T5:n purkaminen
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 29 Touko 2005, 21:41
T5:n purkaminen
Pitää täältä "vihollisten" palstalta huudella apua, kun tuntuu olevan pääasiassa automaatteja nuo oman kerhon kalustot
Miten tuo t5 saadaan purkaantumaan. Häntä pitäis irroittaa, mutta tuo vaihteensiirtäjä askarruttaa. Lähteekö vaihteensiirtäjän kuppi irti siten että sitä pidättelevä putkisokka lyödään tuurnalla alaspäin ja kun ko. osa on kädessä niin lyödään sitten putkisokka irti asennusta varten?
Toinen askarruttava tekijä on tuo painelaakerin liukupinta. Omassa laatikossani se on kulunut niin, että siinä on alapuolella n. 1mm kynnys. Onko kyseinen osa uusittava vai riittääkö että sen hioo sileäksi. Uraahan siinä ei saisi olla että kytkin irrottaisi tasaisesti.
Miten tuo t5 saadaan purkaantumaan. Häntä pitäis irroittaa, mutta tuo vaihteensiirtäjä askarruttaa. Lähteekö vaihteensiirtäjän kuppi irti siten että sitä pidättelevä putkisokka lyödään tuurnalla alaspäin ja kun ko. osa on kädessä niin lyödään sitten putkisokka irti asennusta varten?
Toinen askarruttava tekijä on tuo painelaakerin liukupinta. Omassa laatikossani se on kulunut niin, että siinä on alapuolella n. 1mm kynnys. Onko kyseinen osa uusittava vai riittääkö että sen hioo sileäksi. Uraahan siinä ei saisi olla että kytkin irrottaisi tasaisesti.
´89 Chevy Camaro
´90 Chevy c2500 pickup
Foxille vois olla pihas tilaa
´90 Chevy c2500 pickup
Foxille vois olla pihas tilaa
Re: T5:n purkaminen
Alla on linkki, josta pääsee hakemaan purkutietoja. Niillä homma pitäisi onnistua. Valitse T5 laatikko ja hae PDF-tiedostoista disassembly ohjeet. Ainakin minä löysin ne. Tämä linkki vaatii tietysti hieman kielen hallintaa, mutta kyllä kuvistakin jotain selvää saa. Tuo liukupinnan kuluma vaatii ehdottomasti toimenpiteitä, muuten kytkimen toiminta saattaa "kakistella". Malja pitää joko holkittaa (sleeve) tai sitten ostaa uusi osa (uusi osa paras vaihtoehto).CamaroJukka kirjoitti:Pitää täältä "vihollisten" palstalta huudella apua, kun tuntuu olevan pääasiassa automaatteja nuo oman kerhon kalustot
Miten tuo t5 saadaan purkaantumaan. Häntä pitäis irroittaa, mutta tuo vaihteensiirtäjä askarruttaa. Lähteekö vaihteensiirtäjän kuppi irti siten että sitä pidättelevä putkisokka lyödään tuurnalla alaspäin ja kun ko. osa on kädessä niin lyödään sitten putkisokka irti asennusta varten?
Toinen askarruttava tekijä on tuo painelaakerin liukupinta. Omassa laatikossani se on kulunut niin, että siinä on alapuolella n. 1mm kynnys. Onko kyseinen osa uusittava vai riittääkö että sen hioo sileäksi. Uraahan siinä ei saisi olla että kytkin irrottaisi tasaisesti.
http://www.ttcautomotive.com/English/pr ... tremec.asp
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 29 Touko 2005, 21:41
Re: T5:n purkaminen
Kiitti linkistä. mistähän tuon "maljan" saisi edukkaasti hankittua? Tai edes kohtuullisella hinnalla? Saa toki tarjota jos löytyy ylimääräisenä..kno1 kirjoitti:Tuo liukupinnan kuluma vaatii ehdottomasti toimenpiteitä, muuten kytkimen toiminta saattaa "kakistella". Malja pitää joko holkittaa (sleeve) tai sitten ostaa uusi osa (uusi osa paras vaihtoehto).
´89 Chevy Camaro
´90 Chevy c2500 pickup
Foxille vois olla pihas tilaa
´90 Chevy c2500 pickup
Foxille vois olla pihas tilaa
Re: T5:n purkaminen
Taitaa Racers Place olla ainut järjellinen paikka, jos uutta osaa kyselee. Kaiva Makelle linkin kautta osanumero valmiiksi, niin asia etenee puhelimessa huomattavasti paremmin.CamaroJukka kirjoitti:Kiitti linkistä. mistähän tuon "maljan" saisi edukkaasti hankittua? Tai edes kohtuullisella hinnalla? Saa toki tarjota jos löytyy ylimääräisenä..kno1 kirjoitti:Tuo liukupinnan kuluma vaatii ehdottomasti toimenpiteitä, muuten kytkimen toiminta saattaa "kakistella". Malja pitää joko holkittaa (sleeve) tai sitten ostaa uusi osa (uusi osa paras vaihtoehto).
Jos et saa sitä tötteröä , niin juota mesingillä potero täyteen ja hio tasaseksi. Olen korjannut monet tötät just noin, ja tuo laatikko purkaanttu suht helposti kun hiukan sottailee , pitkälti sama periaate kuin bemarin lotjussa se on ikävä purettava ja kasattava tietenkin ensi kerralla, Eka kerta on aina eka kerta , mut työ tekijäänsä neuvoo.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 29 Touko 2005, 21:41
Re: T5:n purkaminen
quote]Taitaa Racers Place olla ainut järjellinen paikka, jos uutta osaa kyselee.
No ehka HH-Performance ei ole jarjellinen paikka


Jos pikarissa on pykalia niin kytkin ei irrota kunnolla ja putkisokan kanssa menetellaan juuri noin.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4