
Nokan ajoitus ym.
Nokan ajoitus ym.
Uuen nokan hommasin kun vanha oli sökö! ja jakopääksi Motorsportin säädettävän, kun oli vaan 20e kalliimpi kuin huonompi vaihtoehto,ja tulevaisuuden varalle hyvät säätömahd. ennakoituna
laitanko nyt vaan nolla merkkiin, ei mulla mitään mittausvehkeitä kuitenkaan ole ... Mitähän mä käyttäisin sisäänajoöljynä mineraalia mutta mitä ? Delvaccia?

Eli ei ole rullanostajat. Mineraaliöjyillä sisäänajo, 2000-2500rpm välillä, niin pysyy nokan ja nostajien välillä öljykalvo. Joku 10W-40 öljy pitäisi riittää. Mielellään sellaista, jossa S:n jälkeinen kirjain on mahdollisimman aikainen, luokka H, I tms.
Sisäänajossa nokan ajoitus ei ole niin nuukaa, säädä sitten dynossa.
Sisäänajossa nokan ajoitus ei ole niin nuukaa, säädä sitten dynossa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Jepu! tuota ajoitusta funteerasin vaan ihan perus toiminnan kannalta tehdashan oli jostain syystä muistaakseni myöhäistänyt? ajoitusta 4 ast. mitä nyt tuolla sitten hakivatArto65FB kirjoitti:Eli ei ole rullanostajat. Mineraaliöjyillä sisäänajo, 2000-2500rpm välillä, niin pysyy nokan ja nostajien välillä öljykalvo. Joku 10W-40 öljy pitäisi riittää. Mielellään sellaista, jossa S:n jälkeinen kirjain on mahdollisimman aikainen, luokka H, I tms.
Sisäänajossa nokan ajoitus ei ole niin nuukaa, säädä sitten dynossa.

Tuo nokan ajoittaminen näissä V8-kikottimissa ei ole yhtä fataalia kuin vajaasylinterisissä. Jos nokka on jollain tavalla alueella, ei tuo nokan ajoittaiminen vaikuta kuin vääntökäyrän muotoon, eli vähän voi säätää alavääntöä pois ja ylös lisää tai päin vastoin.PeteP kirjoitti:Jepu! tuota ajoitusta funteerasin vaan ihan perus toiminnan kannalta tehdashan oli jostain syystä muistaakseni myöhäistänyt? ajoitusta 4 ast. mitä nyt tuolla sitten hakivatArto65FB kirjoitti:Eli ei ole rullanostajat. Mineraaliöjyillä sisäänajo, 2000-2500rpm välillä, niin pysyy nokan ja nostajien välillä öljykalvo. Joku 10W-40 öljy pitäisi riittää. Mielellään sellaista, jossa S:n jälkeinen kirjain on mahdollisimman aikainen, luokka H, I tms.
Sisäänajossa nokan ajoitus ei ole niin nuukaa, säädä sitten dynossa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Niinpä tietenki, nokkavalinnassa on käytetty järkeä, vai miten itse olisit valinnut?? ja tätä suositteli kaveri joka tietää mitä tehdään
autolla on tarkoitus ajaa, eikä repiä kaasu pohjassa ku mielenköyhä. Moottorin pitää olla sellainen että se toimii alhaallakin, turha vakiokoneeseen rajumpaa laittaa, sitäpaetsi tää keppi riittää + 350 heppaan asti, eli talvella isketää painetta pyttyyn, + muut muutokset niin varmaan pauhaa sen mitä tarvii, ja vähän päälle.
