Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja salkkari »

Nyt on auto hallilla ja termari otettu irti. Oli oikeanlainen, kuvan perusteella. Kuinka paljon termari aukee painamalla? Tuntuu et tää aukee tosi vähän, siis max 1-2mm.
Vesiletkut katsottu ja en usko et ainakaan alaletku menee kasaan, ylä letkulla hiukan tiukka kulma termarin jälkeen, ostan uuden termarin kannen missä kääntyy (vanha melko huonossa kunnossakin).

Sit luin et siel pitäis olla joku laippa tai jotain alla, minkälainen se on? Onko se toi kuvassa oleva? pitäisko sen liikkua? ei meinaa liiku/irtoa mihinkään. https://www.dropbox.com/s/4vx6s62vhos5ih9/DSC_0406.JPG
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja SamiM »

salkkari kirjoitti:Nyt on auto hallilla ja termari otettu irti. Oli oikeanlainen, kuvan perusteella. Kuinka paljon termari aukee painamalla? Tuntuu et tää aukee tosi vähän, siis max 1-2mm.
Vesiletkut katsottu ja en usko et ainakaan alaletku menee kasaan, ylä letkulla hiukan tiukka kulma termarin jälkeen, ostan uuden termarin kannen missä kääntyy (vanha melko huonossa kunnossakin).

Sit luin et siel pitäis olla joku laippa tai jotain alla, minkälainen se on? Onko se toi kuvassa oleva? pitäisko sen liikkua? ei meinaa liiku/irtoa mihinkään. https://www.dropbox.com/s/4vx6s62vhos5ih9/DSC_0406.JPG
Eipä ole tullut termaria paineltua auki. Eikös siellä ole vaha, joka laajetessaan aukaisee termarin. Ja vaha kun on neste, jotka eivät puristu kokoon, niin ei siinä mielessä termarin pitäisikään aueta kun tuo vaha panee vastaan.

Se laippa onkin juuri tuo kuvassa oleva, jossa lukee TOP. Ja näyttäisi olevan oikealla paikallaan, ei pidä liikkua vaan olla kiinteästi paikallaan.
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja salkkari »

Kiitoksia kaikille neuvoista

Nyt kun on uudet öljyt, suodin ja termari niin tuntu pitävän lämmöt paremmin kurissa ja öljynpaineetkin hiukan laski tyhjäkäynnillä ( oli aikasemmin about mittarin tapissa aina). Nyt kun pysty hiukan enemmän ajamaan ja polkemaan, niin aloin epäillä bensanpaineita ku ei laula aina kunnolla jos useammin polkee peräkkäin. Ei ole bensanpaine mittaria kiinni ja pumppu on joku vanha sähköinen.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja salkkari »

Nyt alkaa jo ihmetyttää, miten voi olla niin vaikea saada tähän kanteen oikea imusarjan tiiviste, https://www.dropbox.com/s/0bgnvoi9mnf98ws/DSC_0435.JPG. Tilasin ruotsista 351c 2V kansille tiivisteet (sarja mr gasket 211) ja näissä on liian isot kanavien aukot. Kannessa 35 x 52mm ja tiivistesarjassa 40 x 58.
Lähes joka paikassa tunkee vielä erillaista tiivistettä, esim edelbrock 1240 jossa reunimmaiset reijät ei mahdu imusarjan alle.

Eli kysymys kuuluu, mistä saisi tohon oikean racing tiivisteet?

Imusarja on weiand 7516

Ja jos jotain tietoja sais tosta kannesta, siis et onks se joku erillainen ja sen takia aina väärä tiiviste
Viimeksi muokannut salkkari, 06 Elo 2014, 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Avatar
NooB
Mega-addikti
Viestit: 552
Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
Paikkakunta: Ulvila

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja NooB »

Soita Sepolle ja kerro mikä ongelma oli Mr.Gasketin tiivisteessä. Eiköhän Sepolta löydy ratkaisu! http://www.sepponiemensivu.fi/
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tuo on hyvin yleistä, että imusarjan tiivisteessä on hieman isommat kanavareiät kuin kanne tai imusarjan kanavat oli kyseessä sitten mikä moottori tahansa. Tuo pieni ylikoko ei estä tai haittaa tiivisteen tai koneen toimintaa.
Jos kaupan olevat tiivisteet ei miellytä niin voihan itse aina tehdä paremmat.
Fel-Prolla on tuollainen Cut to Fit tiiviste (FEL-1290) josta voi itse askartelemalla saa juuri sellaisen kun haluaa.
Tuollaisesta näpertelin 302 Street Boss koneeseen imusarjantiivisteet, toimii.

