Mustang 1966 kaasari!
-
suutari
- Tulokas
- Viestit: 4
- Liittynyt: 23 Touko 2011, 07:15
- Auto: Ford Mustang 1966, 6 syl, 3 litranen
Mustang 1966 kaasari!
Tervehdys kaikille.
Omistan !966 Mustangin suoralla kutosen koneella. Ongelmana on kaasari, joka vetelee viimeisiään... Olen nyt soitellut puoli Suomea läpi eikä keltään tunnu löytyvän "yksikurkkuista" kaasaria. Onko kellään mahdollisesti mitään vinkkejä mistä moinen voisi löytyä? Kaikki vihjeet otetaan kiitollisena vastaan.
T: Mika Suutari (050-4083699)
Omistan !966 Mustangin suoralla kutosen koneella. Ongelmana on kaasari, joka vetelee viimeisiään... Olen nyt soitellut puoli Suomea läpi eikä keltään tunnu löytyvän "yksikurkkuista" kaasaria. Onko kellään mahdollisesti mitään vinkkejä mistä moinen voisi löytyä? Kaikki vihjeet otetaan kiitollisena vastaan.
T: Mika Suutari (050-4083699)
-
cougar1967
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Mustang 1966 kaasari!
Ootkos kysellyt Tradepartsilta? Näyttäisi siellä tuollainen olevan, luulisi että kävisi muihinkin kuutoskoneisiin jos vaan vivustot passaavat.
http://tradeparts.info/components.asp?F ... ls&ID=3450
http://tradeparts.info/components.asp?F ... ls&ID=3450
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 232
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Mustang 1966 kaasari!
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
-
suutari
- Tulokas
- Viestit: 4
- Liittynyt: 23 Touko 2011, 07:15
- Auto: Ford Mustang 1966, 6 syl, 3 litranen
Re: Mustang 1966 kaasari!
Tervehdys
Sen verran on edetty että kahdesta ykskurkkusesta sai kaveri yhdisteltyä jonkinlaisen kaasarin, joka nyt ei sit keuitenkaan kunnolla toimi... Seuraavaksi vissiin tarkoituksena laittaan kakskurkkunen ja "adaptoida" se kiinni. Onko kokemuksia siitä onnistuuko tämmöiset yleensä ja mitä asioita kannattaisi ottaa huomioon ennen lopullista päätöstä?! Niin ja mistä löytyisi sekä kaasari että adapteri, Suomesta mielummin?
-Suutari-
Sen verran on edetty että kahdesta ykskurkkusesta sai kaveri yhdisteltyä jonkinlaisen kaasarin, joka nyt ei sit keuitenkaan kunnolla toimi... Seuraavaksi vissiin tarkoituksena laittaan kakskurkkunen ja "adaptoida" se kiinni. Onko kokemuksia siitä onnistuuko tämmöiset yleensä ja mitä asioita kannattaisi ottaa huomioon ennen lopullista päätöstä?! Niin ja mistä löytyisi sekä kaasari että adapteri, Suomesta mielummin?
-Suutari-
Re: Mustang 1966 kaasari!
Kutosen kanssa "man on haka. Noissa on ollut niin mielenkiintoisia kokeiluja, että joku kaveri (GM) turaa jotain, ei vaan toimi. Niissä on eri jakajat ja eri kaasarit eri vuosina.suutari kirjoitti:Tervehdys
Sen verran on edetty että kahdesta ykskurkkusesta sai kaveri yhdisteltyä jonkinlaisen kaasarin, joka nyt ei sit keuitenkaan kunnolla toimi... Seuraavaksi vissiin tarkoituksena laittaan kakskurkkunen ja "adaptoida" se kiinni. Onko kokemuksia siitä onnistuuko tämmöiset yleensä ja mitä asioita kannattaisi ottaa huomioon ennen lopullista päätöstä?! Niin ja mistä löytyisi sekä kaasari että adapteri, Suomesta mielummin?
