Ohut/olematon alavääntö

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Moro, onko muilla manuaali ruisku musse omistajilla ongelmia liikkeelle lähdössä olemattoman alaväännön takia? Itseäni edelleen ihmetyttää tuo alavääntö tyhjäkäynnin tuntumassa, pikkasen kun alkaa nostaa kytkintä lähteäkseen hissukseen liikkeelle, niin sammahtaa heti. Aina pitää pumppailla kaasua liikkeelle lähtiessä, onko näin muillakin?

Vertailun vuoksi oma 2-litrainen mondeo bensamoottorilla, liikkeelle lähtö paljon helpompaa, varsinkin kylmänä ei tartte kun kytkintä nostaa ilman kaasua niin lähtee liikkeelle nikottelematta. Ja huomionarvoista on sekin että autot samanpainoisia ja mustangissa vielä tiheämpi välitys jonka pitäisi helpottaa liikkeelle lähtöä.
Viimeksi muokannut Topias74, 10 Kesä 2014, 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Olisko noin 850. Se mikä on boksin vakioasetus, voiko sitä jostain korottaa?
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mites se ruuvisäätöinen kaasuläpän ohivirtauskanava?

Ja toinen kysymys? Kauanko auto käy korotettua tyhjäkäyntiä kylmänä?
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

jos säädät ruuvista niin kompuutteri korjaa, ja kun joutokäyntimoottori ei ole alueella niin heikommaksi vaan menee. Ford ecujen joutokäynti on aina ollut huono n. 90 luvun loppuun asti. Viritetyssä moottorissa joutokäynnin säätö ottaa melkein yhtä paljon aikaa kuin kaikki muut säädöt. Ja kun viritetään niin säätö on tarpeellinen tehdä. Aika perusteista säätöä ei taida olla, vaan veden lämpöön perustuva.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Topias74 kirjoitti:Moro, onko muilla manuaali musse omistajilla ongelmia liikkeelle lähdössä olemattoman alaväännön takia?
Ei ole.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Arvatenkin, isolohkoa ei saa sammumaan kuin avaimesta! Ei pelkoa ohuesta alaväännöstä! 8)
Avatar
6872
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 13:34
Auto: Ford Mustang SVT Cobra 1998
Paikkakunta: Loviisa

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja 6872 »

Fastback kirjoitti:
Topias74 kirjoitti:Moro, onko muilla manuaali musse omistajilla ongelmia liikkeelle lähdössä olemattoman alaväännön takia?
Jooo ! Sama vika mullakin ! Auto vakiosäädöissä. :cry:
ex Mustang -99 3,8L
Mustang SVT Cobra -98
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Onko tää sitten vähän niinkuin ominaisuus näissä ruiskumoteissa! :roll:
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja hannu »

Topias74 kirjoitti:Mites se ruuvisäätöinen kaasuläpän ohivirtauskanava?
Ei mulla ainakaan ollut MITÄÄN ongelmaa, otin tyhjäk.moottorin pois käytöstä ja ruuvasin pikkasen läppää auki, ja TOIMII !!! Ja siis tuota viimeista exääni tarkoitan.
Siis Mustangia, ennen kuin Homer jotakin "keksii" :P !!!
simppa 73
Addikti
Viestit: 284
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 12:49
Auto: Ford Mustang GT 2005

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

Joo, sama havainto täällä. Aika ponneton kone ( 2005 GT ) myös minusta alle 3500 kierroksen. Pärjäähän sillä, mutta aikoinaan tämä yllätti. Luulin konetta vääntävämmäksi.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

hannu kirjoitti:
Topias74 kirjoitti:Mites se ruuvisäätöinen kaasuläpän ohivirtauskanava?
Ei mulla ainakaan ollut MITÄÄN ongelmaa, otin tyhjäk.moottorin pois käytöstä ja ruuvasin pikkasen läppää auki, ja TOIMII !!! Ja siis tuota viimeista exääni tarkoitan.
Siis Mustangia, ennen kuin Homer jotakin "keksii" :P !!!
Oliko sulla sen kanssa ongelmia sitten ennen tyhjäkäyntimoottorin deletointia?
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja hannu »

Topias74 kirjoitti:
hannu kirjoitti:
Topias74 kirjoitti:Mites se ruuvisäätöinen kaasuläpän ohivirtauskanava?
Ei mulla ainakaan ollut MITÄÄN ongelmaa, otin tyhjäk.moottorin pois käytöstä ja ruuvasin pikkasen läppää auki, ja TOIMII !!! Ja siis tuota viimeista exääni tarkoitan.
Siis Mustangia, ennen kuin Homer jotakin "keksii" :P !!!
Oliko sulla sen kanssa ongelmia sitten ennen tyhjäkäyntimoottorin deletointia?
No sen jälkeen oli joo kun nokat ja virtaavamman imusarjan vaihdoin, ei ehtinyt tyhjäk.moottoria "korjaamaan" käyntiä. Kylmänä sellasen minuutin verran vaatii vähän kaasulla pitämisen, mutta ei sen jälkeen mitään ongelmaa.

Ja muistaakseni foxiin tein "pikku" virityksien jälkeen samalla lailla. Nythän Pekka59 on foxiin laittanut uuden tyhjäk.moottorin ja se toimii.
balez
Addikti
Viestit: 259
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
Auto: Mustang Gt -95
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja balez »

Mulla sama myös.. kun tietää ni ei paha mutta tietämättömälle huonompi.. jos tyhkäkäynti moottorin poistaa niin riittääkö pelkkä johdon irrotus? Antaako vikakoodeja? Entäs ohivirtauskanavan ruuvaus siinä tilanteessa?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Koneessa ei ilmeiseti mitään vikaa mutta ohjelmassa sitäkin enemmä.
Monesti nuo ruiskukoneet rauhoitetaan tehtaan ohjelmalla hyvin laiskoiksi alakierroksile.
Hanki ohjelmoitava ECU niin alavääntö palaa takaisin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
jyge
Webmaster
Viestit: 593
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
Auto: HT '65
Paikkakunta: Haukipudas
Viesti:

Re: Ohut/olematon alavääntö

Viesti Kirjoittaja jyge »

+1

Vakiopaketti ja todellakin tosi onneton toi "GT" on tyhjäkäynnillä. Siinä 850rpm tuntumassa muistaakseni.
Kun tarjoaa kaasulla 1100rpm pintaan, niin ihan eri tavalla vetää het.

Tekis mieli sanoa et on hiukka ärsyttävä ominaisuus kun lisukkeena on kytkin joka ottaa lyhyeltä matkaa (ja omaa silti pitkän polkimen liikeradan) :P ..helpottaa kun sen tietää.

EEC-IV päivitystä vissiin harkitsemaan sitten?
Vastaa Viestiin