Sammuu

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Sammuu

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Osaisko joku arvata, mikä ahdistaa. Jos tekee nopean jarrutuksen tai jyrkän käännöksen (U tai släälöm), kone sammuu :rraah: . Käynistäessä tämän jälkeen, kestää hetken ennen kuin kone käynnistyy.
Bensapinnat on ohjeen mukaiset. Kone on 302.nen Edelin 600.lla, sähköpumppu, C4. Kiitollisena vinkeistä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Sammuu

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Arto65FB kirjoitti:Pikkuvinkkinä, että Edelbrockin tytärkin ajaa kisaa "arvaa millä kaasarilla".
Mahtaakohan ajaa out of the box edelillä?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Onko bensan määrällä tankissa vaikutusta?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ei ole bensan määrällä merkitystä. Aattelin kanssa jos tyhjäkäyntikierrokset vaikuttais, mikähän olis asiallinen tyhjäkäyntinopeus? Kone on lähes vakio, olettaisin. Kansia on joskus hiplattu, imari on performer.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Homer65 kirjoitti:Ei ole bensan määrällä merkitystä. Aattelin kanssa jos tyhjäkäyntikierrokset vaikuttais, mikähän olis asiallinen tyhjäkäyntinopeus? Kone on lähes vakio, olettaisin. Kansia on joskus hiplattu, imari on performer.
Shop manual: 600 manuaali 800 automaagi eli jotain noilla nurkilla lienee ok.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

No niillä nurkilla se on. Täytyy tarkistaaa vielä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Tyyppivika? Itellä oli samaa oiretta...

Toi 650 Dp Holley nostaa kierroksia jarruttaessa...
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Antti66HT kirjoitti:Tyyppivika? Itellä oli samaa oiretta...

Toi 650 Dp Holley nostaa kierroksia jarruttaessa...
Voihan toikin olla tyyppivika mutta kylläkin eri kuin Edelissä. Onko sinulla tyhjäkäynti muuten ok? Painuisiko ensiöpuolen kohokammiossa bensanpinta kammion etureunaan ja suuttimet haukkaisivat hetkeksi tyhjää (seosvaihteluita), jos läppä on jostain syystä auki jarrutettaessa (vasemman jalan jarrutusta?)? Tai sitten toisiokammiosta roiskaisee huohotuksen kautta bensaa?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Sammuu

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Homer65 kirjoitti:Edeli 600, sähköpumppu,
Vika ja vastaus saattaa löytyä jommasta kummasta tekijästä.
Vaikka bensapinta olisi tyhjäkäynnillä OK voi se ajossa olla riittämättömän bensansaannin takia bensapinta saattaa olla alhaalla. Edelin ongelma taitaa olla jarrutukset ja kaarreajo jolloin kaasari horasee tyhjää.

Bensansaannin voi vain varmistaa vain painemittarilla ja tai seosmittarilla ajossa tai dynossa jos käytää koneen omaa pumppua, tankkia ja bensaputkistoa samoilla mittausmenetelmillä.

Minun ei vielä ole tarvinnut laitta Holley kaasariin foumia kohokammioihin eikä lisä putkia suuttimiin.
Tämä saattaa johtua rauhallisesta ajotyylistäni ja tavasta käsitellä autoa niin slalom- kuin moottoriradalla. :vihellys:
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Sammuu

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Mexico65 kirjoitti:Tämä saattaa johtua rauhallisesta ajotyylistäni ja tavasta käsitellä autoa niin slalom- kuin moottoriradalla. :vihellys:
Niinpä.

Nyt kun oikein muistan niin Carterilla (Edel, Weber) varustetussa ex-autossa kävi toisinaan juurikin noin, että jarruttaessa sammui niille sijoilleen. En sitä tutkinut sen enempää kun ei kauheasti haitannut, tai mahdoinko jättää jarruttamiset vähemmälle myöhemmin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
CO = häkä
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 19 Kesä 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja CO = häkä »

Antti66HT kirjoitti:Tyyppivika? Itellä oli samaa oiretta...

Toi 650 Dp Holley nostaa kierroksia jarruttaessa...

Yx mikä tuntuis ittelläni tekevän moista kierrostennostoa jarrua painettaessa liittyy mun mielestä alipainejuttuihin ?? Niin ja mulla on toi Carter :roll:

Häkä
-69 Ht / 302 4v HO / Toploader / 8" / aito suomiauto
-12 Coupe V6 Premium, Grabber Blue
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Re: Sammuu

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Mexico65 kirjoitti: Bensansaannin voi vain varmistaa vain painemittarilla ja tai seosmittarilla ajossa tai dynossa jos käytää koneen omaa pumppua, tankkia ja bensaputkistoa samoilla mittausmenetelmillä.
Vahan aiheen vieresta, mutta.. Tarkoitus olisi laittaa painemittari samalla, kun vaihdan kaasarin ja letkut pumpulta. Mihin mittari kannattaisi laittaa? Sellainen vaan tuli mieleen, etta jos sen laittaa suotimen jalkeen ihan sen viereen, niin alkaako se kolisemaan ympari, veteleeko liitokset auki painollaan jne. Kiekka teippia mittarin ympari? Toisinsanoen, onko huonoksi todettuja paikkoja? Toinen kyska olisi, etta voisko mittarin tiivistaa valikappaleeseen tavallisella tefloniteipilla vai liukeneeko se menoveden sekaan?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Arto65FB kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:Tyyppivika? Itellä oli samaa oiretta...

Toi 650 Dp Holley nostaa kierroksia jarruttaessa...
Voihan toikin olla tyyppivika mutta kylläkin eri kuin Edelissä. Onko sinulla tyhjäkäynti muuten ok? Painuisiko ensiöpuolen kohokammiossa bensanpinta kammion etureunaan ja suuttimet haukkaisivat hetkeksi tyhjää (seosvaihteluita), jos läppä on jostain syystä auki jarrutettaessa (vasemman jalan jarrutusta?)? Tai sitten toisiokammiosta roiskaisee huohotuksen kautta bensaa?
Tyhjäkäynti on ok!, välillä. Toisinaan, halpis kiekkamittarin mukaan, se hiukan heiluu, varsinkin kuumana. Muuten toi ilman horaseminen tuntuisi ehkä todennäköisimmälle, nimittäin jos tiukassa jarrutuksessa hiukan ennen pysähtymistä nostaa jalan jarrulta (oikea räpylä=ei vasen), kone ikäänkuin miettii pienen hetken ja jatkaa käymistä. Voisko "loiskumista" estää jotenkin??
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

HAALOOOOoo! Eikös täällä ole ketään joka osais edes arvailla jotain tai jotain? :help: :help: :help:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Np primäärisuuttimista tuskin höräsee, ovat sen verran keskellä ja toisaalta sekundäärisuuttimista voisi höräistäkin mutta tuntuisi kummalliselta että se aiheuttaisi tuon. Etteikö siellä jotkut loiskelevyt olleetkin, ootko tsekannut?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Vastaa Viestiin