lämpötila anturin johdosta ottaa haaroituksen mittarille, vai meneekö mittaus sekaisin??? Anturin tyyppi tietty rajoittaa mittarivalikoimaa jännite aluineen
Yksi netissä ollut vinkki on kierteyttää lisäanturi (esim. ruiskuasennuksessa, kun ruisku tarvitsee oman lämpötilatiedon ja kuski haluaa katsella samaa tietoa orkkismittarista) lämmityslaitteen lähtömutkan yläpäähän. Jäähdytysnesteen lämpötilan mittaushan pitäisi tehdä ennen termostaattia olevasta kierrosta ja tuolla on imusarjassa yleensä vain kaksi valmista reikää (lämppärille ja lämpötila-anturille).
Kikka toimii tietysti vain earlyissä, jos ei ole mitään kuristuksia lämmitysläitteen kennon kierrossa. Meillähän on ainakin perus 65-66 malleissa jatkuva hullunkierto (ilmastointi taitaa muuttaa asiaa) lämppärissä ja lämpötilaa säädetään ilmankiertoa ohjaamalla.
Re: Bilteman sulake boksi suli
Mulla on tuossa leveessä syylärissä 2 flektiä, rele ohjattuna 25a sulakkeella ei ongelmia. Kuitenkin 2 kpl 30 senttisiä flektejä, pyörivät aikas uutteraan kesäkuumalla ja sitten viellä pakko ohjauksella jauhaa kaupunkiajossa koko ajan. Jos ei ole releistystä välissä, niin kannattaa laittaa loppuu sulake rasian sulamiset.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Bilteman sulake boksi suli
joo, on rele, mutta on molemmissa releen piirissä tietty sulake 5A / 30A. No nyt tulee rajummat releet ja suakkeet...