Mustang 1966 kaasari!

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
suutari
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Touko 2011, 07:15
Auto: Ford Mustang 1966, 6 syl, 3 litranen

Mustang 1966 kaasari!

Viesti Kirjoittaja suutari »

Tervehdys kaikille.

Omistan !966 Mustangin suoralla kutosen koneella. Ongelmana on kaasari, joka vetelee viimeisiään... Olen nyt soitellut puoli Suomea läpi eikä keltään tunnu löytyvän "yksikurkkuista" kaasaria. Onko kellään mahdollisesti mitään vinkkejä mistä moinen voisi löytyä? Kaikki vihjeet otetaan kiitollisena vastaan.

T: Mika Suutari (050-4083699)
cougar1967
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E

Re: Mustang 1966 kaasari!

Viesti Kirjoittaja cougar1967 »

Ootkos kysellyt Tradepartsilta? Näyttäisi siellä tuollainen olevan, luulisi että kävisi muihinkin kuutoskoneisiin jos vaan vivustot passaavat.
http://tradeparts.info/components.asp?F ... ls&ID=3450
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 232
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Mustang 1966 kaasari!

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
suutari
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Touko 2011, 07:15
Auto: Ford Mustang 1966, 6 syl, 3 litranen

Re: Mustang 1966 kaasari!

Viesti Kirjoittaja suutari »

Tervehdys

Sen verran on edetty että kahdesta ykskurkkusesta sai kaveri yhdisteltyä jonkinlaisen kaasarin, joka nyt ei sit keuitenkaan kunnolla toimi... Seuraavaksi vissiin tarkoituksena laittaan kakskurkkunen ja "adaptoida" se kiinni. Onko kokemuksia siitä onnistuuko tämmöiset yleensä ja mitä asioita kannattaisi ottaa huomioon ennen lopullista päätöstä?! Niin ja mistä löytyisi sekä kaasari että adapteri, Suomesta mielummin?

-Suutari-
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Mustang 1966 kaasari!

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

suutari kirjoitti:Tervehdys

Sen verran on edetty että kahdesta ykskurkkusesta sai kaveri yhdisteltyä jonkinlaisen kaasarin, joka nyt ei sit keuitenkaan kunnolla toimi... Seuraavaksi vissiin tarkoituksena laittaan kakskurkkunen ja "adaptoida" se kiinni. Onko kokemuksia siitä onnistuuko tämmöiset yleensä ja mitä asioita kannattaisi ottaa huomioon ennen lopullista päätöstä?! Niin ja mistä löytyisi sekä kaasari että adapteri, Suomesta mielummin?

-Suutari-
Kutosen kanssa "man on haka. Noissa on ollut niin mielenkiintoisia kokeiluja, että joku kaveri (GM) turaa jotain, ei vaan toimi. Niissä on eri jakajat ja eri kaasarit eri vuosina.
suutari
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Touko 2011, 07:15
Auto: Ford Mustang 1966, 6 syl, 3 litranen

Re: Mustang 1966 kaasari!

Viesti Kirjoittaja suutari »

Tere

Nyt on sitten Mustang saanut Holleyn ykskurkkuisen kaasarin, joka on kaiketi alunperin tarkoitettu 70-luvun alun "mopareille". Asentaja oli tehnyt kovasti hommia sen eteen ja kehui lopputulosta työvoitoksi. Olen nyt muutaman kerran autolla ajellut ja tuntuu toimivan. Toivotaan että toimii jatkossakin. Kiitos kaikille jotka antoivat vihjeitä kysymyksiini.

T: Suutari
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Mustang 1966 kaasari!

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

suutari kirjoitti:Tere

Nyt on sitten Mustang saanut Holleyn ykskurkkuisen kaasarin, joka on kaiketi alunperin tarkoitettu 70-luvun alun "mopareille". Asentaja oli tehnyt kovasti hommia sen eteen ja kehui lopputulosta työvoitoksi. Olen nyt muutaman kerran autolla ajellut ja tuntuu toimivan. Toivotaan että toimii jatkossakin. Kiitos kaikille jotka antoivat vihjeitä kysymyksiini.

T: Suutari
Hyvä, että toimii. Tuossa hieman selitystä, miksi saattoi joutua tekemään kovasti hommia. 65-67 jakajassa ei ollut kuin alipainesääto, keskipakosääto tuli kutosiin vasta 68.
"1968 carburetors differ from the 65-67 in 2 ways. First, they do not have a spark control valve (looks like a power valve). For the engine to function properly with this carb, the distributor must have centrifuged advance (spring loaded weights inside) along with the vacuum advance unit. '67 and older engines (except '66 and '67 California Emissions) utilized the Load-O-matic distributor which had vacuum advance only. "

Ei siinä mitään, että on Mopen kaasari, yleensä se tarkoittaa vain suuttimien yms. säätoä, mikä muutenkin on normaalia, jos koitetaan saada jotain optimoitua. Mullakin on Holleyn korvauskaasari Mopen 1977 318-360 pakuihin. Pitkään ajelin sellaisenaan ja oli bensapihi, kun ensiopuolella oli 61 suuttimen ja toisiopuolella oli jäykin mahdollinen jousi alipainesäädossä.
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 232
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Mustang 1966 kaasari!

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

suutari kirjoitti:Tere

Nyt on sitten Mustang saanut Holleyn ykskurkkuisen kaasarin, joka on kaiketi alunperin tarkoitettu 70-luvun alun "mopareille". Asentaja oli tehnyt kovasti hommia sen eteen ja kehui lopputulosta työvoitoksi. Olen nyt muutaman kerran autolla ajellut ja tuntuu toimivan. Toivotaan että toimii jatkossakin. Kiitos kaikille jotka antoivat vihjeitä kysymyksiini.

T: Suutari
Onko tarkempaa tietoa mikä Holley on kyseessä ?
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
suutari
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Touko 2011, 07:15
Auto: Ford Mustang 1966, 6 syl, 3 litranen

Re: Mustang 1966 kaasari!

Viesti Kirjoittaja suutari »

Kyselin vielä korjaajalta mikä Holley on kyseessä, lupasi ilmoitella jos löytää paperit, joissa tarkemmat tiedot. Hän muisteli että kaasari olisi alunperin tarkoitettu johonkin 70-luvun alun Aspeniin...
Vastaa Viestiin