Ohut/olematon alavääntö
Ohut/olematon alavääntö
Moro, onko muilla manuaali ruisku musse omistajilla ongelmia liikkeelle lähdössä olemattoman alaväännön takia? Itseäni edelleen ihmetyttää tuo alavääntö tyhjäkäynnin tuntumassa, pikkasen kun alkaa nostaa kytkintä lähteäkseen hissukseen liikkeelle, niin sammahtaa heti. Aina pitää pumppailla kaasua liikkeelle lähtiessä, onko näin muillakin?
Vertailun vuoksi oma 2-litrainen mondeo bensamoottorilla, liikkeelle lähtö paljon helpompaa, varsinkin kylmänä ei tartte kun kytkintä nostaa ilman kaasua niin lähtee liikkeelle nikottelematta. Ja huomionarvoista on sekin että autot samanpainoisia ja mustangissa vielä tiheämpi välitys jonka pitäisi helpottaa liikkeelle lähtöä.
Vertailun vuoksi oma 2-litrainen mondeo bensamoottorilla, liikkeelle lähtö paljon helpompaa, varsinkin kylmänä ei tartte kun kytkintä nostaa ilman kaasua niin lähtee liikkeelle nikottelematta. Ja huomionarvoista on sekin että autot samanpainoisia ja mustangissa vielä tiheämpi välitys jonka pitäisi helpottaa liikkeelle lähtöä.
Viimeksi muokannut Topias74, 10 Kesä 2014, 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ohut/olematon alavääntö
Olisko noin 850. Se mikä on boksin vakioasetus, voiko sitä jostain korottaa?
Re: Ohut/olematon alavääntö
Mites se ruuvisäätöinen kaasuläpän ohivirtauskanava?
Ja toinen kysymys? Kauanko auto käy korotettua tyhjäkäyntiä kylmänä?
Ja toinen kysymys? Kauanko auto käy korotettua tyhjäkäyntiä kylmänä?
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Ohut/olematon alavääntö
jos säädät ruuvista niin kompuutteri korjaa, ja kun joutokäyntimoottori ei ole alueella niin heikommaksi vaan menee. Ford ecujen joutokäynti on aina ollut huono n. 90 luvun loppuun asti. Viritetyssä moottorissa joutokäynnin säätö ottaa melkein yhtä paljon aikaa kuin kaikki muut säädöt. Ja kun viritetään niin säätö on tarpeellinen tehdä. Aika perusteista säätöä ei taida olla, vaan veden lämpöön perustuva.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ohut/olematon alavääntö
Ei ole.Topias74 kirjoitti:Moro, onko muilla manuaali musse omistajilla ongelmia liikkeelle lähdössä olemattoman alaväännön takia?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Ohut/olematon alavääntö
Arvatenkin, isolohkoa ei saa sammumaan kuin avaimesta! Ei pelkoa ohuesta alaväännöstä! 

- 6872
- Hiljaisempi
- Viestit: 6
- Liittynyt: 19 Tammi 2010, 13:34
- Auto: Ford Mustang SVT Cobra 1998
- Paikkakunta: Loviisa
Re: Ohut/olematon alavääntö
Fastback kirjoitti:Jooo ! Sama vika mullakin ! Auto vakiosäädöissä.Topias74 kirjoitti:Moro, onko muilla manuaali musse omistajilla ongelmia liikkeelle lähdössä olemattoman alaväännön takia?![]()
ex Mustang -99 3,8L
Mustang SVT Cobra -98
Mustang SVT Cobra -98
Re: Ohut/olematon alavääntö
Onko tää sitten vähän niinkuin ominaisuus näissä ruiskumoteissa! 

- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Ohut/olematon alavääntö
Ei mulla ainakaan ollut MITÄÄN ongelmaa, otin tyhjäk.moottorin pois käytöstä ja ruuvasin pikkasen läppää auki, ja TOIMII !!! Ja siis tuota viimeista exääni tarkoitan.Topias74 kirjoitti:Mites se ruuvisäätöinen kaasuläpän ohivirtauskanava?
Siis Mustangia, ennen kuin Homer jotakin "keksii"

Re: Ohut/olematon alavääntö
Joo, sama havainto täällä. Aika ponneton kone ( 2005 GT ) myös minusta alle 3500 kierroksen. Pärjäähän sillä, mutta aikoinaan tämä yllätti. Luulin konetta vääntävämmäksi.
Re: Ohut/olematon alavääntö
Oliko sulla sen kanssa ongelmia sitten ennen tyhjäkäyntimoottorin deletointia?hannu kirjoitti:Ei mulla ainakaan ollut MITÄÄN ongelmaa, otin tyhjäk.moottorin pois käytöstä ja ruuvasin pikkasen läppää auki, ja TOIMII !!! Ja siis tuota viimeista exääni tarkoitan.Topias74 kirjoitti:Mites se ruuvisäätöinen kaasuläpän ohivirtauskanava?
Siis Mustangia, ennen kuin Homer jotakin "keksii"!!!
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Ohut/olematon alavääntö
No sen jälkeen oli joo kun nokat ja virtaavamman imusarjan vaihdoin, ei ehtinyt tyhjäk.moottoria "korjaamaan" käyntiä. Kylmänä sellasen minuutin verran vaatii vähän kaasulla pitämisen, mutta ei sen jälkeen mitään ongelmaa.Topias74 kirjoitti:Oliko sulla sen kanssa ongelmia sitten ennen tyhjäkäyntimoottorin deletointia?hannu kirjoitti:Ei mulla ainakaan ollut MITÄÄN ongelmaa, otin tyhjäk.moottorin pois käytöstä ja ruuvasin pikkasen läppää auki, ja TOIMII !!! Ja siis tuota viimeista exääni tarkoitan.Topias74 kirjoitti:Mites se ruuvisäätöinen kaasuläpän ohivirtauskanava?
Siis Mustangia, ennen kuin Homer jotakin "keksii"!!!
Ja muistaakseni foxiin tein "pikku" virityksien jälkeen samalla lailla. Nythän Pekka59 on foxiin laittanut uuden tyhjäk.moottorin ja se toimii.
-
- Addikti
- Viestit: 259
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
- Auto: Mustang Gt -95
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ohut/olematon alavääntö
Mulla sama myös.. kun tietää ni ei paha mutta tietämättömälle huonompi.. jos tyhkäkäynti moottorin poistaa niin riittääkö pelkkä johdon irrotus? Antaako vikakoodeja? Entäs ohivirtauskanavan ruuvaus siinä tilanteessa?
Re: Ohut/olematon alavääntö
Koneessa ei ilmeiseti mitään vikaa mutta ohjelmassa sitäkin enemmä.
Monesti nuo ruiskukoneet rauhoitetaan tehtaan ohjelmalla hyvin laiskoiksi alakierroksile.
Hanki ohjelmoitava ECU niin alavääntö palaa takaisin.
Monesti nuo ruiskukoneet rauhoitetaan tehtaan ohjelmalla hyvin laiskoiksi alakierroksile.
Hanki ohjelmoitava ECU niin alavääntö palaa takaisin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Ohut/olematon alavääntö
+1
Vakiopaketti ja todellakin tosi onneton toi "GT" on tyhjäkäynnillä. Siinä 850rpm tuntumassa muistaakseni.
Kun tarjoaa kaasulla 1100rpm pintaan, niin ihan eri tavalla vetää het.
Tekis mieli sanoa et on hiukka ärsyttävä ominaisuus kun lisukkeena on kytkin joka ottaa lyhyeltä matkaa (ja omaa silti pitkän polkimen liikeradan)
..helpottaa kun sen tietää.
EEC-IV päivitystä vissiin harkitsemaan sitten?
Vakiopaketti ja todellakin tosi onneton toi "GT" on tyhjäkäynnillä. Siinä 850rpm tuntumassa muistaakseni.
Kun tarjoaa kaasulla 1100rpm pintaan, niin ihan eri tavalla vetää het.
Tekis mieli sanoa et on hiukka ärsyttävä ominaisuus kun lisukkeena on kytkin joka ottaa lyhyeltä matkaa (ja omaa silti pitkän polkimen liikeradan)

EEC-IV päivitystä vissiin harkitsemaan sitten?