Kuvassa Fel-Pro 1250 pahvin sopivuudesta imusarjaan sama tilanne on myös kannen imukanavien osalla.
Sama juttu tulee eteen myös pakosarjan tiivisteen kanssa vaikka kuvan pakokanavat on hieman normaalia isommat.

Tuossa yhdessä kuvassa on Hieman modifioidut C 351 2V kannet ja tiivisteiden sopivuus kanaviin
Liitteet
C351 2V kansiin tiivisteet.
C351 2V kansiin tiivisteet.
302 pakokanavien sopivuus pakosarjan tiivisteeseen.
302 pakokanavien sopivuus pakosarjan tiivisteeseen.
Tässä esimerkki 289 / 302 / 351 imusarjan tiivisteen sopivuudesta imusarjaan.
Tässä esimerkki 289 / 302 / 351 imusarjan tiivisteen sopivuudesta imusarjaan.
Viimeksi muokannut Mexico65, 07 Elo 2014, 13:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Oma kokemus on ettei tiivisteissä kannata sitä muutamaa euroa säästää, ja FelPron tuotteissa ei ole sanomista ollut. Ovat tosiaan muutaman euron esim. mr Gasketin tiivisteitä kalliimpia, mutta ei se moottorin hinnassa enään paljoa ole.
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja salkkari »

Toi felpro 1240 olis muuten hyvä, mutta noi reunimmaiset reiät jää osittain imusarjan ulkopuolelle. Eli olisiko samaa tiivistettä ilman tota reikää tai pienempi reikä, kuten esim. mr gasket 211n pääty?
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja SamiM »

salkkari kirjoitti:Ja jos jotain tietoja sais tosta kannesta, siis et onks se joku erillainen ja sen takia aina väärä tiiviste
Näyttäis olevan normi 2V-kansi. Outoa ovat reiät imusarjan tiivistetason päissä.
salkkari kirjoitti:Toi felpro 1240 olis muuten hyvä, mutta noi reunimmaiset reiät jää osittain imusarjan ulkopuolelle. Eli olisiko samaa tiivistettä ilman tota reikää tai pienempi reikä, kuten esim. mr gasket 211n pääty?
Reunimmaisilla reijillä ei ole käyttöä, koska vesikiertoa ei tule imusarjan kautta, niin eikös ne voi leikata pois siten ettei tule ylimääräisiä riekaleita imusarjan ulkopuolelle? Ja sitäpaitsi kaikkien merkkien tiivisteissä näyttää olevan tuon päätymmäisen ruuvin jälkeen vielä "ylimääräistä" tiivistettä, niin eipä siinä merkin vaihtaminen auta. Leikkaa ylimääräiset pois vain.

Alla kuvassa Edelbrock 7265 sopivuus aussikansiin, jenkkikansilla sopivuus samanmoinen. Edelin imusarjalla näkyviin jää päästä toisen kuvan mukaisesti.
Liitteet
7265.jpg
7564.jpg
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja salkkari »

SamiM kirjoitti:
salkkari kirjoitti:Ja jos jotain tietoja sais tosta kannesta, siis et onks se joku erillainen ja sen takia aina väärä tiiviste
Näyttäis olevan normi 2V-kansi. Outoa ovat reiät imusarjan tiivistetason päissä.
salkkari kirjoitti:Toi felpro 1240 olis muuten hyvä, mutta noi reunimmaiset reiät jää osittain imusarjan ulkopuolelle. Eli olisiko samaa tiivistettä ilman tota reikää tai pienempi reikä, kuten esim. mr gasket 211n pääty?
Reunimmaisilla reijillä ei ole käyttöä, koska vesikiertoa ei tule imusarjan kautta, niin eikös ne voi leikata pois siten ettei tule ylimääräisiä riekaleita imusarjan ulkopuolelle? Ja sitäpaitsi kaikkien merkkien tiivisteissä näyttää olevan tuon päätymmäisen ruuvin jälkeen vielä "ylimääräistä" tiivistettä, niin eipä siinä merkin vaihtaminen auta. Leikkaa ylimääräiset pois vain.

Alla kuvassa Edelbrock 7265 sopivuus aussikansiin, jenkkikansilla sopivuus samanmoinen. Edelin imusarjalla näkyviin jää päästä toisen kuvan mukaisesti.

Mitähän noi "oudot reiät tasotiivisteen päässä" ovat ja miks oudot? Olen ihmetelly niitä jo aikasemmin.

