Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
-
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
Nyt on auto hallilla ja termari otettu irti. Oli oikeanlainen, kuvan perusteella. Kuinka paljon termari aukee painamalla? Tuntuu et tää aukee tosi vähän, siis max 1-2mm.
Vesiletkut katsottu ja en usko et ainakaan alaletku menee kasaan, ylä letkulla hiukan tiukka kulma termarin jälkeen, ostan uuden termarin kannen missä kääntyy (vanha melko huonossa kunnossakin).
Sit luin et siel pitäis olla joku laippa tai jotain alla, minkälainen se on? Onko se toi kuvassa oleva? pitäisko sen liikkua? ei meinaa liiku/irtoa mihinkään. https://www.dropbox.com/s/4vx6s62vhos5ih9/DSC_0406.JPG
Vesiletkut katsottu ja en usko et ainakaan alaletku menee kasaan, ylä letkulla hiukan tiukka kulma termarin jälkeen, ostan uuden termarin kannen missä kääntyy (vanha melko huonossa kunnossakin).
Sit luin et siel pitäis olla joku laippa tai jotain alla, minkälainen se on? Onko se toi kuvassa oleva? pitäisko sen liikkua? ei meinaa liiku/irtoa mihinkään. https://www.dropbox.com/s/4vx6s62vhos5ih9/DSC_0406.JPG
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
Eipä ole tullut termaria paineltua auki. Eikös siellä ole vaha, joka laajetessaan aukaisee termarin. Ja vaha kun on neste, jotka eivät puristu kokoon, niin ei siinä mielessä termarin pitäisikään aueta kun tuo vaha panee vastaan.salkkari kirjoitti:Nyt on auto hallilla ja termari otettu irti. Oli oikeanlainen, kuvan perusteella. Kuinka paljon termari aukee painamalla? Tuntuu et tää aukee tosi vähän, siis max 1-2mm.
Vesiletkut katsottu ja en usko et ainakaan alaletku menee kasaan, ylä letkulla hiukan tiukka kulma termarin jälkeen, ostan uuden termarin kannen missä kääntyy (vanha melko huonossa kunnossakin).
Sit luin et siel pitäis olla joku laippa tai jotain alla, minkälainen se on? Onko se toi kuvassa oleva? pitäisko sen liikkua? ei meinaa liiku/irtoa mihinkään. https://www.dropbox.com/s/4vx6s62vhos5ih9/DSC_0406.JPG
Se laippa onkin juuri tuo kuvassa oleva, jossa lukee TOP. Ja näyttäisi olevan oikealla paikallaan, ei pidä liikkua vaan olla kiinteästi paikallaan.
-
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
Kiitoksia kaikille neuvoista
Nyt kun on uudet öljyt, suodin ja termari niin tuntu pitävän lämmöt paremmin kurissa ja öljynpaineetkin hiukan laski tyhjäkäynnillä ( oli aikasemmin about mittarin tapissa aina). Nyt kun pysty hiukan enemmän ajamaan ja polkemaan, niin aloin epäillä bensanpaineita ku ei laula aina kunnolla jos useammin polkee peräkkäin. Ei ole bensanpaine mittaria kiinni ja pumppu on joku vanha sähköinen.
Nyt kun on uudet öljyt, suodin ja termari niin tuntu pitävän lämmöt paremmin kurissa ja öljynpaineetkin hiukan laski tyhjäkäynnillä ( oli aikasemmin about mittarin tapissa aina). Nyt kun pysty hiukan enemmän ajamaan ja polkemaan, niin aloin epäillä bensanpaineita ku ei laula aina kunnolla jos useammin polkee peräkkäin. Ei ole bensanpaine mittaria kiinni ja pumppu on joku vanha sähköinen.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
-
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
Nyt alkaa jo ihmetyttää, miten voi olla niin vaikea saada tähän kanteen oikea imusarjan tiiviste, https://www.dropbox.com/s/0bgnvoi9mnf98ws/DSC_0435.JPG. Tilasin ruotsista 351c 2V kansille tiivisteet (sarja mr gasket 211) ja näissä on liian isot kanavien aukot. Kannessa 35 x 52mm ja tiivistesarjassa 40 x 58.
