Talvikäynnistys!

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Talvikäynnistys!

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Ohjekirjassa sanottiin Mustang 95' GTS-mallin talvikäynnistyksistä, että yli -10 asteen pakkasissa ei saisi käynnistää ilman lohkolämmitystä auton ATK:n takia. Pitääkö paikkansa moinen väite???...Ei mulla kyllä mitään ajotietokonetta autossa ole tietääkseni. Kärsiikö kone/sähköt jotenkin siitä? :( Kysyn vain tulevien yöpakkasten vuoksi ja varmistaakseni asian. En saa talveksi tolppapaikkaa kun on niin suuret jonot taloyhtiöllä, eli ihan turha mennä asentamaan sisähaaraa. Auto on ulkona läpi yöt kun ei ole tallia. :cry:

Jani
95' GTS
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Kylla se varmaan kayntiin lahtee, ruisku kun on. Mulla luki ohjekirjan 1. painoksessa -10C ja kolmannessa -15 tai -20. Ongelmana on lahinna se, etta iso pata on kohmeessa ja atk ei oikein valttamatta ymmarra tilannetta oikein. Siella kun on sellainen moottorinohjaustietokone jemmassa pelkaajanpuolen jalkatilassa paneelin takana. Mitaan (hienoja?) vilkkuledeja tms ei nay, turha katsoa. Sen tietokoneen kanssa voi jutella kannettavalla ja erikoiskaapelilla, jos tarpeen. Kaapeleita loytyy netista etsimalla, esim googlella.

En suosittele kaynnistelya turhan usein ilman lammitysta. Ei tee hyvaa koneelle eika kukkarolle. Veda vaikka roikka ikkunan raosta parkkipaikalle. Roikan hinnan saastat bensassa varmaan parissa viikossa.. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Late »

Eipä nämä USA-Fordit sen kummempia käynnistettäviä ole kuin muutkaan ruiskuautot. Kyllä koneen voi aina käyntiin lyödä kunhan vain lähtee :wink: Tuo ohjekirjan teksti perustunee USA:n tiukkaan kuluttajalainsäädäntöön, autotehdasta ei voida osoittaa vastuulliseksi jos epäillään että moottori on rikkoutunut kylmäkäynnistyksen takia. Lisäksi USA:ssa on vielä rikkana rokassa heikkolaatuisemmat öljyt kuin täällä meillä. Perus jenkkiöljy onkin fiksua lämmittää ennen talvikäynnistystä, muuten voikin olla pitkän päälle ongelmia koneen kestävyyden kanssa.

Oletan että sulla on jotkut laadukkaat synteettiset koneessa, jos on niin ei muuta kuin käyntiin vain kylmälläkin. Ainakin omien kokemusten mukaan EEC-IV-ruiskukoneet käynnistyvät hyvin tosi kylmälläkin jos vain akussa riittää puhti. Kulutuksesta en sitten sanokaan mitään, tieto vain lisää tuskaa :lol:
Late

-84 Mustang SVO
Vastaa Viestiin