Eipä nämä USA-Fordit sen kummempia käynnistettäviä ole kuin muutkaan ruiskuautot. Kyllä koneen voi aina käyntiin lyödä kunhan vain lähtee

Tuo ohjekirjan teksti perustunee USA:n tiukkaan kuluttajalainsäädäntöön, autotehdasta ei voida osoittaa vastuulliseksi jos epäillään että moottori on rikkoutunut kylmäkäynnistyksen takia. Lisäksi USA:ssa on vielä rikkana rokassa heikkolaatuisemmat öljyt kuin täällä meillä. Perus jenkkiöljy onkin fiksua lämmittää ennen talvikäynnistystä, muuten voikin olla pitkän päälle ongelmia koneen kestävyyden kanssa.
Oletan että sulla on jotkut laadukkaat synteettiset koneessa, jos on niin ei muuta kuin käyntiin vain kylmälläkin. Ainakin omien kokemusten mukaan EEC-IV-ruiskukoneet käynnistyvät hyvin tosi kylmälläkin jos vain akussa riittää puhti. Kulutuksesta en sitten sanokaan mitään, tieto vain lisää tuskaa
