pakki hukassa
pakki hukassa
Moro.
Tänään kun lähdin talvipäivän ajelulle -67 ht. 289 + C4 niin pakkia ei löytynyt ? Osaako kukaan sanoa mistä moinen. Laatikkoon on vaihdettu oljyt
ja suodatin viime kuussa ja ajettu sen jälkeen n. 100 km. Viimeksi talliin ajaessani pakki toimi normaalisti. Öljymäärä on ok.
Tänään kun lähdin talvipäivän ajelulle -67 ht. 289 + C4 niin pakkia ei löytynyt ? Osaako kukaan sanoa mistä moinen. Laatikkoon on vaihdettu oljyt
ja suodatin viime kuussa ja ajettu sen jälkeen n. 100 km. Viimeksi talliin ajaessani pakki toimi normaalisti. Öljymäärä on ok.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: pakki hukassa
Pakin männän tiiviste vuotaa? Jos on pyöreän mallinen tiiviste niin on painunut littiin. Sami tietää varmaan paremmin mutta tollaisia arvaisin.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: pakki hukassa
Mulla kävi samoin ja diagnoosina oli pakin panta poikki.
Siis, ei yritäkkään liikkua, eikä kierrokset laske pakin mennessä päälle.
Suojaselle soitin ja sanoi, ettei takakautta onnistu vaihto, vaikka näkyy.
Laitoin väliaikaiseksi swappilaatikon, että pääsee ajamaan. Saa nähdä kauanko väliaikainen on väliaikainen...
Siis, ei yritäkkään liikkua, eikä kierrokset laske pakin mennessä päälle.
Suojaselle soitin ja sanoi, ettei takakautta onnistu vaihto, vaikka näkyy.
Laitoin väliaikaiseksi swappilaatikon, että pääsee ajamaan. Saa nähdä kauanko väliaikainen on väliaikainen...
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: pakki hukassa
Tarkista ennen suurempia purkamisia, että siirtäjä loksahtaa laatikossa paikalleen. Ainakin alkuperäisellä sifterillä ongelmana, ajan hampaan aiheuttama, kuluminen nivelissä!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: pakki hukassa
Shifterin vivuston säätö ja jos se ei auta niin vika voi olla takapannan servon männässä. Mäntä on peltinen, johon tiiviste on vulkanoitu ulkokehälle. Vanhemmiten kumi kovettuu ja alkaa vuotaa. Korjauksena männän vaihto. Viimeksi sellaisen olen tilannut US Partsilta, tarvitset tietenkin myös tiivisteen kanteen. Vaihto onnistuu laatikkoa purkamatta. Auto ylös ja laatikon vasemmalla puolella oleva peltikannen takaa löytyy tuo mäntä. Lopuksi pannan säätö toiselta puolelta löytyvällä ruuvilla. Lukitusmutteri auki, ruuvin kiristys 13 Nm ja 1,5 kierrosta auki ja lukitus mutterilla.
- Liitteet
-
- Takaservon mäntä
- images.jpg (4.78 KiB) Katsottu 5281 kertaa
-
- Kansi
- index.jpg (10.2 KiB) Katsottu 5281 kertaa
-
- Koko systeemi
- reverse.jpg (8.39 KiB) Katsottu 5281 kertaa
Re: pakki hukassa
Mitenkä sen havaitsee meneekö siirtäjä paikalleen ?Homer65 kirjoitti:Tarkista ennen suurempia purkamisia, että siirtäjä loksahtaa laatikossa paikalleen. Ainakin alkuperäisellä sifterillä ongelmana, ajan hampaan aiheuttama, kuluminen nivelissä!
Re: pakki hukassa
Venttiilikoneistossa on mekanismi, joka tekee shifterin liikkeeseen ne pykälät, joiden mukaan eri vaihteet ovat päällä. Eli mekanismi varmistaa että venttiilikara, jolla vaihde valitaan, on oikeassa asennossa. Jos shifteri ja/tai vivusto on väärässä säädössä, tuo mekanismikaan ei pysty oikeaa asentoa pakottamaan päälle koska shifterissä oleva haittalevy pakottaa shifterin mahdollisesti väärään asentoon. Helpoin tapa todeta että vivusto on oikeassa säädössä on tehdä säätö. Eli shifteri N-asentoon ja auton alla shifterin vivun ja siirtotangon yhdistävä mutteri löysälle. Tällöin shifterin vipu ja siirtotanko pääsevät liikkumaan