Lähes joka paikassa tunkee vielä erillaista tiivistettä, esim edelbrock 1240 jossa reunimmaiset reijät ei mahdu imusarjan alle.
Eli kysymys kuuluu, mistä saisi tohon oikean racing tiivisteet?
Imusarja on weiand 7516
Ja jos jotain tietoja sais tosta kannesta, siis et onks se joku erillainen ja sen takia aina väärä tiiviste
Lähes joka paikassa tunkee vielä erillaista tiivistettä, esim edelbrock 1240 jossa reunimmaiset reijät ei mahdu imusarjan alle.
Eli kysymys kuuluu, mistä saisi tohon oikean racing tiivisteet?
Imusarja on weiand 7516
Ja jos jotain tietoja sais tosta kannesta, siis et onks se joku erillainen ja sen takia aina väärä tiiviste
Viimeksi muokannut salkkari, 06 Elo 2014, 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
Soita Sepolle ja kerro mikä ongelma oli Mr.Gasketin tiivisteessä. Eiköhän Sepolta löydy ratkaisu! http://www.sepponiemensivu.fi/
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
Tuo on hyvin yleistä, että imusarjan tiivisteessä on hieman isommat kanavareiät kuin kanne tai imusarjan kanavat oli kyseessä sitten mikä moottori tahansa. Tuo pieni ylikoko ei estä tai haittaa tiivisteen tai koneen toimintaa.
Jos kaupan olevat tiivisteet ei miellytä niin voihan itse aina tehdä paremmat.
Fel-Prolla on tuollainen Cut to Fit tiiviste (FEL-1290) josta voi itse askartelemalla saa juuri sellaisen kun haluaa.
Tuollaisesta näpertelin 302 Street Boss koneeseen imusarjantiivisteet, toimii.
Kuvassa Fel-Pro 1250 pahvin sopivuudesta imusarjaan sama tilanne on myös kannen imukanavien osalla.
Sama juttu tulee eteen myös pakosarjan tiivisteen kanssa vaikka kuvan pakokanavat on hieman normaalia isommat.
Tuossa yhdessä kuvassa on Hieman modifioidut C 351 2V kannet ja tiivisteiden sopivuus kanaviin
Jos kaupan olevat tiivisteet ei miellytä niin voihan itse aina tehdä paremmat.
Fel-Prolla on tuollainen Cut to Fit tiiviste (FEL-1290) josta voi itse askartelemalla saa juuri sellaisen kun haluaa.
Tuollaisesta näpertelin 302 Street Boss koneeseen imusarjantiivisteet, toimii.
Kuvassa Fel-Pro 1250 pahvin sopivuudesta imusarjaan sama tilanne on myös kannen imukanavien osalla.
Sama juttu tulee eteen myös pakosarjan tiivisteen kanssa vaikka kuvan pakokanavat on hieman normaalia isommat.
Tuossa yhdessä kuvassa on Hieman modifioidut C 351 2V kannet ja tiivisteiden sopivuus kanaviin
- Liitteet
Viimeksi muokannut Mexico65, 07 Elo 2014, 13:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
Oma kokemus on ettei tiivisteissä kannata sitä muutamaa euroa säästää, ja FelPron tuotteissa ei ole sanomista ollut. Ovat tosiaan muutaman euron esim. mr Gasketin tiivisteitä kalliimpia, mutta ei se moottorin hinnassa enään paljoa ole.
-
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
Toi felpro 1240 olis muuten hyvä, mutta noi reunimmaiset reiät jää osittain imusarjan ulkopuolelle. Eli olisiko samaa tiivistettä ilman tota reikää tai pienempi reikä, kuten esim. mr gasket 211n pääty?
