
katalysaattorit pois...
katalysaattorit pois...
Miten käytännössä käy...ajattelin ottaa kaikki 4 kattia pois ja laittaa hyvin virtaavan vaimentimen tilalle. Koska autossa on etu ja takalambda niin sytyttääkö kyseinen homma vikavalon? Taka lambdahan seuraa kuinka katti toimii...Liekkö loppujen lopuksi koko hommasta vaikusta tehoihin.....
Auto on -96 cobra

svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Periaate kysymyksiä. Itselläni ei kattia ole yhdessäkään autossa, eikä tule. http://www.nic.fi/~moutine/mustang/pa.jpg Katithan ahdistavat aina yläkierroksilla, ja Cobrahan on hieman kierroskone. Cossu Scorpin BOA koneessa tehon lisä oli 15hp.
Takalambdat ovat vain seurantaan. Sytyttävät kyllä CEL:in, mutta ei vaikuta koneen toimintaan muuten. Nille kyllä myydään eliminaattoreita, mutta ovat vissiin toiminnaltaan kovin epäluotettavia. Itse nyppäsin koko polttimon pois ja odottelen aikoja parempia, eli joku firma (HHp?) joskus saisi pelit ja vehkeet jolla puukottaa ECU:n ohjelmasta kaikki turha pois.
Takalambdat ovat vain seurantaan. Sytyttävät kyllä CEL:in, mutta ei vaikuta koneen toimintaan muuten. Nille kyllä myydään eliminaattoreita, mutta ovat vissiin toiminnaltaan kovin epäluotettavia. Itse nyppäsin koko polttimon pois ja odottelen aikoja parempia, eli joku firma (HHp?) joskus saisi pelit ja vehkeet jolla puukottaa ECU:n ohjelmasta kaikki turha pois.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Anna olla vaan. Ei ne niin paljoa siellä ahdista, että niiden poistamisen oikeasti ajossa huomaisit.
Vielä näitä harrastepelejä ei hirveästi katsastella tien päällä, mutta jos tuo kattien tiputtelu ja kaasuilla ajo kovin paljon yleistyy, niin sittenpä sitä nökötetään koko harrastajaporukka tien laidassa harva se päivä.
Ja toisaalta, jos lähtee tuolle laittomalle tielle, niin eikö se kannata jos sitten vaikka turbottaa? Sen jo alkaa huomata kulkupuolessakin
.
Vielä näitä harrastepelejä ei hirveästi katsastella tien päällä, mutta jos tuo kattien tiputtelu ja kaasuilla ajo kovin paljon yleistyy, niin sittenpä sitä nökötetään koko harrastajaporukka tien laidassa harva se päivä.
Ja toisaalta, jos lähtee tuolle laittomalle tielle, niin eikö se kannata jos sitten vaikka turbottaa? Sen jo alkaa huomata kulkupuolessakin

-71 HT 351C 4v
Kun mulla oli Californian mallia oleva -96 GT jossa oli siis kuus kattia, tein uuden etuputken jossa oli vain katti per puoli, ei syttynyt vikavalo ja meni ongelmitta katsastuksessa päästöistä läpi. Eikä valo syttynyt silloinkaan kun toisen katin sisukset kolisivat irrallaan pöntössä. Noin perstuntumalta en muuta eroa huomannut kun että äänet hieman isoni. 

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Mitens Suomessa, pitääkö sen CES-valon vilkahtaa käynnistettäessä? Jenkeissä kait kaikissa osavaltioissa sen valon pitää syttyä juuri tuon lampun irroitus -kikan takia.MouTine kirjoitti:Itse nyppäsin koko polttimon pois .
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
katti
Niin....taidan tehdä niin että otan 4 katista 2 pois niin tartte vikavalon polttimoa irroittaa..eiköhän se noinkin mene katsastuksesta läpi. H-putken jos vaihtais vielä X malliseen niin siinä on ihan riittävästi pakoputki remppaa
Tekis vaan mieli saada lisää voimaa....ilman ahdinta

