Nokan ajoitus ym.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Nokan ajoitus ym.

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Uuen nokan hommasin kun vanha oli sökö! ja jakopääksi Motorsportin säädettävän, kun oli vaan 20e kalliimpi kuin huonompi vaihtoehto,ja tulevaisuuden varalle hyvät säätömahd. ennakoituna 8) laitanko nyt vaan nolla merkkiin, ei mulla mitään mittausvehkeitä kuitenkaan ole ... Mitähän mä käyttäisin sisäänajoöljynä mineraalia mutta mitä ? Delvaccia?
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

...tarkennetaan vähän, keppi Cranen powermax 272 (Grind H-272-2) Eli vakiota hieman äksympi, tämäkin ennakoitiin tulevaa varten,eli riittää hyvin niille hepoille mitä on ajateltu ottaa ..
:krooh:
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Eli ei ole rullanostajat. Mineraaliöjyillä sisäänajo, 2000-2500rpm välillä, niin pysyy nokan ja nostajien välillä öljykalvo. Joku 10W-40 öljy pitäisi riittää. Mielellään sellaista, jossa S:n jälkeinen kirjain on mahdollisimman aikainen, luokka H, I tms.

Sisäänajossa nokan ajoitus ei ole niin nuukaa, säädä sitten dynossa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Arto65FB kirjoitti:Eli ei ole rullanostajat. Mineraaliöjyillä sisäänajo, 2000-2500rpm välillä, niin pysyy nokan ja nostajien välillä öljykalvo. Joku 10W-40 öljy pitäisi riittää. Mielellään sellaista, jossa S:n jälkeinen kirjain on mahdollisimman aikainen, luokka H, I tms.

Sisäänajossa nokan ajoitus ei ole niin nuukaa, säädä sitten dynossa.
Jepu! tuota ajoitusta funteerasin vaan ihan perus toiminnan kannalta tehdashan oli jostain syystä muistaakseni myöhäistänyt? ajoitusta 4 ast. mitä nyt tuolla sitten hakivat :shock:
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

PeteP kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:Eli ei ole rullanostajat. Mineraaliöjyillä sisäänajo, 2000-2500rpm välillä, niin pysyy nokan ja nostajien välillä öljykalvo. Joku 10W-40 öljy pitäisi riittää. Mielellään sellaista, jossa S:n jälkeinen kirjain on mahdollisimman aikainen, luokka H, I tms.

Sisäänajossa nokan ajoitus ei ole niin nuukaa, säädä sitten dynossa.
Jepu! tuota ajoitusta funteerasin vaan ihan perus toiminnan kannalta tehdashan oli jostain syystä muistaakseni myöhäistänyt? ajoitusta 4 ast. mitä nyt tuolla sitten hakivat :shock:
Tuo nokan ajoittaminen näissä V8-kikottimissa ei ole yhtä fataalia kuin vajaasylinterisissä. Jos nokka on jollain tavalla alueella, ei tuo nokan ajoittaiminen vaikuta kuin vääntökäyrän muotoon, eli vähän voi säätää alavääntöä pois ja ylös lisää tai päin vastoin.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Juu Straight-up, eli 0:n. kannattaa vaan astelevyn kans kattoo että on kans 0:ssa.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Testiajo ajettu, kyllä hyvin vääntää uuella nokalla, kulukee kevyesti ,nyt on ongelma? se että kun ei ole lukkoa niin tahtoo ain lähdössä sutia, ihmettelen jossain kun on joskus puhuttu ettei 4V kone väännä alhaalla, kakkendaalia sanon mä :)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

melkoisen vääntökepin olet ottanut, tuolla ei taida cleveland korkealle kiljua.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Niinpä tietenki, nokkavalinnassa on käytetty järkeä, vai miten itse olisit valinnut?? ja tätä suositteli kaveri joka tietää mitä tehdään :o autolla on tarkoitus ajaa, eikä repiä kaasu pohjassa ku mielenköyhä. Moottorin pitää olla sellainen että se toimii alhaallakin, turha vakiokoneeseen rajumpaa laittaa, sitäpaetsi tää keppi riittää + 350 heppaan asti, eli talvella isketää painetta pyttyyn, + muut muutokset niin varmaan pauhaa sen mitä tarvii, ja vähän päälle.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

PeteP kirjoitti:Niinpä tietenki, nokkavalinnassa on käytetty järkeä.
:D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vastaa Viestiin