katalysaattorit pois...

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
arttu
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Touko 2007, 22:30

katalysaattorit pois...

Viesti Kirjoittaja arttu »

Miten käytännössä käy...ajattelin ottaa kaikki 4 kattia pois ja laittaa hyvin virtaavan vaimentimen tilalle. Koska autossa on etu ja takalambda niin sytyttääkö kyseinen homma vikavalon? Taka lambdahan seuraa kuinka katti toimii...Liekkö loppujen lopuksi koko hommasta vaikusta tehoihin..... :? Auto on -96 cobra
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Käsittääkseni tuonaikaiset katalysaattorit ei tehoja syö, tai ainakin se on pientä syömistä ? Sitäpaitsi kumpi nyt on tärkeämpi,pienet päästöt vai pieni tehonlisä :roll:
:krooh:
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Periaate kysymyksiä. Itselläni ei kattia ole yhdessäkään autossa, eikä tule. http://www.nic.fi/~moutine/mustang/pa.jpg Katithan ahdistavat aina yläkierroksilla, ja Cobrahan on hieman kierroskone. Cossu Scorpin BOA koneessa tehon lisä oli 15hp.

Takalambdat ovat vain seurantaan. Sytyttävät kyllä CEL:in, mutta ei vaikuta koneen toimintaan muuten. Nille kyllä myydään eliminaattoreita, mutta ovat vissiin toiminnaltaan kovin epäluotettavia. Itse nyppäsin koko polttimon pois ja odottelen aikoja parempia, eli joku firma (HHp?) joskus saisi pelit ja vehkeet jolla puukottaa ECU:n ohjelmasta kaikki turha pois.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Anna olla vaan. Ei ne niin paljoa siellä ahdista, että niiden poistamisen oikeasti ajossa huomaisit.
Vielä näitä harrastepelejä ei hirveästi katsastella tien päällä, mutta jos tuo kattien tiputtelu ja kaasuilla ajo kovin paljon yleistyy, niin sittenpä sitä nökötetään koko harrastajaporukka tien laidassa harva se päivä.
Ja toisaalta, jos lähtee tuolle laittomalle tielle, niin eikö se kannata jos sitten vaikka turbottaa? Sen jo alkaa huomata kulkupuolessakin :wink: .
-71 HT 351C 4v
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Kun mulla oli Californian mallia oleva -96 GT jossa oli siis kuus kattia, tein uuden etuputken jossa oli vain katti per puoli, ei syttynyt vikavalo ja meni ongelmitta katsastuksessa päästöistä läpi. Eikä valo syttynyt silloinkaan kun toisen katin sisukset kolisivat irrallaan pöntössä. Noin perstuntumalta en muuta eroa huomannut kun että äänet hieman isoni. :)
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

MouTine kirjoitti:Itse nyppäsin koko polttimon pois .
Mitens Suomessa, pitääkö sen CES-valon vilkahtaa käynnistettäessä? Jenkeissä kait kaikissa osavaltioissa sen valon pitää syttyä juuri tuon lampun irroitus -kikan takia.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
arttu
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Touko 2007, 22:30

katti

Viesti Kirjoittaja arttu »

Niin....taidan tehdä niin että otan 4 katista 2 pois niin tartte vikavalon polttimoa irroittaa..eiköhän se noinkin mene katsastuksesta läpi. H-putken jos vaihtais vielä X malliseen niin siinä on ihan riittävästi pakoputki remppaa :)
Tekis vaan mieli saada lisää voimaa....ilman ahdinta
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: katti

Viesti Kirjoittaja MouTine »

arttu kirjoitti:Niin....taidan tehdä niin että otan 4 katista 2 pois niin tartte vikavalon polttimoa irroittaa..eiköhän se noinkin mene katsastuksesta läpi. H-putken jos vaihtais vielä X malliseen niin siinä on ihan riittävästi pakoputki remppaa :)
Tekis vaan mieli saada lisää voimaa....ilman ahdinta
Ilman ahdinta ei kuuhun mennä, mutta vaparin virittämiseen pätee hyvä sanonta... Pienistä joista syntyy puro, mutta eihän nämä pussihousut sitä usko. =)
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Pussihousuksi en oikein voi tunnustautua.
Mutta jos puolentoista tonnin autoon lähdetään hakemaan lisää kulkupuolta riipimällä katit irti, niin ollaan kyllä tosi pienen puron äärellä.
Ennemmin lähtisin vaikka keventämään autoa, tai parantamaan alustaa; kymmenen hevosvoiman lisäys parantaa varttimailiaikaa ehkä kympillä. Huomaako sitä liikennevalokiihdytyksissä?
Tää nyt on vaan mun näkemys, jokainen tietysti tekee autolleen mitä haluaa, mutta jos se hankaloittaa muiden harrastusta tai heikentää yleistä suhtautumista harrasteautoiluun, niin kannattaa mennä itseensä.
-71 HT 351C 4v
arttu
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Touko 2007, 22:30

niin..

