-88 mustang

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
nomercy2
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Elo 2004, 19:15

-88 mustang

Viesti Kirjoittaja nomercy2 »

..elippä mitäs eroa on 2.3L ja 5.0L koneisten autojen alustoissa/voimansiirrossa? Vuosi malli siis toi -88! Miksi osassa ton ikäisistä musseista on neljä ja osassa viispulttiset akselit? Vai onko?? Valaiskaa tyhmää.. :oops:
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Viispulttiset akselit on jälkikäteen asennettu. Voimansiirron erot on sellaiset jos swappia käy tekemään niin laatikko,perä ja jarrut edestä uusiksi eli tekniikan luovuttaja pitää olla viislitrainen.
Go tell Alice....
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: -88 mustang

Viesti Kirjoittaja musse67 »

nomercy2 kirjoitti:..elippä mitäs eroa on 2.3L ja 5.0L koneisten autojen alustoissa/voimansiirrossa? Vuosi malli siis toi -88! Miksi osassa ton ikäisistä musseista on neljä ja osassa viispulttiset akselit? Vai onko?? Valaiskaa tyhmää.. :oops:
2.3 auton jarrut on pienemmät, ohuemmat vakaajat, pienempi perä. Tais neloskoneisesta takavakaaja puuttua kokonaan. Alun perin kaikki on nelipulttiset, joihinkin on vaihettu myöhemmin viispulttiset navat/vetarit. Koneswappi suunnitteilla?
nomercy2
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Elo 2004, 19:15

Viesti Kirjoittaja nomercy2 »

..katsotaan nyt? Kiitos tietoiskusta!
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Jos Foxiin on vaihdettu Cobra R:än jarrut, silloinhan pulttijako vaihtuu 5-pulttiseen. Eikös tuossa sarjassa ollut samoja osia kun uudempien mallien navoissa? Onko tällöin vanteen offset oltava sama kun uudemmissakin, ja mikä se on?
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Jos on alkuperäisellä kysyjällä mielessä ostaa halavalla nelosmusti ja siihen sitten kasitekniikan vaihto niin kannattaa harkita kahdesti, reippaasti alta 8k€ saa noita alkuperäisiä kasimalleja ja jopa sellaisia mihin on tehty hiukan performance parannuksiakin, kuitenkaan hyvää ruiskukasitekniikkaa kaikkine laatikkoine päivineen ei ihan halvalla saa eikä halvan korjauttaminen tule enää kovin halvaksi :roll:
Go tell Alice....
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

Mut jos joku päivittääkin 4.6 kasille niin mitäs väliä siinä sitten on....ei kait noin vanhaa sellaisella saa niin pitää tehdä itte.... :lol: ja jos itte tekee niin eikait se niin kalliiksi tulekkaan.... :lol:
kekkonen68

musse -88

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Niin, sen verran tiedän tuosta autosta että jarrut muutettu jo eteen, takajarrut laitettu uusi´ksi, edessä konin säädettävät tolpat ja yläpää myös säädettävä. Perusjohtosarja paikoillaan, joten muutos aika helppo vaikka ruiskulle. Perä kunnostettu. Laatikko T5! Lähtökohdat hyvät ja auto on kevyempi kuin viistoperä ja kori huomattavasti jäykempi. Kyseistä mallia käytetään kiihdytyskäytössä jenkeissä ja olihan noita lamppuautoinakin.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: musse -88

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

kekkonen68 kirjoitti:Niin, sen verran tiedän tuosta autosta että jarrut muutettu jo eteen, takajarrut laitettu uusi´ksi, edessä konin säädettävät tolpat ja yläpää myös säädettävä. Perusjohtosarja paikoillaan, joten muutos aika helppo vaikka ruiskulle. Perä kunnostettu. Laatikko T5! Lähtökohdat hyvät ja auto on kevyempi kuin viistoperä ja kori huomattavasti jäykempi. Kyseistä mallia käytetään kiihdytyskäytössä jenkeissä ja olihan noita lamppuautoinakin.
T5-lootaa on nelosversiona ja kasiversiona, foxien kevyemmästä päästä on varmasti nelivalofoxit, ainakin äänien perusteella.
Go tell Alice....
kekkonen68

nelivalofox

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Niimpä, mutta ei ole nelivalofox? Keulaltaan samanlainen kuin uudemmat viistoperät.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: musse -88

