Kyseessä seuraavanlainen kokoonpano:
- 65 Mustang
- 289
- 600 vac
- RPM imusarja
- Reilusti portatut kannet 1,90/1,60
- Puristukset tulee karvan yli 10
- Shortyt
- C4 laatikko 2500 stall
- 3,4 perävälitys
Kierrostenrajoittajassa 6000 siru. Joskus vartilla viimeisiä tuhannesosia tavoiteltaessa voidaan käydä sen yläpuolella, varttiakaan ei tahkota jatkuvasti käydään vain kerran kesässä "tarkistamassa" kulkupuoli. Normaali liikennevalokiihdytyksissä vaihdot noin 5500 rpm.
Tavoitteena max 1000 rpm (mielellään alle) tyhjäkäyntiä käyvä kone, tyhjäkäynnistä saa kyllä kuulua ettei vakionokka ole paikallaan. Mitään varttimaileria ei ole tarkoitus rakentaa, vaan autoa käytetään kauppareissuilla, työmatkoilla ja kierrellään tapahtumissa. Joten kone saisi toimia hyvin alueella 1500-6000.
Nokaksi tulee retrofit HR se on selvää, mutta mikä.
Tuossa muutamia vaihtoehtoja mitä ollut esillä:
Lunati 55117: 218/228, 0.536/0.536, 112
Lunati 55114: 218/226, 0.500/0.510, 112
Comp 35-421-8: 218/224, 0.513/0.513, 110
Comp 35-424-8: 224/230, 0.513/0.513, 110
Perustelkaa mahdollisimman tarkkaan ehdotuksenne. Kokemukset ylläolevista tai vastaavanlaisista kokoonpanoista otetaan myös mielellään vastaan.
KIITOS erittäin paljon jo etukäteen osallistujille.