vetoakseli stefa
vetoakseli stefa
Pahus vieköön ton stefan! Mitähän vaito ehtoja olemassa.
Huohotin ok
Öljyn pinta ok
stefa suorassa
hhp peräöljy. Vetoakseli kylläkin vanha, laakerikin uusittu.
Huohotin ok
Öljyn pinta ok
stefa suorassa
hhp peräöljy. Vetoakseli kylläkin vanha, laakerikin uusittu.
Re: vetoakseli stefa
eikö pinjoni ole tuo mihin kardaani tulee.Vetoakseli on tuo vanteeseen päin oleva.
Re: vetoakseli stefa
Niinhan tuo on, vaihtoon vain. ei siihen mitään kunnollista poppa konstia ole.
Re: vetoakseli stefa
Onko vetarin stefoissa eroja? Mulla alkoi viime kesänä vaihdettu stefa taas tihkumaan öljyä ja on sitten vaihdettu jo mun aikana useempaan kertaan. Aina samalla puolella. Olisko vetarissa jotain feelua? 8.8 perä.
Ja tiedän, se on säteittäs huulitiiviste virallisesti.
Ja tiedän, se on säteittäs huulitiiviste virallisesti.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: vetoakseli stefa
banjon pään suoruus kannattaa moutine sun tarkastaa, kuten kaara tuossa vihjailikin. Kaverin pick-upissa vastaava probleema, 2 stefaa menee vuodessa, kun akselin pää on saanut siipeensä - ei paljoa mutta hieman ja se riittää siihen, että uusi tiiviste alkaa vuotamaan x km jälkeen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: vetoakseli stefa
Jepjep... Ihan kuiva oli ennen lauantain Ahveniston ratareissua. Reilu pari viikkoa olis aikaa ennen vähän kovempaa rääkkiä. Kattellaan ja kiitos vinkeistä.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: vetoakseli stefa
9 tuumaseen saa ainakin laakeria jossa on ulkokehällä o-rengas ura ja se o-rengas..
ei tarvii muuta tiivistystä ja mun ajossa pitäny jo useamman vuoden.
ei tarvii muuta tiivistystä ja mun ajossa pitäny jo useamman vuoden.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: vetoakseli stefa
Aamulla duuniin lähtiessä oli taas kaksi tippaa vanteella.
Itseasiassa kun tutkin noita projekti kirjoituksia, niin stehva on vaihdettu toissa'kesänä viimeksi, ei viime kesänä. Ja kyllä, on kuskin puoli eli se puoli jossa ei huohotusta. Öljynä on marjapuurot eli RedLine Heavy Shock Prooffit. Oikean puoleinen stehva on vaihdettu vain yhden kerran ja sekin vain sen takia kun laakerit vaihdettiin joskus 3-4 vuotta sitten. Radalla en kyllä möyrynnyt kauheesti. Koko päivän aikana 4 x 3kierrosta, joista viimeinen aina jäähdyttely kierros. Sensijaan motarilla tuli hetkellisesti päästeltyä sen mitä tuo tötterö kulkee. Huohotinta en nyt mitenkään ole erityisemmin seurannut, kuin että se hattu kyllä siinä päällä heiluu ihan vapaana.
Itseasiassa kun tutkin noita projekti kirjoituksia, niin stehva on vaihdettu toissa'kesänä viimeksi, ei viime kesänä. Ja kyllä, on kuskin puoli eli se puoli jossa ei huohotusta. Öljynä on marjapuurot eli RedLine Heavy Shock Prooffit. Oikean puoleinen stehva on vaihdettu vain yhden kerran ja sekin vain sen takia kun laakerit vaihdettiin joskus 3-4 vuotta sitten. Radalla en kyllä möyrynnyt kauheesti. Koko päivän aikana 4 x 3kierrosta, joista viimeinen aina jäähdyttely kierros. Sensijaan motarilla tuli hetkellisesti päästeltyä sen mitä tuo tötterö kulkee. Huohotinta en nyt mitenkään ole erityisemmin seurannut, kuin että se hattu kyllä siinä päällä heiluu ihan vapaana.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: vetoakseli stefa
Mulla vuotaa myös kuskinpuoli rata-ajossa. muuten pysyy melko kuivana mutta radalla uittaa kuskinpuolen levyn öljyseksi.
mahtaisko tämmönen auttaa? ainakin vähän öljyä viilentää. tossa 91:sessä on vielä teräspeltinen peränkansi.

sitten varmaan parempi vaihtoehto. tosin puuttuu laakerin tukipultit mitkä tossa trick flowssa on mutta on tuuletus venttiili.

tässä vielä lisätietoja:
http://www.latemodelrestoration.com/ite ... -End-Cover
Trick flow on itelle jo tulossakin mutta näillä tiedoilla olisin varmaan ottanut mielummin ton Fordin vaikka täyttö ja tyhjenys tulpat puuttuukin.
mahtaisko tämmönen auttaa? ainakin vähän öljyä viilentää. tossa 91:sessä on vielä teräspeltinen peränkansi.

sitten varmaan parempi vaihtoehto. tosin puuttuu laakerin tukipultit mitkä tossa trick flowssa on mutta on tuuletus venttiili.

tässä vielä lisätietoja:
http://www.latemodelrestoration.com/ite ... -End-Cover
Trick flow on itelle jo tulossakin mutta näillä tiedoilla olisin varmaan ottanut mielummin ton Fordin vaikka täyttö ja tyhjenys tulpat puuttuukin.
Re: vetoakseli stefa
Onko tosiaan niin tyhmästi tehty akselin tiivistys, että stefa on laakerin ja laipan välissä. 8 ja 9 tuumasessa on laakerin sisäpuolella, elikkäs perärojujen puolella. Ja jos jostakin saa etsittyä alkuperäiset nahkahuulloksella tehdyt stefat, ne on melkeimpä ikuiset kun hyvin antaa öljyssä liota ennen asennusta. Nykyiset mustat muovi-kumisotku paskat ei kestä kuin asennuksen ja taas uusiksi, punaiset silikoni pohjaiset taas kestää paremmin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302