Mun imusarja loppuu paljon aikasemmin kuin sun, https://www.dropbox.com/s/j8h9qokytd7jd45/3000790.jpg välistä pilkottaa juuri felpro 1240 tiiviste ja kyllä siitä kohtaan vuosi vaikka oli tiivisteliimaa.

tässä kuvassa imusarja ja felpro 1240, https://www.dropbox.com/s/9u4xlqx5o74egoy/300078c.jpg Eli jos kannen reunimmaisista reiistä tulee jotain niin on "tiiviste vapaa" reitti ulos.

Viikonloppuna meen sit sovittelemaan tota mr gasket 211 tiivistettä vaikka reiät liian isot.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja SamiM »

salkkari kirjoitti:Mitähän noi "oudot reiät tasotiivisteen päässä" ovat ja miks oudot? Olen ihmetelly niitä jo aikasemmin.

Mun imusarja loppuu paljon aikasemmin kuin sun, https://www.dropbox.com/s/j8h9qokytd7jd45/3000790.jpg välistä pilkottaa juuri felpro 1240 tiiviste ja kyllä siitä kohtaan vuosi vaikka oli tiivisteliimaa.

tässä kuvassa imusarja ja felpro 1240, https://www.dropbox.com/s/9u4xlqx5o74egoy/300078c.jpg Eli jos kannen reunimmaisista reiistä tulee jotain niin on "tiiviste vapaa" reitti ulos.

Viikonloppuna meen sit sovittelemaan tota mr gasket 211 tiivistettä vaikka reiät liian isot.
Sylinterikannen päissä imusarjan puoleisessa tiivistepinnassa olevat reiät siksi oudot, että niitä en ole ennen nähnyt, enkä niille keksi syytä miksi ovat. Vesikanava kyllä on tuossa lähellä, nimittäin samalla linjalle kannen pituussuunnassa mutta lähempänä kansitasoa. Tuossa reiän kohdalla on kannen päästä näkyvä kolo, eli tuon reiän ei pitäisi johtaa muuta kuin ulkoilmaan.

Kirjoitit aiemmin että vuoto oli öljyä ja kuminen tiiviste oli pullahtanut ulos. Onko tässä nyt kyse tästä vuodosta? Eli oliko kyseessä vaakasuoralle osalle imusarjan ja lohkon väliin tuleva tiiviste? Jos oli, niin korvaa ne tiivisteliimalla, esim. Permatex Ultra Black tai Copper. Aiemmin laittamissani kuvissa näkyy idea miten liima laittaa.

Yhden mahdollisuuden mistä saattaisi vuotaa mutkan kautta on jos imusarjan päätymmäisen ruuvin kierrettä/reikää on jatkettu vesitilaan asti? Vakiona ne ovat sokeita reikiä, eli niistäkään ei pitäisi tulla mitään.
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja salkkari »

Ei ole sama vuoto. Nyt kun oli alkuperäinen pelti kaukalo, niin vuosi vain siitä tasaselta osalta kansien välistä.

Silloin ku mulla oli toi fel pro 1240 jotain tuli tuosta kannen ja imusarjan välisestä kohdasta missä tiiviste ei mahtunu imusarjan alle, eli tosta reiästä tulee jotain tai se vuosi pidemmältä asti. Nyt kun yritän muistaa niin voi olla et oli jäähdytys nestettä, mut en varma ku en enempää tutkinut. Huomenna menen tutkimaan tota reikää minne se johtaa.

Kohta alkaa tuntua fiksulta alkaa säästämään kokonaan uusiin kansiin+imusarjaan.

Kierteen jatkamisesta tai muutenkaan oudoista seikoista ei tietoa, mun aikana ei ainakaan tehty. Kaikenlaista ihmeellistä on kyllä tullu vastaan tässä autossa+moottorissa, et voi olla mahdollista.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja salkkari »

Tiiviste sopii kanteen, 3mm about joka kohdasta isompi, mutta muuten ok.

Ne mystiset reiät, ei ne ainakaan ulos tule mistään (30cm nippusiteellä kokelin) ja ovat kuivat ja vähän nokea oli.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

salkkari kirjoitti:Kaikenlaista ihmeellistä on kyllä tullu vastaan tässä autossa+moottorissa, et voi olla mahdollista.
Mahtaako takana olla (keltaiset?) ilmavaimentimet?
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: Nuhanen ääni ja lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja salkkari »

Arto65FB kirjoitti:
salkkari kirjoitti:Kaikenlaista ihmeellistä on kyllä tullu vastaan tässä autossa+moottorissa, et voi olla mahdollista.
Mahtaako takana olla (keltaiset?) ilmavaimentimet?
jos taka iskareita meinaat niin oli joskus ilma vaimentimet, väriä en muista mut ei vissiin keltaset. Taidat tietää tapauksen?
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Vastaa Viestiin