Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Osaisko joku arvata, mikä ahdistaa. Jos tekee nopean jarrutuksen tai jyrkän käännöksen (U tai släälöm), kone sammuu . Käynistäessä tämän jälkeen, kestää hetken ennen kuin kone käynnistyy.
Bensapinnat on ohjeen mukaiset. Kone on 302.nen Edelin 600.lla, sähköpumppu, C4. Kiitollisena vinkeistä.
Ei ole bensan määrällä merkitystä. Aattelin kanssa jos tyhjäkäyntikierrokset vaikuttais, mikähän olis asiallinen tyhjäkäyntinopeus? Kone on lähes vakio, olettaisin. Kansia on joskus hiplattu, imari on performer.
Homer65 kirjoitti:Ei ole bensan määrällä merkitystä. Aattelin kanssa jos tyhjäkäyntikierrokset vaikuttais, mikähän olis asiallinen tyhjäkäyntinopeus? Kone on lähes vakio, olettaisin. Kansia on joskus hiplattu, imari on performer.
Shop manual: 600 manuaali 800 automaagi eli jotain noilla nurkilla lienee ok.
Antti66HT kirjoitti:Tyyppivika? Itellä oli samaa oiretta...
Toi 650 Dp Holley nostaa kierroksia jarruttaessa...
Voihan toikin olla tyyppivika mutta kylläkin eri kuin Edelissä. Onko sinulla tyhjäkäynti muuten ok? Painuisiko ensiöpuolen kohokammiossa bensanpinta kammion etureunaan ja suuttimet haukkaisivat hetkeksi tyhjää (seosvaihteluita), jos läppä on jostain syystä auki jarrutettaessa (vasemman jalan jarrutusta?)? Tai sitten toisiokammiosta roiskaisee huohotuksen kautta bensaa?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Vika ja vastaus saattaa löytyä jommasta kummasta tekijästä.
Vaikka bensapinta olisi tyhjäkäynnillä OK voi se ajossa olla riittämättömän bensansaannin takia bensapinta saattaa olla alhaalla. Edelin ongelma taitaa olla jarrutukset ja kaarreajo jolloin kaasari horasee tyhjää.
Bensansaannin voi vain varmistaa vain painemittarilla ja tai seosmittarilla ajossa tai dynossa jos käytää koneen omaa pumppua, tankkia ja bensaputkistoa samoilla mittausmenetelmillä.
Minun ei vielä ole tarvinnut laitta Holley kaasariin foumia kohokammioihin eikä lisä putkia suuttimiin.
Tämä saattaa johtua rauhallisesta ajotyylistäni ja tavasta käsitellä autoa niin slalom- kuin moottoriradalla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Mexico65 kirjoitti:Tämä saattaa johtua rauhallisesta ajotyylistäni ja tavasta käsitellä autoa niin slalom- kuin moottoriradalla.
Niinpä.
Nyt kun oikein muistan niin Carterilla (Edel, Weber) varustetussa ex-autossa kävi toisinaan juurikin noin, että jarruttaessa sammui niille sijoilleen. En sitä tutkinut sen enempää kun ei kauheasti haitannut, tai mahdoinko jättää jarruttamiset vähemmälle myöhemmin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Mexico65 kirjoitti:
Bensansaannin voi vain varmistaa vain painemittarilla ja tai seosmittarilla ajossa tai dynossa jos käytää koneen omaa pumppua, tankkia ja bensaputkistoa samoilla mittausmenetelmillä.
Vahan aiheen vieresta, mutta.. Tarkoitus olisi laittaa painemittari samalla, kun vaihdan kaasarin ja letkut pumpulta. Mihin mittari kannattaisi laittaa? Sellainen vaan tuli mieleen, etta jos sen laittaa suotimen jalkeen ihan sen viereen, niin alkaako se kolisemaan ympari, veteleeko liitokset auki painollaan jne. Kiekka teippia mittarin ympari? Toisinsanoen, onko huonoksi todettuja paikkoja? Toinen kyska olisi, etta voisko mittarin tiivistaa valikappaleeseen tavallisella tefloniteipilla vai liukeneeko se menoveden sekaan?
Antti66HT kirjoitti:Tyyppivika? Itellä oli samaa oiretta...
Toi 650 Dp Holley nostaa kierroksia jarruttaessa...
Voihan toikin olla tyyppivika mutta kylläkin eri kuin Edelissä. Onko sinulla tyhjäkäynti muuten ok? Painuisiko ensiöpuolen kohokammiossa bensanpinta kammion etureunaan ja suuttimet haukkaisivat hetkeksi tyhjää (seosvaihteluita), jos läppä on jostain syystä auki jarrutettaessa (vasemman jalan jarrutusta?)? Tai sitten toisiokammiosta roiskaisee huohotuksen kautta bensaa?
Tyhjäkäynti on ok!, välillä. Toisinaan, halpis kiekkamittarin mukaan, se hiukan heiluu, varsinkin kuumana. Muuten toi ilman horaseminen tuntuisi ehkä todennäköisimmälle, nimittäin jos tiukassa jarrutuksessa hiukan ennen pysähtymistä nostaa jalan jarrulta (oikea räpylä=ei vasen), kone ikäänkuin miettii pienen hetken ja jatkaa käymistä. Voisko "loiskumista" estää jotenkin??
Np primäärisuuttimista tuskin höräsee, ovat sen verran keskellä ja toisaalta sekundäärisuuttimista voisi höräistäkin mutta tuntuisi kummalliselta että se aiheuttaisi tuon. Etteikö siellä jotkut loiskelevyt olleetkin, ootko tsekannut?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****