toisistaan riippumatta. Sitten varmista että molemmista on N-asento päällä. Laatikosta saa N-asennon päälle työntämällä laatikon vipu täysin taakse siis auton perää kohti ja sitten kaksi pykälää eteen. Tässä asennossa kiristä shifterin vivun ja siirtotangon yhdistävä mutteri. Sitten tarkista että shifterillä löytyvät kaikki asennot eli P-R-N-D-2-1.ransu kirjoitti:Mitenkä sen havaitsee meneekö siirtäjä paikalleen ?Homer65 kirjoitti:Tarkista ennen suurempia purkamisia, että siirtäjä loksahtaa laatikossa paikalleen. Ainakin alkuperäisellä sifterillä ongelmana, ajan hampaan aiheuttama, kuluminen nivelissä!
Re: pakki hukassa
SamiM kirjoitti:Venttiilikoneistossa on mekanismi, joka tekee shifterin liikkeeseen ne pykälät, joiden mukaan eri vaihteet ovat päällä. Eli mekanismi varmistaa että venttiilikara, jolla vaihde valitaan, on oikeassa asennossa. Jos shifteri ja/tai vivusto on väärässä säädössä, tuo mekanismikaan ei pysty oikeaa asentoa pakottamaan päälle koska shifterissä oleva haittalevy pakottaa shifterin mahdollisesti väärään asentoon. Helpoin tapa todeta että vivusto on oikeassa säädössä on tehdä säätö. Eli shifteri N-asentoon ja auton alla shifterin vivun ja siirtotangon yhdistävä mutteri löysälle. Tällöin shifterin vipu ja siirtotanko pääsevät liikkumaan toisistaan riippumatta. Sitten varmista että molemmista on N-asento päällä. Laatikosta saa N-asennon päälle työntämällä laatikon vipu täysin taakse siis auton perää kohti ja sitten kaksi pykälää eteen. Tässä asennossa kiristä shifterin vivun ja siirtotangon yhdistävä mutteri. Sitten tarkista että shifterillä löytyvät kaikki asennot eli P-R-N-D-2-1.ransu kirjoitti:Mitenkä sen havaitsee meneekö siirtäjä paikalleen ?Homer65 kirjoitti:Tarkista ennen suurempia purkamisia, että siirtäjä loksahtaa laatikossa paikalleen. Ainakin alkuperäisellä sifterillä ongelmana, ajan hampaan aiheuttama, kuluminen nivelissä!
Kiitos, testaan asian!
Re: pakki hukassa
Viikkojen seisonnan jälkeen pakki löytyi itsestään mutta hävisi taas kesken ajon.
Re: pakki hukassa
Viittaa edelleen tuohon pakkipannan servon männän tiivistevuotoon. Lämpimänä mäntä ei enää tiivisty.ransu kirjoitti:Viikkojen seisonnan jälkeen pakki löytyi itsestään mutta hävisi taas kesken ajon.
Re: pakki hukassa
Tilasin uuden männän Niemensivulta, saa nähdä auttaako, toivottavasti.SamiM kirjoitti:Viittaa edelleen tuohon pakkipannan servon männän tiivistevuotoon. Lämpimänä mäntä ei enää tiivisty.ransu kirjoitti:Viikkojen seisonnan jälkeen pakki löytyi itsestään mutta hävisi taas kesken ajon.
Re: pakki hukassa, löytyi
Mäntä vaihdettu, pakki löytyi. Kiitos neuvoista!
Re: pakki hukassa, löytyi
Loistavaa, ole hyvä!ransu kirjoitti:Mäntä vaihdettu, pakki löytyi. Kiitos neuvoista!

Re: pakki hukassa, löytyi
Näin näiden asioiden kuuluu mennä.SamiM kirjoitti:Loistavaa, ole hyvä!ransu kirjoitti:Mäntä vaihdettu, pakki löytyi. Kiitos neuvoista!
Kysymyksen asettelu ja ongelmankuvaus selkeä.
Parit hyvät tarkastus huomiot.
Selkeä korjaus opastus.
ransu sai mitä pyysi!
Hienoa SamiM, Homer65, Pertti, Pappacosworth

Eikä homma lähtenyt lapasesta niin kuin liian usein on nykyään tällä palstalla käynyt.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: pakki hukassa
Juuri näin, todella hienoa informaatiota. Ja vielä peukku ransullekin kun kuittasit vian selvinneen näillä keinoilla. Informatiivisuutta parhaimmillaan ja apua myöhemmillekin pakin hukanneille 

Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO