C4 alipainemodulaattorista
- Homer65
- Over The Top
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Viesti:
C4 alipainemodulaattorista
Kas kun Kauhajoen stripillä ollessa, toi C4.nen vaihtoi, noin 4500rpm kohdalla ja se oli liian aikasin. Vaihtamista olisi voinut säätä tosta modulaattorista, mutta se on niin pas...sa paikassa ettei viitsinyt. Auto ylös, ryömiä alle ja kuumien putkien välistä yrittää säätää. Palaneet kädet olisi ollut todennäköinen lopputulos. No tästä johdattelin ajatuksen: "mites jos laittaisi säädettävän venttiilin alipaineletkuun, konehuoneen puolelle, mistä olisi helppoa säätää alipainetta".
Vanha, laatikkoon menevä letkunpätkä, oli nimittäin kovettunut ja vuosi hiukan. Tuolloin vaihtokohta oli hiukan yli 5000rpm ja aika 1/4 maililla parempi, vaikka oli lukoton perä ja välitys 1:2,8 luokkaa, nyt lukko ja 1:3,25 välitys.
Toimiiko tuollainen venttiili? En ainakaan tälää hetkellä ole kiinnostunut manuaalista, vaikka se radalla olisikin hauskempi ja varmasti parempi/nopeampi.
Vanha, laatikkoon menevä letkunpätkä, oli nimittäin kovettunut ja vuosi hiukan. Tuolloin vaihtokohta oli hiukan yli 5000rpm ja aika 1/4 maililla parempi, vaikka oli lukoton perä ja välitys 1:2,8 luokkaa, nyt lukko ja 1:3,25 välitys.
Toimiiko tuollainen venttiili? En ainakaan tälää hetkellä ole kiinnostunut manuaalista, vaikka se radalla olisikin hauskempi ja varmasti parempi/nopeampi.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Nappaa se letku kokonaan irti koneen puolelta sillon kun ajat stripillä (ja sit tietysti reikä umpeen kaasarista/imusarjasta ettei vedä ylimääräisiä ilmoja koneeseen).
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Chevy Business Coupe -41
- Homer65
- Over The Top
- Viesti:
Joops! Tolla tavalla, missäs kohtaa vaihto tapahtuu? Sitten kun venat alkaa kilkattamaan? Ajatuksena olisikin päästä säätämään tota vaihtopaikkaa, varsinkin kun tota kierroksen rajotintakkaan ei tällä hetkellä ole. Mitään takeita ei ole, että koneessa pysyy rojut sisällä esim. 6000rpm. ssä.
No jos letku on irti, loota luulee että on kaasu pohjassa eli vaihto tapahtuu luultavasti jossain 5000-5500 kohdalla. Minä ajoin kaksi kesää kadulla ja stripillä ilman letkua.
Jos ei sulla kone kestä 6000 eikä ole rajottajaa, niin eikös se ole vähän turhaa mennä radalle riivaamaan
Jos ei sulla kone kestä 6000 eikä ole rajottajaa, niin eikös se ole vähän turhaa mennä radalle riivaamaan

Mustang GT -96
Chevy Business Coupe -41
Chevy Business Coupe -41
- Homer65
- Over The Top
- Viesti:
Hauskan pitua, hauskan pitua. Sammuhan se laalomissakin, kun teki U.ta, mutta silti piti kokeilla. Eihän mulla ole jarrujakaan, niinko Jyri sanoi, mutta radalla tuli pyörittyä hauskanpidossa. Sitä paitti, "ei ole varmaa", voi olla, että kestää hyvinkin mutta jäi kokeilematta. Vaihtokierrosten nostaminen 1500rpm. llä ei kuitenkaan ole kovin vähän. Kyllä mä kaikesta huolimatta olen valmis vastaamaan haasteeseen radalla ja stripillä.

- Homer65
- Over The Top
- Viesti:
Mites laatikko tulkitsee jos tukkii sen laatikkoon menevän ap-letkun? Ihan vaan sen takia ettei letkusta mene mitään ylimääräistä koneeseen, sen jälkeen kun letkun laittaa uudelleen paikalleen.Ahti kirjoitti:No jos letku on irti, loota luulee että on kaasu pohjassa eli vaihto tapahtuu luultavasti jossain 5000-5500 kohdalla. Minä ajoin kaksi kesää kadulla ja stripillä ilman letkua.
- 65HT
- Mega-addikti
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Viesti:
Mulla laatikko vaihtaa d:llä ajettaessa kaasu pohjassa noin 3500-4000 rpm kohdalla. Ilman alipaineletkua vaihto tapahtuu suunnilleen samoilla kierroksilla. Vaihtotapahtuma vaan on terävä ja napakka vaikka ajaa pintakaasulla. Kierroksethan on helppo vetää tappiin saakka kepittämällä itse: ykkösellä liikkeelle ja halutuille kierroksille asti ja siitä sitten isompaa sisään ja sama meininki. 

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- Jackripper
- Hiljaisempi
- Viesti:
Re: C4 alipainemodulaattorista
Mulla on tuo modulaattorin alipaineletku otettu imusarjasta ja voin kertoa että en kertaakaan ole uskaltanut vetää talla pohjassa niin kauan että olis auto olis itse vaihtanut kolmosen silmään. Aina on pokka loppunu kesken ja on joutunut kaasupolkimella huijaamaan kolmosen päälle ennen aikojaan -> minuakin siis kiinnostaisi mistä tuon alipaineen kannattaa ottaa kun nyt se ei mielestäni vaihda ajoissa (Laatikko on kunnostettu ja modulaattorikin uusittu).
- Homer65
- Over The Top
- Viesti:
Re: C4 alipainemodulaattorista
Kyllä se mullakin on otettu imusarjasta ja toimii oikein. Rauhallisella lähdöllä juuri "sopivassa" kohdassa ja kickdownissa siinä 4500rpm. Tavoitteena ensikaudella, race, toiminnassa saada vaihto osumaan tohon 5500-6000 rpm haarukkaan. Race kytkin on vielä testaamaatta kun ei ole päässyt ajamaan.