Kansipahvi

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
JJM-3
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 23:57
Paikkakunta: Lahti

Kansipahvi

Viesti Kirjoittaja JJM-3 »

On ihan pakko kysyä (=itkeä).

Viime kesänä käräytin koneesta kansipahvit. Enkä tietenkään sitä itse tajunnut. Korjautin vain syylärin ja ihmettelin kun kone kiehuu koko ajan.

Uuden syylärin tai tuulettimen ostamisen sijaan vein kuitenkin autoni korjaamolle ja kysyin olisiko kansipahviteoriassa perää. Nyt kiesi on korjaamossa ja ennakkoarvio töiden osalta on reilut 700 euroa.

Näin turistin korviin tuo kuulostaa uuden myllyn hinnalta. Minkämoinen prokkis tuo pahvien vaihto mahtaa olla? Rupeaa omakin pannu kiehumaan kun menoerät alkavat olemaan tuota luokkaa. Tuossa kun ei ole vielä mitään osien hintaa (paljonko "pahvi" nyt voi edes maksaa?).

Satana, että korpeaa!
Viimeksi muokannut JJM-3, 31 Touko 2007, 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Minäkin vähän pelkäsin, että nokan sisäänajossa paloi kansipahvi kun kone pääsi lämpenemään ainakin mittarin mukaan. Nesteet ei tosin kiehuneet syylärissä.
Tähän voisi joku asiantuntija samalla kertoa mistä yleensä huomaa, että kansipahvi on palanut.
Onhan tuo 700e aika kova hinta. Ite mietin että ammattimiehellä saattaisi mennä ehkä 4 tuntia hommassa.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Ei riitä 4h mihinkään. Sanoisin että päivän homma töitä ainakin.

Koko koneen yläkerta puretaan, imusarja, pakosarjat, virranjakaja, kannet.

Sitten kannet puretaan (venttiilit/jouset jne pois), käytetään konepajalla oikaisussa ($$$), kaikki pinnat putsataan (huom aineet), tiivisteet vaihdetaan (kansitiivisteet 2x, imusarjan tiivisteet 4x, tiivisteet esim. 50EUR), vedet & öljyt & öljynsuodatin vaihdetaan. Lopuksi koko setti kasaan.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Ai niin, pitäähän kannet tietysti viedä koneistamoon oikaisuun.
Viimeksi muokannut Tahavo, 31 Touko 2007, 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Kansipahvi

Viesti Kirjoittaja hannu »

JJM-3 kirjoitti:On ihan pakko kysyä (=itkeä).

Viime kesänä käräytin koneesta kansipahvit. Enkä tietenkään sitä itse tajunnut. Korjautin vain syylärin ja ihmettelin kun kone kiehuu koko ajan.

Uuden syylärin tai tuulettimen ostamisen sijaan vein kuitenkin autoni korjaamolle ja kysyin olisiko kansipahviteoriassa perää. Nyt kiesi on korjaamossa ja ennakkoarvio töiden osalta on reilut 700 euroa.

Näin turistin korviin tuo kuulostaa uuden myllyn hinnalta. Minkämoinen prokkis tuo pahvien vaihto mahtaa olla? Rupeaa omakin pannu kiehumaan kun menoerät alkavat olemaan tuota luokkaa. Tuossa kun ei ole vielä mitään osien hintaa (paljonko "pahvi" nyt voi edes maksaa?.

Satana, että korpeaa!

Noin karkeasti 10 tunnin jobi + osat+öljyt, nesteet ym.ym.ym... päälle.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Kansipahvi

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

ac474 kirjoitti: Noin karkeasti 10 tunnin jobi + osat+öljyt, nesteet ym.ym.ym... päälle.
Autokorjaamot taitaa veloittaa noin 40-60€ /h.
10 tunnin työ -> 400 -600€
Osat ja ulkopuoliset työt n.200€
yht noin 600-800€

Elämä on.

Itse tehtynä noin viikon iltapuhteet, ja lisäksi muutamia ajo reissuja koneistamoon ja varaosaliikkeisiin, yleensä vielä ensimmäisellä kerralla saa väärät osat tai juuri kyseistä osaa ei tällä hetkellä ole mutta ensi viikolla tulee. Kototallissa saattaa myös yllättää jonkinlainen työkalupula.
Eli kotona tehtynä saattaa säästää tai tehdä sutta ja siten voi jo auton kuskata korjaamoon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Kyse kumminkin 8-mukisesta moottorista. Jaappa tuo summa 2.lla ja mieti saisiko sillä normi rivi nelkkuun mitään korjaamolta. Lämmintä kättä...?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

JXA-26 kirjoitti:Kyse kumminkin 8-mukisesta moottorista. Jaappa tuo summa 2.lla ja mieti saisiko sillä normi rivi nelkkuun mitään korjaamolta. Lämmintä kättä...?
Norm. rivinelkun kansiremontti koneistuksineen n.500-600 egee.

EDELLEEN, ELÄMÄ ON :twisted:
Vastaa Viestiin