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
Näyttäis olevan normi 2V-kansi. Outoa ovat reiät imusarjan tiivistetason päissä.salkkari kirjoitti:Ja jos jotain tietoja sais tosta kannesta, siis et onks se joku erillainen ja sen takia aina väärä tiiviste
Reunimmaisilla reijillä ei ole käyttöä, koska vesikiertoa ei tule imusarjan kautta, niin eikös ne voi leikata pois siten ettei tule ylimääräisiä riekaleita imusarjan ulkopuolelle? Ja sitäpaitsi kaikkien merkkien tiivisteissä näyttää olevan tuon päätymmäisen ruuvin jälkeen vielä "ylimääräistä" tiivistettä, niin eipä siinä merkin vaihtaminen auta. Leikkaa ylimääräiset pois vain.salkkari kirjoitti:Toi felpro 1240 olis muuten hyvä, mutta noi reunimmaiset reiät jää osittain imusarjan ulkopuolelle. Eli olisiko samaa tiivistettä ilman tota reikää tai pienempi reikä, kuten esim. mr gasket 211n pääty?
Alla kuvassa Edelbrock 7265 sopivuus aussikansiin, jenkkikansilla sopivuus samanmoinen. Edelin imusarjalla näkyviin jää päästä toisen kuvan mukaisesti.
-
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
SamiM kirjoitti:Näyttäis olevan normi 2V-kansi. Outoa ovat reiät imusarjan tiivistetason päissä.salkkari kirjoitti:Ja jos jotain tietoja sais tosta kannesta, siis et onks se joku erillainen ja sen takia aina väärä tiiviste
Reunimmaisilla reijillä ei ole käyttöä, koska vesikiertoa ei tule imusarjan kautta, niin eikös ne voi leikata pois siten ettei tule ylimääräisiä riekaleita imusarjan ulkopuolelle? Ja sitäpaitsi kaikkien merkkien tiivisteissä näyttää olevan tuon päätymmäisen ruuvin jälkeen vielä "ylimääräistä" tiivistettä, niin eipä siinä merkin vaihtaminen auta. Leikkaa ylimääräiset pois vain.salkkari kirjoitti:Toi felpro 1240 olis muuten hyvä, mutta noi reunimmaiset reiät jää osittain imusarjan ulkopuolelle. Eli olisiko samaa tiivistettä ilman tota reikää tai pienempi reikä, kuten esim. mr gasket 211n pääty?
Alla kuvassa Edelbrock 7265 sopivuus aussikansiin, jenkkikansilla sopivuus samanmoinen. Edelin imusarjalla näkyviin jää päästä toisen kuvan mukaisesti.
Mitähän noi "oudot reiät tasotiivisteen päässä" ovat ja miks oudot? Olen ihmetelly niitä jo aikasemmin.
Mun imusarja loppuu paljon aikasemmin kuin sun, https://www.dropbox.com/s/j8h9qokytd7jd45/3000790.jpg välistä pilkottaa juuri felpro 1240 tiiviste ja kyllä siitä kohtaan vuosi vaikka oli tiivisteliimaa.
tässä kuvassa imusarja ja felpro 1240, https://www.dropbox.com/s/9u4xlqx5o74egoy/300078c.jpg Eli jos kannen reunimmaisista reiistä tulee jotain niin on "tiiviste vapaa" reitti ulos.
Viikonloppuna meen sit sovittelemaan tota mr gasket 211 tiivistettä vaikka reiät liian isot.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
Sylinterikannen päissä imusarjan puoleisessa tiivistepinnassa olevat reiät siksi oudot, että niitä en ole ennen nähnyt, enkä niille keksi syytä miksi ovat. Vesikanava kyllä on tuossa lähellä, nimittäin samalla linjalle kannen pituussuunnassa mutta lähempänä kansitasoa. Tuossa reiän kohdalla on kannen päästä näkyvä kolo, eli tuon reiän ei pitäisi johtaa muuta kuin ulkoilmaan.salkkari kirjoitti:Mitähän noi "oudot reiät tasotiivisteen päässä" ovat ja miks oudot? Olen ihmetelly niitä jo aikasemmin.
Mun imusarja loppuu paljon aikasemmin kuin sun, https://www.dropbox.com/s/j8h9qokytd7jd45/3000790.jpg välistä pilkottaa juuri felpro 1240 tiiviste ja kyllä siitä kohtaan vuosi vaikka oli tiivisteliimaa.
tässä kuvassa imusarja ja felpro 1240, https://www.dropbox.com/s/9u4xlqx5o74egoy/300078c.jpg Eli jos kannen reunimmaisista reiistä tulee jotain niin on "tiiviste vapaa" reitti ulos.