-Suutari-
-
suutari
- Tulokas
- Viestit: 4
- Liittynyt: 23 Touko 2011, 07:15
- Auto: Ford Mustang 1966, 6 syl, 3 litranen
Re: Mustang 1966 kaasari!
Tere
Nyt on sitten Mustang saanut Holleyn ykskurkkuisen kaasarin, joka on kaiketi alunperin tarkoitettu 70-luvun alun "mopareille". Asentaja oli tehnyt kovasti hommia sen eteen ja kehui lopputulosta työvoitoksi. Olen nyt muutaman kerran autolla ajellut ja tuntuu toimivan. Toivotaan että toimii jatkossakin. Kiitos kaikille jotka antoivat vihjeitä kysymyksiini.
T: Suutari
Nyt on sitten Mustang saanut Holleyn ykskurkkuisen kaasarin, joka on kaiketi alunperin tarkoitettu 70-luvun alun "mopareille". Asentaja oli tehnyt kovasti hommia sen eteen ja kehui lopputulosta työvoitoksi. Olen nyt muutaman kerran autolla ajellut ja tuntuu toimivan. Toivotaan että toimii jatkossakin. Kiitos kaikille jotka antoivat vihjeitä kysymyksiini.
T: Suutari
Re: Mustang 1966 kaasari!
Hyvä, että toimii. Tuossa hieman selitystä, miksi saattoi joutua tekemään kovasti hommia. 65-67 jakajassa ei ollut kuin alipainesääto, keskipakosääto tuli kutosiin vasta 68.suutari kirjoitti:Tere
Nyt on sitten Mustang saanut Holleyn ykskurkkuisen kaasarin, joka on kaiketi alunperin tarkoitettu 70-luvun alun "mopareille". Asentaja oli tehnyt kovasti hommia sen eteen ja kehui lopputulosta työvoitoksi. Olen nyt muutaman kerran autolla ajellut ja tuntuu toimivan. Toivotaan että toimii jatkossakin. Kiitos kaikille jotka antoivat vihjeitä kysymyksiini.
T: Suutari
"1968 carburetors differ from the 65-67 in 2 ways. First, they do not have a spark control valve (looks like a power valve). For the engine to function properly with this carb, the distributor must have centrifuged advance (spring loaded weights inside) along with the vacuum advance unit. '67 and older engines (except '66 and '67 California Emissions) utilized the Load-O-matic distributor which had vacuum advance only. "
Ei siinä mitään, että on Mopen kaasari, yleensä se tarkoittaa vain suuttimien yms. säätoä, mikä muutenkin on normaalia, jos koitetaan saada jotain optimoitua. Mullakin on Holleyn korvauskaasari Mopen 1977 318-360 pakuihin. Pitkään ajelin sellaisenaan ja oli bensapihi, kun ensiopuolella oli 61 suuttimen ja toisiopuolella oli jäykin mahdollinen jousi alipainesäädossä.
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 232
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Mustang 1966 kaasari!
Onko tarkempaa tietoa mikä Holley on kyseessä ?suutari kirjoitti:Tere
Nyt on sitten Mustang saanut Holleyn ykskurkkuisen kaasarin, joka on kaiketi alunperin tarkoitettu 70-luvun alun "mopareille". Asentaja oli tehnyt kovasti hommia sen eteen ja kehui lopputulosta työvoitoksi. Olen nyt muutaman kerran autolla ajellut ja tuntuu toimivan. Toivotaan että toimii jatkossakin. Kiitos kaikille jotka antoivat vihjeitä kysymyksiini.
T: Suutari
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
-
suutari
- Tulokas
- Viestit: 4
- Liittynyt: 23 Touko 2011, 07:15
- Auto: Ford Mustang 1966, 6 syl, 3 litranen
Re: Mustang 1966 kaasari!
Kyselin vielä korjaajalta mikä Holley on kyseessä, lupasi ilmoitella jos löytää paperit, joissa tarkemmat tiedot. Hän muisteli että kaasari olisi alunperin tarkoitettu johonkin 70-luvun alun Aspeniin...