Kansipahvi
Kansipahvi
On ihan pakko kysyä (=itkeä).
Viime kesänä käräytin koneesta kansipahvit. Enkä tietenkään sitä itse tajunnut. Korjautin vain syylärin ja ihmettelin kun kone kiehuu koko ajan.
Uuden syylärin tai tuulettimen ostamisen sijaan vein kuitenkin autoni korjaamolle ja kysyin olisiko kansipahviteoriassa perää. Nyt kiesi on korjaamossa ja ennakkoarvio töiden osalta on reilut 700 euroa.
Näin turistin korviin tuo kuulostaa uuden myllyn hinnalta. Minkämoinen prokkis tuo pahvien vaihto mahtaa olla? Rupeaa omakin pannu kiehumaan kun menoerät alkavat olemaan tuota luokkaa. Tuossa kun ei ole vielä mitään osien hintaa (paljonko "pahvi" nyt voi edes maksaa?).
Satana, että korpeaa!
Viime kesänä käräytin koneesta kansipahvit. Enkä tietenkään sitä itse tajunnut. Korjautin vain syylärin ja ihmettelin kun kone kiehuu koko ajan.
Uuden syylärin tai tuulettimen ostamisen sijaan vein kuitenkin autoni korjaamolle ja kysyin olisiko kansipahviteoriassa perää. Nyt kiesi on korjaamossa ja ennakkoarvio töiden osalta on reilut 700 euroa.
Näin turistin korviin tuo kuulostaa uuden myllyn hinnalta. Minkämoinen prokkis tuo pahvien vaihto mahtaa olla? Rupeaa omakin pannu kiehumaan kun menoerät alkavat olemaan tuota luokkaa. Tuossa kun ei ole vielä mitään osien hintaa (paljonko "pahvi" nyt voi edes maksaa?).
Satana, että korpeaa!
Viimeksi muokannut JJM-3, 31 Touko 2007, 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Minäkin vähän pelkäsin, että nokan sisäänajossa paloi kansipahvi kun kone pääsi lämpenemään ainakin mittarin mukaan. Nesteet ei tosin kiehuneet syylärissä.
Tähän voisi joku asiantuntija samalla kertoa mistä yleensä huomaa, että kansipahvi on palanut.
Onhan tuo 700e aika kova hinta. Ite mietin että ammattimiehellä saattaisi mennä ehkä 4 tuntia hommassa.
Tähän voisi joku asiantuntija samalla kertoa mistä yleensä huomaa, että kansipahvi on palanut.
Onhan tuo 700e aika kova hinta. Ite mietin että ammattimiehellä saattaisi mennä ehkä 4 tuntia hommassa.
Ei riitä 4h mihinkään. Sanoisin että päivän homma töitä ainakin.
Koko koneen yläkerta puretaan, imusarja, pakosarjat, virranjakaja, kannet.
Sitten kannet puretaan (venttiilit/jouset jne pois), käytetään konepajalla oikaisussa ($$$), kaikki pinnat putsataan (huom aineet), tiivisteet vaihdetaan (kansitiivisteet 2x, imusarjan tiivisteet 4x, tiivisteet esim. 50EUR), vedet & öljyt & öljynsuodatin vaihdetaan. Lopuksi koko setti kasaan.
Koko koneen yläkerta puretaan, imusarja, pakosarjat, virranjakaja, kannet.
Sitten kannet puretaan (venttiilit/jouset jne pois), käytetään konepajalla oikaisussa ($$$), kaikki pinnat putsataan (huom aineet), tiivisteet vaihdetaan (kansitiivisteet 2x, imusarjan tiivisteet 4x, tiivisteet esim. 50EUR), vedet & öljyt & öljynsuodatin vaihdetaan. Lopuksi koko setti kasaan.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Kansipahvi
JJM-3 kirjoitti:On ihan pakko kysyä (=itkeä).
Viime kesänä käräytin koneesta kansipahvit. Enkä tietenkään sitä itse tajunnut. Korjautin vain syylärin ja ihmettelin kun kone kiehuu koko ajan.
Uuden syylärin tai tuulettimen ostamisen sijaan vein kuitenkin autoni korjaamolle ja kysyin olisiko kansipahviteoriassa perää. Nyt kiesi on korjaamossa ja ennakkoarvio töiden osalta on reilut 700 euroa.
Näin turistin korviin tuo kuulostaa uuden myllyn hinnalta. Minkämoinen prokkis tuo pahvien vaihto mahtaa olla? Rupeaa omakin pannu kiehumaan kun menoerät alkavat olemaan tuota luokkaa. Tuossa kun ei ole vielä mitään osien hintaa (paljonko "pahvi" nyt voi edes maksaa?.
Satana, että korpeaa!
Noin karkeasti 10 tunnin jobi + osat+öljyt, nesteet ym.ym.ym... päälle.
Re: Kansipahvi
Autokorjaamot taitaa veloittaa noin 40-60€ /h.ac474 kirjoitti: Noin karkeasti 10 tunnin jobi + osat+öljyt, nesteet ym.ym.ym... päälle.
10 tunnin työ -> 400 -600€
Osat ja ulkopuoliset työt n.200€
yht noin 600-800€
Elämä on.
Itse tehtynä noin viikon iltapuhteet, ja lisäksi muutamia ajo reissuja koneistamoon ja varaosaliikkeisiin, yleensä vielä ensimmäisellä kerralla saa väärät osat tai juuri kyseistä osaa ei tällä hetkellä ole mutta ensi viikolla tulee. Kototallissa saattaa myös yllättää jonkinlainen työkalupula.
Eli kotona tehtynä saattaa säästää tai tehdä sutta ja siten voi jo auton kuskata korjaamoon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.