Viesti Kirjoittaja arttu »

harmi80 kirjoitti:Pussihousuksi en oikein voi tunnustautua.
Mutta jos puolentoista tonnin autoon lähdetään hakemaan lisää kulkupuolta riipimällä katit irti, niin ollaan kyllä tosi pienen puron äärellä.
Ennemmin lähtisin vaikka keventämään autoa, tai parantamaan alustaa; kymmenen hevosvoiman lisäys parantaa varttimailiaikaa ehkä kympillä. Huomaako sitä liikennevalokiihdytyksissä?
Tää nyt on vaan mun näkemys, jokainen tietysti tekee autolleen mitä haluaa, mutta jos se hankaloittaa muiden harrastusta tai heikentää yleistä suhtautumista harrasteautoiluun, niin kannattaa mennä itseensä.
Niin..en ajatellutkaan että kattien poisto ois oikotie onneen!! Muotoilin hieman väärin lauseen :) Jos sen 10 heppaa saa kattien poistolla lisää olen tyytyväinen vaikka se ei siihen varttimailiin vaikuttaiskaan :( Tahdon voimaa lisää ja aloitan sen kattien poistolla... Hyviä ehdotuksia tehon lisäykseen ilman ahdinta otetaan vastaan.....
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: niin..

Viesti Kirjoittaja MouTine »

arttu kirjoitti:
harmi80 kirjoitti:Pussihousuksi en oikein voi tunnustautua.
Mutta jos puolentoista tonnin autoon lähdetään hakemaan lisää kulkupuolta riipimällä katit irti, niin ollaan kyllä tosi pienen puron äärellä.
Ennemmin lähtisin vaikka keventämään autoa, tai parantamaan alustaa; kymmenen hevosvoiman lisäys parantaa varttimailiaikaa ehkä kympillä. Huomaako sitä liikennevalokiihdytyksissä?
Tää nyt on vaan mun näkemys, jokainen tietysti tekee autolleen mitä haluaa, mutta jos se hankaloittaa muiden harrastusta tai heikentää yleistä suhtautumista harrasteautoiluun, niin kannattaa mennä itseensä.
Niin..en ajatellutkaan että kattien poisto ois oikotie onneen!! Muotoilin hieman väärin lauseen :) Jos sen 10 heppaa saa kattien poistolla lisää olen tyytyväinen vaikka se ei siihen varttimailiin vaikuttaiskaan :( Tahdon voimaa lisää ja aloitan sen kattien poistolla... Hyviä ehdotuksia tehon lisäykseen ilman ahdinta otetaan vastaan.....
Tää on aika hassu juttu. Jos olisit kysynyt saman kysymyksen koskien jotain Foxy GT:tä, niin jengi olisi varmasti ollut ihan toista mieltä. Tehoa tulisi niin saatanasti.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Eipä se tuo lisää edes tuota kymmentä heppaa, kyllä se kattikin kannattaa paremin virtaavaan vaihtaa, mutta vasta kun on muuta vaihdettu, kannet, imusarja, yms.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Vee8 kirjoitti:Eipä se tuo lisää edes tuota kymmentä heppaa, kyllä se kattikin kannattaa paremin virtaavaan vaihtaa, mutta vasta kun on muuta vaihdettu, kannet, imusarja, yms.
Mä olen kyllä tästä aivan erimieltä. Koska kellään ei ole esittää mitään todellisia mittaus raportteja, niin lienee parempi kysyjän tehdä omat päätöksensä.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
antti_a-86
Hiljaisempi
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 17:30

Viesti Kirjoittaja antti_a-86 »

itse olen kuullut että ovat tukkoiset noi katit että kannattaa vaihtaa vapaamminvirtaaviin viri katteihin niin pääsee helpoimmalla ja menee katastuksesta läpi, mulla oli suorat putket kattien tilalla ja mitään valoja ei syttyny äänet kasvo ja kyllä se ehkä hiukan tehoakin toi
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Mun veikkaus on, että saa olla kyllä jo aika tukkoiset kissat, että yli kymmenen heppaa tulee lisää. Tää menee vähän samaan kategoriaan vv-suodattimien ja parempien tulpanjohtojen kanssa.
Eikös GTI-lehti "virittänyt" oikein isolla rahalla 156 Alfaa joku vuosi sitten; oli putkea, lastua ja suodatinta. Tehot ei vissiin tippuneet kovin paljon yli kymmentä prosenttia :lol: .
Mutta en siis todellakaan ole dynottanut yhtään autoa ennen ja jälkeen kissojen poiston, mutta kun sopiva uhri sattuu eteen, niin lupaan sen testata.
-71 HT 351C 4v
Vastaa Viestiin