Viikonloppuna meen sit sovittelemaan tota mr gasket 211 tiivistettä vaikka reiät liian isot.
Kirjoitit aiemmin että vuoto oli öljyä ja kuminen tiiviste oli pullahtanut ulos. Onko tässä nyt kyse tästä vuodosta? Eli oliko kyseessä vaakasuoralle osalle imusarjan ja lohkon väliin tuleva tiiviste? Jos oli, niin korvaa ne tiivisteliimalla, esim. Permatex Ultra Black tai Copper. Aiemmin laittamissani kuvissa näkyy idea miten liima laittaa.
Yhden mahdollisuuden mistä saattaisi vuotaa mutkan kautta on jos imusarjan päätymmäisen ruuvin kierrettä/reikää on jatkettu vesitilaan asti? Vakiona ne ovat sokeita reikiä, eli niistäkään ei pitäisi tulla mitään.
-
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
Ei ole sama vuoto. Nyt kun oli alkuperäinen pelti kaukalo, niin vuosi vain siitä tasaselta osalta kansien välistä.
Silloin ku mulla oli toi fel pro 1240 jotain tuli tuosta kannen ja imusarjan välisestä kohdasta missä tiiviste ei mahtunu imusarjan alle, eli tosta reiästä tulee jotain tai se vuosi pidemmältä asti. Nyt kun yritän muistaa niin voi olla et oli jäähdytys nestettä, mut en varma ku en enempää tutkinut. Huomenna menen tutkimaan tota reikää minne se johtaa.
Kohta alkaa tuntua fiksulta alkaa säästämään kokonaan uusiin kansiin+imusarjaan.
Kierteen jatkamisesta tai muutenkaan oudoista seikoista ei tietoa, mun aikana ei ainakaan tehty. Kaikenlaista ihmeellistä on kyllä tullu vastaan tässä autossa+moottorissa, et voi olla mahdollista.
Silloin ku mulla oli toi fel pro 1240 jotain tuli tuosta kannen ja imusarjan välisestä kohdasta missä tiiviste ei mahtunu imusarjan alle, eli tosta reiästä tulee jotain tai se vuosi pidemmältä asti. Nyt kun yritän muistaa niin voi olla et oli jäähdytys nestettä, mut en varma ku en enempää tutkinut. Huomenna menen tutkimaan tota reikää minne se johtaa.
Kohta alkaa tuntua fiksulta alkaa säästämään kokonaan uusiin kansiin+imusarjaan.
Kierteen jatkamisesta tai muutenkaan oudoista seikoista ei tietoa, mun aikana ei ainakaan tehty. Kaikenlaista ihmeellistä on kyllä tullu vastaan tässä autossa+moottorissa, et voi olla mahdollista.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
-
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
Tiiviste sopii kanteen, 3mm about joka kohdasta isompi, mutta muuten ok.
Ne mystiset reiät, ei ne ainakaan ulos tule mistään (30cm nippusiteellä kokelin) ja ovat kuivat ja vähän nokea oli.
Ne mystiset reiät, ei ne ainakaan ulos tule mistään (30cm nippusiteellä kokelin) ja ovat kuivat ja vähän nokea oli.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
Mahtaako takana olla (keltaiset?) ilmavaimentimet?salkkari kirjoitti:Kaikenlaista ihmeellistä on kyllä tullu vastaan tässä autossa+moottorissa, et voi olla mahdollista.
-
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia
jos taka iskareita meinaat niin oli joskus ilma vaimentimet, väriä en muista mut ei vissiin keltaset. Taidat tietää tapauksen?Arto65FB kirjoitti:Mahtaako takana olla (keltaiset?) ilmavaimentimet?salkkari kirjoitti:Kaikenlaista ihmeellistä on kyllä tullu vastaan tässä autossa+moottorissa, et voi olla mahdollista.
-- Ford Mustang ht -64 351 --