Etupään halkeilua

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Etupään halkeilua

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Mistäköhän johtuu ainakin 69-70 mallien "iskareista eteenpäin" halkeilu?
Ei ole omaa kuvaa, mutta tässä malli:

Kuva
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Eikös toi kuva oo just iskarin takapuolelta? Vasemmassa reunassa näkyy konepellin sarana ja jarruputkia. Pahasti kyllä näyttää että ainakin tossa kuvassa olisi pakkelilla ruosteita jenkkityyliin korjailtu.
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

musse67 kirjoitti:Eikös toi kuva oo just iskarin takapuolelta? Vasemmassa reunassa näkyy konepellin sarana ja jarruputkia. Pahasti kyllä näyttää että ainakin tossa kuvassa olisi pakkelilla ruosteita jenkkityyliin korjailtu.
Paras kuva mitä netistä löysin, ja aika lähellä samaa. Onkohan ylirasitusta? Auttaisko se tanko joka kulkee konehuoneen läpi iskarista toiseen? Varmaan sillä on joku hieno nimikin?
Avatar
Kopekka
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kopekka »

Siihen auttaa kun vaihtaa ko pellit molemmille puolille. Ovat jo tehtaalta lähtiessä hitsattu huonosti tulipeltiin kiinni, samaten lahonneessa cowlin yläpellissä ei jatkopätkä pysy enää paikoillaan, nämä jatkot ja cowlin korjaukset joutuu tekemään suorasta pellistä, reproja kun ei ole ainakaan 71-73 malleihin. Siinäpä sitä pientä talvi-iltojen askaretta tiedossa, omaan projektiini juuri tein nämä askareet, hommana menee earlyjen kanssa samalla kaavalla.
71 Mach1 351C 4v
Ford Mondeo Wagon 2017 1,6 Ecoboost
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Spiff kirjoitti: Auttaisko se tanko joka kulkee konehuoneen läpi iskarista toiseen? Varmaan sillä on joku hieno nimikin?
Jotain se Monte-Carlo bar varmaan auttaa noin yleisestikkin velton etupään kanssa. Luin joskus sellasesta, että kaverilla oli ollut irti export-brace jonkin aikaa ja vaihtoi uudet jouset keulille, niin eipä mennykkään enää takaisin...
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joopa joo! siinä on taas yksi tee itse paikka joka on vain kittiä. Jos on ehjä kova pelti tuossa kohti ei katkea mihinkään, jos on länki paikallaan tai ne pelti viritykset. Tuokin on ollut vain ilman sisälokareita alkuajat ja on päässyt ruostumaan, sitten kittimaakari on leiponut tökerösti kitillä paskat piiloon. UUdet vaihto palat vaan paikalleen niin rupee kestämään.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin