C4 alipainemodulaattorista

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

C4 alipainemodulaattorista

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kas kun Kauhajoen stripillä ollessa, toi C4.nen vaihtoi, noin 4500rpm kohdalla ja se oli liian aikasin. Vaihtamista olisi voinut säätä tosta modulaattorista, mutta se on niin pas...sa paikassa ettei viitsinyt. Auto ylös, ryömiä alle ja kuumien putkien välistä yrittää säätää. Palaneet kädet olisi ollut todennäköinen lopputulos. No tästä johdattelin ajatuksen: "mites jos laittaisi säädettävän venttiilin alipaineletkuun, konehuoneen puolelle, mistä olisi helppoa säätää alipainetta".
Vanha, laatikkoon menevä letkunpätkä, oli nimittäin kovettunut ja vuosi hiukan. Tuolloin vaihtokohta oli hiukan yli 5000rpm ja aika 1/4 maililla parempi, vaikka oli lukoton perä ja välitys 1:2,8 luokkaa, nyt lukko ja 1:3,25 välitys.

Toimiiko tuollainen venttiili? En ainakaan tälää hetkellä ole kiinnostunut manuaalista, vaikka se radalla olisikin hauskempi ja varmasti parempi/nopeampi.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Nappaa se letku kokonaan irti koneen puolelta sillon kun ajat stripillä (ja sit tietysti reikä umpeen kaasarista/imusarjasta ettei vedä ylimääräisiä ilmoja koneeseen).
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Joops! Tolla tavalla, missäs kohtaa vaihto tapahtuu? Sitten kun venat alkaa kilkattamaan? Ajatuksena olisikin päästä säätämään tota vaihtopaikkaa, varsinkin kun tota kierroksen rajotintakkaan ei tällä hetkellä ole. Mitään takeita ei ole, että koneessa pysyy rojut sisällä esim. 6000rpm. ssä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

No jos letku on irti, loota luulee että on kaasu pohjassa eli vaihto tapahtuu luultavasti jossain 5000-5500 kohdalla. Minä ajoin kaksi kesää kadulla ja stripillä ilman letkua.
Jos ei sulla kone kestä 6000 eikä ole rajottajaa, niin eikös se ole vähän turhaa mennä radalle riivaamaan :roll:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Hauskan pitua, hauskan pitua. Sammuhan se laalomissakin, kun teki U.ta, mutta silti piti kokeilla. Eihän mulla ole jarrujakaan, niinko Jyri sanoi, mutta radalla tuli pyörittyä hauskanpidossa. Sitä paitti, "ei ole varmaa", voi olla, että kestää hyvinkin mutta jäi kokeilematta. Vaihtokierrosten nostaminen 1500rpm. llä ei kuitenkaan ole kovin vähän. Kyllä mä kaikesta huolimatta olen valmis vastaamaan haasteeseen radalla ja stripillä. :wink: :wink: :lol: :lol: :lol:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ahti kirjoitti:No jos letku on irti, loota luulee että on kaasu pohjassa eli vaihto tapahtuu luultavasti jossain 5000-5500 kohdalla. Minä ajoin kaksi kesää kadulla ja stripillä ilman letkua.
Jos ei sulla kone kestä 6000 eikä ole rajottajaa, niin eikös se ole vähän turhaa mennä radalle riivaamaan :roll:
Mites laatikko tulkitsee jos tukkii sen laatikkoon menevän ap-letkun? Ihan vaan sen takia ettei letkusta mene mitään ylimääräistä koneeseen, sen jälkeen kun letkun laittaa uudelleen paikalleen.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Eikö kellään ole tietoa??? Onko edes "mutua"?? Onko sillä merkitystä onko tukittu vai auki. Kokeilemaan pääsee vasta keväällä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Mulla laatikko vaihtaa d:llä ajettaessa kaasu pohjassa noin 3500-4000 rpm kohdalla. Ilman alipaineletkua vaihto tapahtuu suunnilleen samoilla kierroksilla. Vaihtotapahtuma vaan on terävä ja napakka vaikka ajaa pintakaasulla. Kierroksethan on helppo vetää tappiin saakka kepittämällä itse: ykkösellä liikkeelle ja halutuille kierroksille asti ja siitä sitten isompaa sisään ja sama meininki. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mussette »

Mistä modulaattorin alipaine oikeesti pitää ottaa viri koneessa ?Kaasuttimen jalan juuresta vai viri imusarjassa olevasta paikasta (esim. aircap). Omassa otettu imusarjasta ja tuntuu toimivan niinkin.
Vanhoja Fordeja
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mikä toi tommoinen alipainemodulaattori on??? Mihin se oikein kuuluu? Liittyykö se jotenkin TEHY:n työtaisteluun?? :lol:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Jackripper
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 20:17
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Viesti:

Re: C4 alipainemodulaattorista

Viesti Kirjoittaja Jackripper »

Mulla on tuo modulaattorin alipaineletku otettu imusarjasta ja voin kertoa että en kertaakaan ole uskaltanut vetää talla pohjassa niin kauan että olis auto olis itse vaihtanut kolmosen silmään. Aina on pokka loppunu kesken ja on joutunut kaasupolkimella huijaamaan kolmosen päälle ennen aikojaan -> minuakin siis kiinnostaisi mistä tuon alipaineen kannattaa ottaa kun nyt se ei mielestäni vaihda ajoissa (Laatikko on kunnostettu ja modulaattorikin uusittu).
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: C4 alipainemodulaattorista

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kyllä se mullakin on otettu imusarjasta ja toimii oikein. Rauhallisella lähdöllä juuri "sopivassa" kohdassa ja kickdownissa siinä 4500rpm. Tavoitteena ensikaudella, race, toiminnassa saada vaihto osumaan tohon 5500-6000 rpm haarukkaan. Race kytkin on vielä testaamaatta kun ei ole päässyt ajamaan. :cry:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin