Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Miten sitä moottoria pyöritetään käsin? Lamppu on ostettu ja olisi tarkoitus aloittaa syttyjen säätöurakka ja pitäisi ne damperin merkit laittaa kohdalleen. Damperissa ei ole nyt minkäännäköisiä merkintöjä. Mitenkä se sitten merkitään siihen damperiin kun on löydetty se 0-kohta?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Jostain syystä mulla on hihnapyörissä reikä, johon sopii justiinsa Hiivat ratakaksseiskan jakajan varsi, siitä on hyvä pyöritellä. Muuten täytyy koittaa saada hylsy+jatko+räikkä ja kääntää kampiakselin mutterista.
Eikö damperin ulkokehällä ole mitään ajoitusmerkkejä??
Jonkunlainen viiru siihen nollakohtaan olisi hyvä saada ja siihen sitten valkoista kenkämaalia/lankkia, niin näkyy ajoituslampun valossa. Mikäli ei ole epäilystä, että ulkokehä liikkuu, niin siihen on saatavissa ajoitusteippiä, jonka voi liimata ulkokehälle.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
15/16 hylsy, lyhyt 50mm jatko ja räikkä on ihan hyvä kombinaatio koneen pyörittelyyn dampperin pultista, jos vakiopultti. Jos on esim. ARPin pultti niin tarvitaan 12-kulmainen hylsy 5/8...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Arto65FB kirjoitti:
Jonkunlainen viiru siihen nollakohtaan olisi hyvä saada
Edellyttäen, että käytössä on siirrettävällä välähdyskohdalla varustettu lamppu. Mikäli ei ole, helpottaa kun tekee viirun halutun perusennakon kohtaan, johon sitten tähtäilee.
Arto65FB kirjoitti:
Jonkunlainen viiru siihen nollakohtaan olisi hyvä saada
Edellyttäen, että käytössä on siirrettävällä välähdyskohdalla varustettu lamppu. Mikäli ei ole, helpottaa kun tekee viirun halutun perusennakon kohtaan, johon sitten tähtäilee.
Justiinsa näin. Jäi vähän vaillinaiseksi tuo oma kohta.
Ne asteethan voi vaikka kansakoulumatematiikalla laskea tuosta nollakohdasta ja viirutella lisää merkkejä tai sitten liimata sen teipin viirun mukaan.
skaalaus damperin mukaan * radiaanit
(damperin halkaisija/2) * (haluttu ennakko° / 360° * 2 * pii)
( SBF damperi 6.4" (*2,54 jos haluat cm) / 2 ) x (12° / 360° x 2 x PI) on palttiarallaa 17mm kahdentoista asteen ennakolle.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Ei ole siirrettävällä välähdyskohdalla varustettu lamppu. Joten merkit pitää siis laittaa halutun perusennakon (12?) kohdalle ja halutun kokonaisennakon (36?) kohdalle. Sitten käännellään jakajaa ja osoitetaan lampulla damperia niin sitten välkkyy siinä kohti kun asteet on kohdallaan? Vai miten se mnenee? Jos joku jaksaisi/viitsisi vielä valoittaa tätä asiaa. Ei ole oikein kokemusta näistä.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."