T5:n purkaminen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
CamaroJukka
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Touko 2005, 21:41

T5:n purkaminen

Viesti Kirjoittaja CamaroJukka »

Pitää täältä "vihollisten" palstalta huudella apua, kun tuntuu olevan pääasiassa automaatteja nuo oman kerhon kalustot
Miten tuo t5 saadaan purkaantumaan. Häntä pitäis irroittaa, mutta tuo vaihteensiirtäjä askarruttaa. Lähteekö vaihteensiirtäjän kuppi irti siten että sitä pidättelevä putkisokka lyödään tuurnalla alaspäin ja kun ko. osa on kädessä niin lyödään sitten putkisokka irti asennusta varten?
Toinen askarruttava tekijä on tuo painelaakerin liukupinta. Omassa laatikossani se on kulunut niin, että siinä on alapuolella n. 1mm kynnys. Onko kyseinen osa uusittava vai riittääkö että sen hioo sileäksi. Uraahan siinä ei saisi olla että kytkin irrottaisi tasaisesti.
´89 Chevy Camaro
´90 Chevy c2500 pickup
Foxille vois olla pihas tilaa
kno1
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 11:52
Auto: KNO-1
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5:n purkaminen

Viesti Kirjoittaja kno1 »

CamaroJukka kirjoitti:Pitää täältä "vihollisten" palstalta huudella apua, kun tuntuu olevan pääasiassa automaatteja nuo oman kerhon kalustot
Miten tuo t5 saadaan purkaantumaan. Häntä pitäis irroittaa, mutta tuo vaihteensiirtäjä askarruttaa. Lähteekö vaihteensiirtäjän kuppi irti siten että sitä pidättelevä putkisokka lyödään tuurnalla alaspäin ja kun ko. osa on kädessä niin lyödään sitten putkisokka irti asennusta varten?
Toinen askarruttava tekijä on tuo painelaakerin liukupinta. Omassa laatikossani se on kulunut niin, että siinä on alapuolella n. 1mm kynnys. Onko kyseinen osa uusittava vai riittääkö että sen hioo sileäksi. Uraahan siinä ei saisi olla että kytkin irrottaisi tasaisesti.
Alla on linkki, josta pääsee hakemaan purkutietoja. Niillä homma pitäisi onnistua. Valitse T5 laatikko ja hae PDF-tiedostoista disassembly ohjeet. Ainakin minä löysin ne. Tämä linkki vaatii tietysti hieman kielen hallintaa, mutta kyllä kuvistakin jotain selvää saa. Tuo liukupinnan kuluma vaatii ehdottomasti toimenpiteitä, muuten kytkimen toiminta saattaa "kakistella". Malja pitää joko holkittaa (sleeve) tai sitten ostaa uusi osa (uusi osa paras vaihtoehto).


http://www.ttcautomotive.com/English/pr ... tremec.asp
CamaroJukka
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Touko 2005, 21:41

Re: T5:n purkaminen

Viesti Kirjoittaja CamaroJukka »

kno1 kirjoitti:Tuo liukupinnan kuluma vaatii ehdottomasti toimenpiteitä, muuten kytkimen toiminta saattaa "kakistella". Malja pitää joko holkittaa (sleeve) tai sitten ostaa uusi osa (uusi osa paras vaihtoehto).
Kiitti linkistä. mistähän tuon "maljan" saisi edukkaasti hankittua? Tai edes kohtuullisella hinnalla? Saa toki tarjota jos löytyy ylimääräisenä..
´89 Chevy Camaro
´90 Chevy c2500 pickup
Foxille vois olla pihas tilaa
kno1
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 11:52
Auto: KNO-1
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5:n purkaminen

Viesti Kirjoittaja kno1 »

CamaroJukka kirjoitti:
kno1 kirjoitti:Tuo liukupinnan kuluma vaatii ehdottomasti toimenpiteitä, muuten kytkimen toiminta saattaa "kakistella". Malja pitää joko holkittaa (sleeve) tai sitten ostaa uusi osa (uusi osa paras vaihtoehto).
Kiitti linkistä. mistähän tuon "maljan" saisi edukkaasti hankittua? Tai edes kohtuullisella hinnalla? Saa toki tarjota jos löytyy ylimääräisenä..
Taitaa Racers Place olla ainut järjellinen paikka, jos uutta osaa kyselee. Kaiva Makelle linkin kautta osanumero valmiiksi, niin asia etenee puhelimessa huomattavasti paremmin.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Jos et saa sitä tötteröä , niin juota mesingillä potero täyteen ja hio tasaseksi. Olen korjannut monet tötät just noin, ja tuo laatikko purkaanttu suht helposti kun hiukan sottailee , pitkälti sama periaate kuin bemarin lotjussa se on ikävä purettava ja kasattava tietenkin ensi kerralla, Eka kerta on aina eka kerta , mut työ tekijäänsä neuvoo.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
CamaroJukka
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Touko 2005, 21:41

Viesti Kirjoittaja CamaroJukka »

ROKI kirjoitti:Jos et saa sitä tötteröä , niin juota mesingillä potero täyteen ja hio tasaseksi.
Kerro lisää
´89 Chevy Camaro
´90 Chevy c2500 pickup
Foxille vois olla pihas tilaa
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

CamaroJukka kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Jos et saa sitä tötteröä , niin juota mesingillä potero täyteen ja hio tasaseksi.
Kerro lisää
Lukase YV.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Re: T5:n purkaminen

Viesti Kirjoittaja GTS »

Taitaa Racers Place olla ainut järjellinen paikka, jos uutta osaa kyselee.
quote]

No ehka HH-Performance ei ole jarjellinen paikka :wink: mutta se on siella mustangiin hyllytavaraa ja kaikkia Tremek ja Borg Warner manuaaliosaa kulkee kokoajan :P

Jos pikarissa on pykalia niin kytkin ei irrota kunnolla ja putkisokan kanssa menetellaan juuri noin.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Vastaa Viestiin