Tekis vaan mieli saada lisää voimaa....ilman ahdinta
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Re: katti
Ilman ahdinta ei kuuhun mennä, mutta vaparin virittämiseen pätee hyvä sanonta... Pienistä joista syntyy puro, mutta eihän nämä pussihousut sitä usko. =)arttu kirjoitti:Niin....taidan tehdä niin että otan 4 katista 2 pois niin tartte vikavalon polttimoa irroittaa..eiköhän se noinkin mene katsastuksesta läpi. H-putken jos vaihtais vielä X malliseen niin siinä on ihan riittävästi pakoputki remppaa![]()
Tekis vaan mieli saada lisää voimaa....ilman ahdinta
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Pussihousuksi en oikein voi tunnustautua.
Mutta jos puolentoista tonnin autoon lähdetään hakemaan lisää kulkupuolta riipimällä katit irti, niin ollaan kyllä tosi pienen puron äärellä.
Ennemmin lähtisin vaikka keventämään autoa, tai parantamaan alustaa; kymmenen hevosvoiman lisäys parantaa varttimailiaikaa ehkä kympillä. Huomaako sitä liikennevalokiihdytyksissä?
Tää nyt on vaan mun näkemys, jokainen tietysti tekee autolleen mitä haluaa, mutta jos se hankaloittaa muiden harrastusta tai heikentää yleistä suhtautumista harrasteautoiluun, niin kannattaa mennä itseensä.
Mutta jos puolentoista tonnin autoon lähdetään hakemaan lisää kulkupuolta riipimällä katit irti, niin ollaan kyllä tosi pienen puron äärellä.
Ennemmin lähtisin vaikka keventämään autoa, tai parantamaan alustaa; kymmenen hevosvoiman lisäys parantaa varttimailiaikaa ehkä kympillä. Huomaako sitä liikennevalokiihdytyksissä?
Tää nyt on vaan mun näkemys, jokainen tietysti tekee autolleen mitä haluaa, mutta jos se hankaloittaa muiden harrastusta tai heikentää yleistä suhtautumista harrasteautoiluun, niin kannattaa mennä itseensä.
-71 HT 351C 4v
niin..
Niin..en ajatellutkaan että kattien poisto ois oikotie onneen!! Muotoilin hieman väärin lauseenharmi80 kirjoitti:Pussihousuksi en oikein voi tunnustautua.
Mutta jos puolentoista tonnin autoon lähdetään hakemaan lisää kulkupuolta riipimällä katit irti, niin ollaan kyllä tosi pienen puron äärellä.
Ennemmin lähtisin vaikka keventämään autoa, tai parantamaan alustaa; kymmenen hevosvoiman lisäys parantaa varttimailiaikaa ehkä kympillä. Huomaako sitä liikennevalokiihdytyksissä?
Tää nyt on vaan mun näkemys, jokainen tietysti tekee autolleen mitä haluaa, mutta jos se hankaloittaa muiden harrastusta tai heikentää yleistä suhtautumista harrasteautoiluun, niin kannattaa mennä itseensä.


svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Re: niin..
Tää on aika hassu juttu. Jos olisit kysynyt saman kysymyksen koskien jotain Foxy GT:tä, niin jengi olisi varmasti ollut ihan toista mieltä. Tehoa tulisi niin saatanasti.arttu kirjoitti:Niin..en ajatellutkaan että kattien poisto ois oikotie onneen!! Muotoilin hieman väärin lauseenharmi80 kirjoitti:Pussihousuksi en oikein voi tunnustautua.
Mutta jos puolentoista tonnin autoon lähdetään hakemaan lisää kulkupuolta riipimällä katit irti, niin ollaan kyllä tosi pienen puron äärellä.
Ennemmin lähtisin vaikka keventämään autoa, tai parantamaan alustaa; kymmenen hevosvoiman lisäys parantaa varttimailiaikaa ehkä kympillä. Huomaako sitä liikennevalokiihdytyksissä?
Tää nyt on vaan mun näkemys, jokainen tietysti tekee autolleen mitä haluaa, mutta jos se hankaloittaa muiden harrastusta tai heikentää yleistä suhtautumista harrasteautoiluun, niin kannattaa mennä itseensä.Jos sen 10 heppaa saa kattien poistolla lisää olen tyytyväinen vaikka se ei siihen varttimailiin vaikuttaiskaan
Tahdon voimaa lisää ja aloitan sen kattien poistolla... Hyviä ehdotuksia tehon lisäykseen ilman ahdinta otetaan vastaan.....
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Eipä se tuo lisää edes tuota kymmentä heppaa, kyllä se kattikin kannattaa paremin virtaavaan vaihtaa, mutta vasta kun on muuta vaihdettu, kannet, imusarja, yms.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Mä olen kyllä tästä aivan erimieltä. Koska kellään ei ole esittää mitään todellisia mittaus raportteja, niin lienee parempi kysyjän tehdä omat päätöksensä.Vee8 kirjoitti:Eipä se tuo lisää edes tuota kymmentä heppaa, kyllä se kattikin kannattaa paremin virtaavaan vaihtaa, mutta vasta kun on muuta vaihdettu, kannet, imusarja, yms.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 25 Tammi 2007, 17:30
Mun veikkaus on, että saa olla kyllä jo aika tukkoiset kissat, että yli kymmenen heppaa tulee lisää. Tää menee vähän samaan kategoriaan vv-suodattimien ja parempien tulpanjohtojen kanssa.
Eikös GTI-lehti "virittänyt" oikein isolla rahalla 156 Alfaa joku vuosi sitten; oli putkea, lastua ja suodatinta. Tehot ei vissiin tippuneet kovin paljon yli kymmentä prosenttia
.
Mutta en siis todellakaan ole dynottanut yhtään autoa ennen ja jälkeen kissojen poiston, mutta kun sopiva uhri sattuu eteen, niin lupaan sen testata.
Eikös GTI-lehti "virittänyt" oikein isolla rahalla 156 Alfaa joku vuosi sitten; oli putkea, lastua ja suodatinta. Tehot ei vissiin tippuneet kovin paljon yli kymmentä prosenttia

Mutta en siis todellakaan ole dynottanut yhtään autoa ennen ja jälkeen kissojen poiston, mutta kun sopiva uhri sattuu eteen, niin lupaan sen testata.
-71 HT 351C 4v