VETOLEVY 289/C4

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
1965HT
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
Auto: Mustang SR 4**-69
Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki

VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja 1965HT »

Mulla oli toi kaara keväthuollossa tänään ja huoltomies
kertoi vetolevyn olevan vähän kiero, josta johtuu aika-
ajoin esiintyvä "paukutus".
Mistä tiedän ostaa uuden oikeanlaisen ?
Auttakaa jos tiedätte.

ps.Tänään Mustangi ekaa kertaa mulla ajossa tienpäällä... :D (120km pelkkää hymyä).
***385 SERIES***
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

vanhempi 65-67 C4 turbiinin 10.5" pultti jaolla ja uudempi 68-70 11.75"pulttijako
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Muista myös oikea tasapainotus. Eli kohdallasi 28 oz. Muistaakseni... korjatkoon joku jos olen väärässä.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

jos on kerran rempan tarvetta niin ota loota turbiinin kanssa irti . niin sitten saat vetolevyn irti, niin tilaat sitten vaan samanlaisen jos muuten on toiminut.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Vetolevy voi mennä kieroon väärästä asennuksesta, eli jos turpiinissa on proppu,ja se ei tule vetolevyssä olevan kolonsa kohdalle, niin kiristäessä vääntää vetolevyn mutkalle.
:krooh:
Avatar
1965HT
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
Auto: Mustang SR 4**-69
Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja 1965HT »

Tapsa kirjoitti:jos on kerran rempan tarvetta niin ota loota turbiinin kanssa irti . niin sitten saat vetolevyn irti, niin tilaat sitten vaan samanlaisen jos muuten on toiminut.
Antakaas vielä vinkkiä mistä tilata uusi levy kun ottaa laatikon irti.
Saako noita tilattua ihan normi tarvikeliikkeen kautta ?
***385 SERIES***
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

1965HT kirjoitti:
Tapsa kirjoitti:jos on kerran rempan tarvetta niin ota loota turbiinin kanssa irti . niin sitten saat vetolevyn irti, niin tilaat sitten vaan samanlaisen jos muuten on toiminut.
Antakaas vielä vinkkiä mistä tilata uusi levy kun ottaa laatikon irti.
Saako noita tilattua ihan normi tarvikeliikkeen kautta ?
Saa ja joillain on ehkä jopa hyllyssäkin, mulla ois yks käyttämätön vetolevy myynnissäkin.
Go tell Alice....
Avatar
1965HT
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
Auto: Mustang SR 4**-69
Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja 1965HT »

Aku_81 kirjoitti:
1965HT kirjoitti:
Tapsa kirjoitti:jos on kerran rempan tarvetta niin ota loota turbiinin kanssa irti . niin sitten saat vetolevyn irti, niin tilaat sitten vaan samanlaisen jos muuten on toiminut.
Antakaas vielä vinkkiä mistä tilata uusi levy kun ottaa laatikon irti.
Saako noita tilattua ihan normi tarvikeliikkeen kautta ?
Saa ja joillain on ehkä jopa hyllyssäkin, mulla ois yks käyttämätön vetolevy myynnissäkin.
Ostan pois jos se vaan tohon käy ja hinta on kohtuullinen.
***385 SERIES***
Avatar
1965HT
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
Auto: Mustang SR 4**-69
Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja 1965HT »

Vaihdettiin ölyt laatikkoon ja uusi suodatin joka tuli tiivisteen mukana ei sopinutkaan...
Vanhassa suodattimessa oli "uloke" joka peitti reijän laatikosta ja sielä alla oli
jousi. Uudessa suodattimessa tätä uloketta ei ollut.
-Auttaako toi laatikon ja siten oikeanlaisen vetolevyn tunnistuksessa ?
***385 SERIES***
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja SamiM »

1965HT kirjoitti:Vaihdettiin ölyt laatikkoon ja uusi suodatin joka tuli tiivisteen mukana ei sopinutkaan...
Vanhassa suodattimessa oli "uloke" joka peitti reijän laatikosta ja sielä alla oli
jousi. Uudessa suodattimessa tätä uloketta ei ollut.
-Auttaako toi laatikon ja siten oikeanlaisen vetolevyn tunnistuksessa ?
Jäikö tuo jousen paikka siis nyt peittämättä kokonaan? Eli jousi ja sen takana oleva kara pois? Se on yksi laatikon toimintaan vaikuttavista venttiileistä, joten poistaa sitä ei voi.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

C-4 Laatikon kuoressa ja etummaisessa servon kotelossa valunumero
alkaa esim.C5AE , C6AE silloin 65 vuoden tai 66vuoden tuotantoa
ja onko irroitettava turbiinikotelo ,öljynmittatikku laatikkoon
ja niissä on pestävä suodatin, 65-67 pitäs olla sama suodin 68-70 on erimallinen
onko sulla varmasti autosi orginaali vaihdelaatikko?
Avatar
1965HT
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
Auto: Mustang SR 4**-69
Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja 1965HT »

SamiM kirjoitti:
1965HT kirjoitti:Vaihdettiin ölyt laatikkoon ja uusi suodatin joka tuli tiivisteen mukana ei sopinutkaan...
Vanhassa suodattimessa oli "uloke" joka peitti reijän laatikosta ja sielä alla oli
jousi. Uudessa suodattimessa tätä uloketta ei ollut.
-Auttaako toi laatikon ja siten oikeanlaisen vetolevyn tunnistuksessa ?
Jäikö tuo jousen paikka siis nyt peittämättä kokonaan? Eli jousi ja sen takana oleva kara pois? Se on yksi laatikon toimintaan vaikuttavista venttiileistä, joten poistaa sitä ei voi.
Ei jäänyt pois. Puhdistettiin vanha ja käytettiin sitä kun ei ollut siihen hätään uutta saatavana.
***385 SERIES***
Avatar
1965HT
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
Auto: Mustang SR 4**-69
Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja 1965HT »

Tapsa kirjoitti:C-4 Laatikon kuoressa ja etummaisessa servon kotelossa valunumero
alkaa esim.C5AE , C6AE silloin 65 vuoden tai 66vuoden tuotantoa
ja onko irroitettava turbiinikotelo ,öljynmittatikku laatikkoon
ja niissä on pestävä suodatin, 65-67 pitäs olla sama suodin 68-70 on erimallinen
onko sulla varmasti autosi orginaali vaihdelaatikko?
Vaihdelaatikosta en tiedä onko orkkis vai ei...
-Paskamaista kun on ite tämmönen tumpelo noiden autojen kans.
Tuntuu vaan niin typerältä kysellä kaikkea muille päivänselviä asioita.
Kiitos kun viitsitte jeesata :oops:
***385 SERIES***
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Eipä kestä. auton alle vaan, vain sillä ne asiat usein selkiää..
Avatar
1965HT
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
Auto: Mustang SR 4**-69
Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki

Re: VETOLEVY 289/C4

Viesti Kirjoittaja 1965HT »

Tapsa kirjoitti:C-4 Laatikon kuoressa ja etummaisessa servon kotelossa valunumero
alkaa esim.C5AE , C6AE silloin 65 vuoden tai 66vuoden tuotantoa
ja onko irroitettava turbiinikotelo ,öljynmittatikku laatikkoon
ja niissä on pestävä suodatin, 65-67 pitäs olla sama suodin 68-70 on erimallinen
onko sulla varmasti autosi orginaali vaihdelaatikko?
Öljynmittatikku laatikkoon ? Eikö tossa tuoreemmassa versiossa ole ?
***385 SERIES***
Vastaa Viestiin