Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Mulla oli toi kaara keväthuollossa tänään ja huoltomies
kertoi vetolevyn olevan vähän kiero, josta johtuu aika-
ajoin esiintyvä "paukutus".
Mistä tiedän ostaa uuden oikeanlaisen ?
Auttakaa jos tiedätte.
ps.Tänään Mustangi ekaa kertaa mulla ajossa tienpäällä... (120km pelkkää hymyä).
jos on kerran rempan tarvetta niin ota loota turbiinin kanssa irti . niin sitten saat vetolevyn irti, niin tilaat sitten vaan samanlaisen jos muuten on toiminut.
Vetolevy voi mennä kieroon väärästä asennuksesta, eli jos turpiinissa on proppu,ja se ei tule vetolevyssä olevan kolonsa kohdalle, niin kiristäessä vääntää vetolevyn mutkalle.
Tapsa kirjoitti:jos on kerran rempan tarvetta niin ota loota turbiinin kanssa irti . niin sitten saat vetolevyn irti, niin tilaat sitten vaan samanlaisen jos muuten on toiminut.
Antakaas vielä vinkkiä mistä tilata uusi levy kun ottaa laatikon irti.
Saako noita tilattua ihan normi tarvikeliikkeen kautta ?
Tapsa kirjoitti:jos on kerran rempan tarvetta niin ota loota turbiinin kanssa irti . niin sitten saat vetolevyn irti, niin tilaat sitten vaan samanlaisen jos muuten on toiminut.
Antakaas vielä vinkkiä mistä tilata uusi levy kun ottaa laatikon irti.
Saako noita tilattua ihan normi tarvikeliikkeen kautta ?
Saa ja joillain on ehkä jopa hyllyssäkin, mulla ois yks käyttämätön vetolevy myynnissäkin.
Tapsa kirjoitti:jos on kerran rempan tarvetta niin ota loota turbiinin kanssa irti . niin sitten saat vetolevyn irti, niin tilaat sitten vaan samanlaisen jos muuten on toiminut.
Antakaas vielä vinkkiä mistä tilata uusi levy kun ottaa laatikon irti.
Saako noita tilattua ihan normi tarvikeliikkeen kautta ?
Saa ja joillain on ehkä jopa hyllyssäkin, mulla ois yks käyttämätön vetolevy myynnissäkin.
Ostan pois jos se vaan tohon käy ja hinta on kohtuullinen.
Vaihdettiin ölyt laatikkoon ja uusi suodatin joka tuli tiivisteen mukana ei sopinutkaan...
Vanhassa suodattimessa oli "uloke" joka peitti reijän laatikosta ja sielä alla oli
jousi. Uudessa suodattimessa tätä uloketta ei ollut.
-Auttaako toi laatikon ja siten oikeanlaisen vetolevyn tunnistuksessa ?
1965HT kirjoitti:Vaihdettiin ölyt laatikkoon ja uusi suodatin joka tuli tiivisteen mukana ei sopinutkaan...
Vanhassa suodattimessa oli "uloke" joka peitti reijän laatikosta ja sielä alla oli
jousi. Uudessa suodattimessa tätä uloketta ei ollut.
-Auttaako toi laatikon ja siten oikeanlaisen vetolevyn tunnistuksessa ?
Jäikö tuo jousen paikka siis nyt peittämättä kokonaan? Eli jousi ja sen takana oleva kara pois? Se on yksi laatikon toimintaan vaikuttavista venttiileistä, joten poistaa sitä ei voi.
C-4 Laatikon kuoressa ja etummaisessa servon kotelossa valunumero
alkaa esim.C5AE , C6AE silloin 65 vuoden tai 66vuoden tuotantoa
ja onko irroitettava turbiinikotelo ,öljynmittatikku laatikkoon
ja niissä on pestävä suodatin, 65-67 pitäs olla sama suodin 68-70 on erimallinen
onko sulla varmasti autosi orginaali vaihdelaatikko?
1965HT kirjoitti:Vaihdettiin ölyt laatikkoon ja uusi suodatin joka tuli tiivisteen mukana ei sopinutkaan...
Vanhassa suodattimessa oli "uloke" joka peitti reijän laatikosta ja sielä alla oli
jousi. Uudessa suodattimessa tätä uloketta ei ollut.
-Auttaako toi laatikon ja siten oikeanlaisen vetolevyn tunnistuksessa ?
Jäikö tuo jousen paikka siis nyt peittämättä kokonaan? Eli jousi ja sen takana oleva kara pois? Se on yksi laatikon toimintaan vaikuttavista venttiileistä, joten poistaa sitä ei voi.
Ei jäänyt pois. Puhdistettiin vanha ja käytettiin sitä kun ei ollut siihen hätään uutta saatavana.
Tapsa kirjoitti:C-4 Laatikon kuoressa ja etummaisessa servon kotelossa valunumero
alkaa esim.C5AE , C6AE silloin 65 vuoden tai 66vuoden tuotantoa
ja onko irroitettava turbiinikotelo ,öljynmittatikku laatikkoon
ja niissä on pestävä suodatin, 65-67 pitäs olla sama suodin 68-70 on erimallinen
onko sulla varmasti autosi orginaali vaihdelaatikko?
Vaihdelaatikosta en tiedä onko orkkis vai ei...
-Paskamaista kun on ite tämmönen tumpelo noiden autojen kans.
Tuntuu vaan niin typerältä kysellä kaikkea muille päivänselviä asioita.
Kiitos kun viitsitte jeesata
Tapsa kirjoitti:C-4 Laatikon kuoressa ja etummaisessa servon kotelossa valunumero
alkaa esim.C5AE , C6AE silloin 65 vuoden tai 66vuoden tuotantoa
ja onko irroitettava turbiinikotelo ,öljynmittatikku laatikkoon
ja niissä on pestävä suodatin, 65-67 pitäs olla sama suodin 68-70 on erimallinen
onko sulla varmasti autosi orginaali vaihdelaatikko?
Öljynmittatikku laatikkoon ? Eikö tossa tuoreemmassa versiossa ole ?