vetoakseli stefa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
CYG-6
Aktiivi
Viestit: 43
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 17:00
Auto: Mustang 1966. 289 coupe

vetoakseli stefa

Viesti Kirjoittaja CYG-6 »

Pahus vieköön ton stefan! Mitähän vaito ehtoja olemassa.
Huohotin ok
Öljyn pinta ok
stefa suorassa
hhp peräöljy. Vetoakseli kylläkin vanha, laakerikin uusittu.
CYG-6
Aktiivi
Viestit: 43
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 17:00
Auto: Mustang 1966. 289 coupe

Re: vetoakseli stefa

Viesti Kirjoittaja CYG-6 »

eikö pinjoni ole tuo mihin kardaani tulee.Vetoakseli on tuo vanteeseen päin oleva.
CYG-6
Aktiivi
Viestit: 43
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 17:00
Auto: Mustang 1966. 289 coupe

Re: vetoakseli stefa

Viesti Kirjoittaja CYG-6 »

Niinhan tuo on, vaihtoon vain. ei siihen mitään kunnollista poppa konstia ole.
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: vetoakseli stefa

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Onko vetarin stefoissa eroja? Mulla alkoi viime kesänä vaihdettu stefa taas tihkumaan öljyä ja on sitten vaihdettu jo mun aikana useempaan kertaan. Aina samalla puolella. Olisko vetarissa jotain feelua? 8.8 perä.

Ja tiedän, se on säteittäs huulitiiviste virallisesti.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: vetoakseli stefa

Viesti Kirjoittaja Fastback »

banjon pään suoruus kannattaa moutine sun tarkastaa, kuten kaara tuossa vihjailikin. Kaverin pick-upissa vastaava probleema, 2 stefaa menee vuodessa, kun akselin pää on saanut siipeensä - ei paljoa mutta hieman ja se riittää siihen, että uusi tiiviste alkaa vuotamaan x km jälkeen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: vetoakseli stefa

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Jepjep... Ihan kuiva oli ennen lauantain Ahveniston ratareissua. Reilu pari viikkoa olis aikaa ennen vähän kovempaa rääkkiä. Kattellaan ja kiitos vinkeistä.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: vetoakseli stefa

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

9 tuumaseen saa ainakin laakeria jossa on ulkokehällä o-rengas ura ja se o-rengas..
ei tarvii muuta tiivistystä ja mun ajossa pitäny jo useamman vuoden.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: vetoakseli stefa

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Aamulla duuniin lähtiessä oli taas kaksi tippaa vanteella.

Itseasiassa kun tutkin noita projekti kirjoituksia, niin stehva on vaihdettu toissa'kesänä viimeksi, ei viime kesänä. Ja kyllä, on kuskin puoli eli se puoli jossa ei huohotusta. Öljynä on marjapuurot eli RedLine Heavy Shock Prooffit. Oikean puoleinen stehva on vaihdettu vain yhden kerran ja sekin vain sen takia kun laakerit vaihdettiin joskus 3-4 vuotta sitten. Radalla en kyllä möyrynnyt kauheesti. Koko päivän aikana 4 x 3kierrosta, joista viimeinen aina jäähdyttely kierros. Sensijaan motarilla tuli hetkellisesti päästeltyä sen mitä tuo tötterö kulkee. Huohotinta en nyt mitenkään ole erityisemmin seurannut, kuin että se hattu kyllä siinä päällä heiluu ihan vapaana.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: vetoakseli stefa

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Mulla vuotaa myös kuskinpuoli rata-ajossa. muuten pysyy melko kuivana mutta radalla uittaa kuskinpuolen levyn öljyseksi.

mahtaisko tämmönen auttaa? ainakin vähän öljyä viilentää. tossa 91:sessä on vielä teräspeltinen peränkansi.

Kuva



sitten varmaan parempi vaihtoehto. tosin puuttuu laakerin tukipultit mitkä tossa trick flowssa on mutta on tuuletus venttiili.

Kuva

tässä vielä lisätietoja:
http://www.latemodelrestoration.com/ite ... -End-Cover

Trick flow on itelle jo tulossakin mutta näillä tiedoilla olisin varmaan ottanut mielummin ton Fordin vaikka täyttö ja tyhjenys tulpat puuttuukin. :roll:
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: vetoakseli stefa

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Onko tosiaan niin tyhmästi tehty akselin tiivistys, että stefa on laakerin ja laipan välissä. 8 ja 9 tuumasessa on laakerin sisäpuolella, elikkäs perärojujen puolella. Ja jos jostakin saa etsittyä alkuperäiset nahkahuulloksella tehdyt stefat, ne on melkeimpä ikuiset kun hyvin antaa öljyssä liota ennen asennusta. Nykyiset mustat muovi-kumisotku paskat ei kestä kuin asennuksen ja taas uusiksi, punaiset silikoni pohjaiset taas kestää paremmin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin