Etutukivarsista

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Etutukivarsista

Viesti Kirjoittaja mussette »

Olisiko ao. putiikin etutukivarsista ratkaisua parempaan ajettavuuteen.
Ylä ja alatukivarsien hinta näkyi olevan yli 700$. Onko ko. tai muista vastaavista kokemuksia. Onko kukaan kokeillu Coil Overeita eteen esim. QA1:ä .
Omassa on Arning muunnos ja progressiiviset paksut etujouset.
Ajettavuus huononee pääasiassa kovassa kiihdytyksessä jolloin keula alkaa keventymään. ( uusi Flaming riverin simpukkakin on laitettu).
Autoni ei ole rata eikä kiihdytysauto vaan tarkoituksenani lienee hakea kumpaankin parempaa ajettavuutta. Takana middle eye jouset ja vakaaja, apurunkokin on tehty. Onko kukaan laittanut Coil Overeita taakse? Pienellä vahvistuksella yläpäähän mielestäni näyttäisi mahdolliselta.

http://www.maierracing.com/
Vanhoja Fordeja
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Etutukivarsista

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

mussette kirjoitti: Ajettavuus huononee pääasiassa kovassa kiihdytyksessä jolloin keula alkaa keventymään.

Onko kukaan laittanut Coil Overeita taakse? Pienellä vahvistuksella yläpäähän mielestäni näyttäisi mahdolliselta.
Eteen säädettävät Konit tms. ja siitä sitten ulosjoustoa säätämään.

On varmasti. Ekana tulee mieleen kansikuva 2000/3 Corralista, se tosin taisi olla Brasiliassa otettu.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Hmm. eli auton suunta vakavuus lienee ongalma. Paljonko on casteria?

itsellä oli ainakin vieläå viime kesänä casteria kateissa. Ilmenee varsinkin uraherkkyytenä.
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mussette »

Antti66HT kirjoitti:Hmm. eli auton suunta vakavuus lienee ongalma. Paljonko on casteria?

itsellä oli ainakin vieläå viime kesänä casteria kateissa. Ilmenee varsinkin uraherkkyytenä.
Camberi ja caster laitettu Shelby asetusten mukaan, asteita en nyt muista.
Vanhoja Fordeja
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mussette »

Vanhoja Fordeja
JTS
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 08 Kesä 2006, 21:19
Paikkakunta: Somero

Viesti Kirjoittaja JTS »

http://www.nzmustang.com/Newintoold/newintoold.htm

Tuolla on noita eri alustan päivitys vaihtoehtoja.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

mussette kirjoitti:http://www.totalcontrolproducts.com/products.html

Oliko niitä muita?
Global West varteenotettava vaihtoehto.
http://www.globalwest.net/
Kuva
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

Yksi suurimmista Earlyjen jousituksen perusongelmista on periaatteessa geometriatasolla ( jousen liikesuhde ) sama kuin FOX / SN Mustangeissakin:
Pyörän liikkeiden hyvä kontrollointi epätasaisuuksien yli ilman että ajomukavuus kohtuuttomasti kärsisi ei ole mahdollista jousen ja iskunvaimentimen ollessa vakio paikalla n. keskellä ylätukivartta. Tällöin tien epätasaisuudet kulkeutuvat enimmäkseen suoraan koriin jolloin pyörän kosketus tiehen on huono.

Kuva

Muuttamalla jousen ja iskunvaimentimen kiinnitys lähemmäksi pyörää alatukivarteen siirtää voimat enemmän jouseen ja iskunvaimennukseen jolloin niitä on helpompi hallita ja samalla ajomukavuus paranee huomattavasti.

Tämä ominaisuus on tärkeä ymmärtää koska se vaikuttaa ratkaisevasti millä tavalla lähtee jousitusta parantamaan ja kuinka pitkälle sen halutaan paranevan.


Useimmille riittävillä Arning- muutoksella, uretaanipuslilla, jäykemmillä jousilla ja vakaajalla päästään vakiotukivarsillakin huomattavaan parannukseen ja saadaan pyörän liikkeet jo vakiota paremmin kontrolloitua. Alatukivarsi on tällöin syytä pitää n. 90 asteen kulmassa bindingin välttämiseksi. Aftermarket alatukivarren metallinivel antaisi tarvittaessa myös lievän etupyörän eteenpäin vedon ja siten paremman kääntyvyyden. Isommilla Caster kulmilla vakion simpukkaohjauksen epätarkkuus saattaa korostua huomattavastikin ja menosta tulla suorallakin kulmikasta erityisesti uraisilla teillä. Alatukivarsien kiinityskorvat tulisi myös yhdistää toisiinsa niiden repeilyn välttämiseksi.

Total Control Productin ylätukivarren etuna on vanttiruuvit joilla on helppo säätää Casteria ja Camberia. Muutenkin miellän että TCP on toteuttanut parhaiten jousitusratkaisut ja on lisäksi suhteellisen edullinen tehokkaasta valmistustekniikasta johtuen. Toki Global West on ehdottomasti myös huippulaatua! Molempia merkkejä on asennettu mutta erityisesti täydellisissä Coil Ower jousituksissa olen suosinut TCP:tä jotka ovat toimineet ltodella loistavasti.

Iskareihin kannattaa myös kiinnittää huomiota ja näissä vaikkapa QA1 ja VariShock antavat tarvittaessa riittävän pitkälle ulottuvan säädön tarvittaessa erikseen sisään ja ulosvaimennukseen.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mussette »

No niin, TCP:n Coil Over setti tulee. On kyllä mielenkiintoista nähdä miten auto tulee muuttumaan.
Vanhoja Fordeja
Vastaa Viestiin