Moottorin pyörittäminen käsin
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Moottorin pyörittäminen käsin
Miten sitä moottoria pyöritetään käsin?
Lamppu on ostettu ja olisi tarkoitus aloittaa syttyjen säätöurakka ja pitäisi ne damperin merkit laittaa kohdalleen. Damperissa ei ole nyt minkäännäköisiä merkintöjä. Mitenkä se sitten merkitään siihen damperiin kun on löydetty se 0-kohta? 
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Jostain syystä mulla on hihnapyörissä reikä, johon sopii justiinsa Hiivat ratakaksseiskan jakajan varsi, siitä on hyvä pyöritellä. Muuten täytyy koittaa saada hylsy+jatko+räikkä ja kääntää kampiakselin mutterista.
Eikö damperin ulkokehällä ole mitään ajoitusmerkkejä??
Jonkunlainen viiru siihen nollakohtaan olisi hyvä saada ja siihen sitten valkoista kenkämaalia/lankkia, niin näkyy ajoituslampun valossa. Mikäli ei ole epäilystä, että ulkokehä liikkuu, niin siihen on saatavissa ajoitusteippiä, jonka voi liimata ulkokehälle.
Eikö damperin ulkokehällä ole mitään ajoitusmerkkejä??
Jonkunlainen viiru siihen nollakohtaan olisi hyvä saada ja siihen sitten valkoista kenkämaalia/lankkia, niin näkyy ajoituslampun valossa. Mikäli ei ole epäilystä, että ulkokehä liikkuu, niin siihen on saatavissa ajoitusteippiä, jonka voi liimata ulkokehälle.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
Justiinsa näin. Jäi vähän vaillinaiseksi tuo oma kohta.SamiM kirjoitti:Edellyttäen, että käytössä on siirrettävällä välähdyskohdalla varustettu lamppu. Mikäli ei ole, helpottaa kun tekee viirun halutun perusennakon kohtaan, johon sitten tähtäilee.Arto65FB kirjoitti: Jonkunlainen viiru siihen nollakohtaan olisi hyvä saada
Ne asteethan voi vaikka kansakoulumatematiikalla laskea tuosta nollakohdasta ja viirutella lisää merkkejä tai sitten liimata sen teipin viirun mukaan.
skaalaus damperin mukaan * radiaanit
(damperin halkaisija/2) * (haluttu ennakko° / 360° * 2 * pii)
( SBF damperi 6.4" (*2,54 jos haluat cm) / 2 ) x (12° / 360° x 2 x PI) on palttiarallaa 17mm kahdentoista asteen ennakolle.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Ei ole siirrettävällä välähdyskohdalla varustettu lamppu. Joten merkit pitää siis laittaa halutun perusennakon (12?) kohdalle ja halutun kokonaisennakon (36?) kohdalle. Sitten käännellään jakajaa ja osoitetaan lampulla damperia niin sitten välkkyy siinä kohti kun asteet on kohdallaan? Vai miten se mnenee? Jos joku jaksaisi/viitsisi vielä valoittaa tätä asiaa. Ei ole oikein kokemusta näistä. 
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."