Viesti Kirjoittaja Late »

kekkonen68 kirjoitti:Niin, sen verran tiedän tuosta autosta että jarrut muutettu jo eteen, takajarrut laitettu uusi´ksi, edessä konin säädettävät tolpat ja yläpää myös säädettävä. Perusjohtosarja paikoillaan, joten muutos aika helppo vaikka ruiskulle. Perä kunnostettu. Laatikko T5! Lähtökohdat hyvät ja auto on kevyempi kuin viistoperä ja kori huomattavasti jäykempi. Kyseistä mallia käytetään kiihdytyskäytössä jenkeissä ja olihan noita lamppuautoinakin.
Jarrumuutos ja Konit edessä on asiaa ja sen puolesta auto lienee jo kasiversiota vastaava ja parempikin. Mutta onko perä myös vaihdettu 8,8:ksi vai kunnostettu alkuperäinen 7,5? Pikkuperä ei kyllä kunnostettunakaan kauaa kestä kasin riuhtomista kun jo turbonelosellakin sen rajat tulevat nopeasti vastaan (USA:ssa on laitettu paljon Turbo Thunderbirdin tekniikoita kevyisiin nelosmustangeihin).

Samoin alkuperäinen johtosarja vaatii aikamoisia muutoksia tai mielummin koko johtosarjan vaihtamista kasimallin vastaavaan jos Fordin oman EEC-IV järjestelmän meinaa saada toimimaan. Nelosen ja kasin johtosarjoissa ei ole todennäköisesti montaakaan yhteneväistä osaa. Eikös 88 neloskone ole sitä paitsi vielä kaasuttimella? Ja vaikka olisi ruisku, niin komponentit eroavat nelosessa ja kasissa aikalailla toisistaan.

Niinkuin Aku totesikin niin T5-laatikoita on kahta tyyppiä, neloskoneen laatikkokin on melko vahva, mutta ainakin piristetyn kasin perässä ei kestäne kauaa. Lisäksi laatikoiden sisäänmenoakselit ovat erilaiset, joten sitäkin täytyy muuttaa ennen kasin perään sovittamista.

En suinkaan halua latistaa kenenkään rakenteluintoa. Olisi kiva nähdä tuollainen porrasperäinen vakiomusti kulkevan lujaa kasitekniikalla (tai turbonelosella...). Niitä kuin ei liikaa näy ja parempaa sleeperiä tuskin on. :twisted: :twisted: Kannattaa vain miettiä tarkkaan, kuinka paljon haluaa auton eteen käyttää aikaa ja rahaa koska kasiswapissa kumpaakin kuluu. :? Helpoimmalla pääsee ja saa varmimmin toimivan auton jos jostakin löytää vaikkapa kolaroidun kasimustangin, josta saa kaikki tekniikan osat täydellisenä pakettina. Niitä vain ei kasva Suomessa joka oksalla :(
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: musse -88

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Late kirjoitti:Kannattaa vain miettiä tarkkaan, kuinka paljon haluaa auton eteen käyttää aikaa ja rahaa koska kasiswapissa kumpaakin kuluu. :?
Eikaip sillä väliä paljonko harraste autoon menee aikaa / rahaa. Kaikkihan yleensä tekevät auton vain itselleen omaan käyttöön. Sitä paitsi, kaikki se menee kumminkin eikä etes riitä kun kumminkin se mopo karkaa käsistä... :oops:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
kekkonen68

Musti

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Autossa on ruiskutekniikka ja johtosarjoissa on kasille olevia johtoja paikoillaan, esim lampdat löytyy. Perään tulee inkkari akselista pieniä muutoksia joten voi kestää hiukan kovempaa rääkkiä. Voihan sitä kokeilla ensin nätisti autoa eikä heti rajoja, taipuuhan se rautakankikin kun tarpeeksi vääntää. :oops: :idea: . Enpä ole montaa vakio tai alkuperäistä nähnyt kovinkaan halvalla, meinaan noita kasi musseja. Ostamalla valmiin 8000e jota rakennat 5000e:lla, tai ostat nelosmussen jossa muutokset tehty hintaan x ja rakennat 5000e aika helppo yhtälö. :roll: :idea:
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Late:
Tuosta pienemmästä perästä oli taannoin juttua GTS:n kanssa.
Josko hän kertoisi mitä se todella kestää?

Onhan noita porrasperäisiä Mustangeja meidänkin kulmilla kun oikein tarkkaan miettii.
Toinen vakio ja toinen vähän vähemmän vakio ja kummatkin kasilla.
Tosin ne on kummatkin karvalakki-malleja eli talvella tarvis karvalakkia ajellessa.
VeeKoolle tosin kelpas ihan pelkkä pipa pakkaskelillä.
-Jukka-
Vastaa Viestiin